۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین امریکایی‌ها، ایران را خارپشتی می‌دانند که هیچ گرگی توان حمله به آن را ندارد/ با توان داخلی به مرحله دفاع از امنیت فرای مرزهای ملی دست یافته‌ایم
کد خبر: ۳۳۷۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۷ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

امریکایی‌ها، ایران را خارپشتی می‌دانند که هیچ گرگی توان حمله به آن را ندارد/ با توان داخلی به مرحله دفاع از امنیت فرای مرزهای ملی دست یافته‌ایم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: امروز با تکیه بر توان داخلی و خودباوری به حلقه سوم کشورها در زمینه دفاع از امنیت ملی رسیده‌ایم و که ورای مرزهای ملی قدرت دفاع داریم و به مرحله حتی از مرحله قدرت بازدارندگی نیز عبور کرده و هدف ما رسیدن به مرحله‌ای است که جهان را به شکل مطلوب خود شکل دهیم.

امریکایی‌ها، ایران را خارپشتی می‌دانند که هیچ گرگی توان حمله به آن را ندارد/ با توان داخلی به مرحله دفاع از امنیت فرای مرزهای ملی دست یافته‌ایم

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ محمدصادق کوشکی در ظهر امروز(یکشنبه) در دهمین جلسه از سلسله نشست‌های "دفاع همچنان باقیست" با موضوع نفوذ از دفاع مقدس تا مقاومت مقدس که به همت سازمان بسیج رسانه قزوین در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به میزانی امیدوارکننده صحبت می‌کنند که این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که نکند ایشان از حقایق خبر ندارند.

وی ادامه داد: در دنیا تقسیم بندی‌هایی برای واحدهای سیاسی است که یکی از آن‌ها توان دفاع از امنیت و دفاع ملی است و پایین‌ترین کشورها در این لیست کشورهایی هستند که به دلایل مختلف از جمله موارد استراتژیک و جغرافیایی از این امکان بهره‌مند نیستند که کویت یکی از این موارد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: دسته دوم کشورهایی هستند که باوجود توانایی اجازه دفاع از امنیت را ندارند که ژاپن، کره جنوبی و آلمان از جمله آن‌ها هستند و امریکا آن‌ها را زیر چتر خود قرار داده و اجازه دفاع از امنیت و منافع ملی را از خود کشورها گرفته است. 

وی افزود: ژاپن در برابر دشمن خود یعنی روسیه و کره و همچنین چین بی دفاع است و ارتش محدودی دارد و باوجود بازسازی و شکل گیری ارتش اجازه فراتر رفتن از حد مشخصی را ندارند، آلمان نیز با همین مشکل مواجه است.

این استاد علوم سیاسی بیان کرد: دسته سوم کشورها با وجود اجازه و امکان برای تشکیل امنیت، اراده این کار را ندارند که عربستان در این دسته از کشورها قرا دارد.

وی ادامه داد: حلقه دوم کشورهایی هستند که در برابر تهاجم توان دفاع از خود را دارند و دارای توان ملی هستند که ایران در ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی در این دسته قرار داشت.

کوشکی عنوان کرد: دشمن از مؤلفه‌هایی که در پیروزی دفاع مقدس تاثیرگذار بود آگاه نبود و پس از رحلت امام خمینی(ره) رهنمودهای ایشان برای ادامه مسیر به خوبی اجرایی نشد.

وی ادامه داد: برای تبدیل شدن به کشورهایی که قدرت بازدارندگی دارند باید به توانی برسیم که براساس آن نیروهای ملی خودبنیاد شود، کشورهایی که در این حلقه قرار دارند نیروهای مسلح آن‌ها هیچ گاه نخواهند جنگید.

کوشکی اذعان کرد: این دست از کشورها در حصار صلح مسلح و دارای توانایی هستند که مبارزه و جنگ با آن‌ها، غیرممکن است، این دست کشورها نگاه جدیدی به امنیت دارند، البته این نوع نگاه در قرآن نیز بیان شده و دیدگاه جدیدی به شمار نمی‌آید.

برای دستیابی به قدرت بازدارندگی باید اقتدارمان افزایش یابد

وی اضافه کرد: ما باید به اندازه‌ای و به‌گونه‌ای قوی باشیم که ارتشی برای نجنگیدن داشته باشیم، هزینه‌ها و تلفات جنگ در این دیدگاه حتی اگر نصف روز و یک نفر باشد بازهم قابل جبران نیست. 

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: توانایی دفاعی خودبنیاد و رسیدن به توان بالا از ضرورت‌های رسیدن به حلقه سوم و کشورهای دارای قدرت بازدارندگی است.

وی افزود: تکیه بر توان داخلی در مباحث فنی نظامی از ضرورت بالایی برخوردار است و پس از انقلاب در موارد بسیاری از این موضوع استفاده شد و با توان خودبنیاد با حداقل هزینه به توان بالای نظامی رسیدیم و حتی از قطر با جمعیت کم نیز هزینه‌های پایین‌تری داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: برای قدرت بازدارندگی باید به توان بالایی برسیم و علی رغم تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب با آن مواجه بودیم به این درجه رسیدیم و اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها برای رسیدن به این نقطه تلاش کردند.

وی ادامه داد: یافتن نقاط ضعف دشمن و سرمایه گذاری بر آن‌ها یکی از راه حل‌های رسیدن به توان بالا با استفاده از جنگ نامتقارن بود و در نیروی دریایی ما به این سطح رسیدیم و ناوها و کشتی‌هایی طراحی شد که نسبت به ابزار دشمن دارای برتری بودند. 

این استاد علوم سیاسی اظهار کرد: امریکایی‌ها درباره قایق‌های باربر در نیروی دریایی مطالب بسیاری نوشته‌اند و از توان آن به طور کامل آگاه هستند و این قایق‌ها با تکیه بر توان و دانش داخلی طراحی شده‌اند.

وی افزود: صفر تا صد زیردریایی "غدیر" نیز با تکیه بر توان داخلی و حتی با استفاده از تجربه و توان مردمی ساخته شد، درواقع ما نباید چشم به خارج داشته باشیم و در رسیدن به این اهداف رهنمودهای فرمانده کل قوا نیز تاثیرگذار بوده است.

کوشکی عنوان کرد: تفاوت ما با کشورهای عربی در این است که عالمی دینی، رهبری ما را بر عهده دارد و این موضوع از زبان خود آنان بیان شده است. 

وی ادامه داد: از سال 85 در خلیج فارس طراحی جدیدی برای دفاع درنظر گرفته شد، رسیدن به این میزان از قدرت به‌خاطر بالا بودن اعتقادات است. 

کوشکی اذعان کرد: در زمان جنگ گندم و برنج از کشتی‌ها تهیه می‌کردیم و باوجود اسکورت شدن هر بار یکی از کشتی‌ها مورد اصابت قرار می‌گرفت، اما امروز به توان بالایی رسیده‌ایم تاجایی که ناوهای امریکایی نیز توان مقابله با ما را ندارند و درواقع آن‌ها در خلیج فارس ذلیل شدند و دو قایق کوچک یک ناو امریکایی را متوقف می‌کنند و زیر پای ما له شدند.

وی اضافه کرد: مرحله چهارم رسیدن به نقطه‌ای است که ورای مرزهای ملی از امنیت دفاع کنیم و در سه ماه اخیر به این مرحله صعود کرده و به قدرت ضربه متقابل رسیده‌ایم.

امروز بدتر از دشمن، خودی‌های کم بین هستند

این تحلیلگر سیاسی گفت: جلب کشتی در جبل الطارق نمونه وارد شدن به مرحله چهارم است، همچنین رهبر معظم انقلاب دستور علنی نظامی مبنی بر توقیف کشتی انگلیسی صادر کردند و این اقدام در دنیا بی نظیر است و ایشان از پیروزی عملیات اطمینان داشتند.

وی افزود: کشتی انگلیسی در دریای مواج با نهایت سرعت حرکت می‌کرد تا به آب‌های عمان برسد و از احاطه نیروهای ایرانی فرار کند، اما نیروهای ایرانی به مقداری تمرین و توان داشتند که با موفقیت به انجام رسید. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: مکالمات ناوچه‌های انگلیسی و امریکایی موجود در منطقه شنود شده و در آن انگلیسی‌ها مدام از آن‌ها کمک می‌خواهند، اما به دلیل منهدم شدن پهپاد امریکایی‌ها از این کمک سرباز زدند و پس از این ماجرا نفت ایران با پرچم کشور و بصورت علنی در آب‌های جهان حرکت کرد، درحالی که پیش از این با پرچم‌های مختلف نفت به‌فروش می‌رسید.

وی تصریح کرد: این سوال مطرح است که چرا مردم کشور ما نباید از این پیروزی‌ها اطلاع داشته باشند و این موضوعات به نمایش گذاشته نمی‌شود و باید رسانه‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.

این استاد علوم سیاسی اظهار کرد: بسیاری از افراد جهاد کردند تا امروز کشتی‌های خارجی حتی در مواردی که تجاری است با اسکورت از منطقه عبور می‌کنند و از ما می‌ترسند و این درحالی است که ما کشتی‌های تجاری را تهدیدی نکرده‌ایم.

وی افزود: اکنون خلیج فارس واقعا خلیج فارس است و به قدرت بالایی در این منطقه دست یافته‌ایم. آخرین مرحله رده‌ای است که می‌تواند نقشه جهان را به شکل مطلوب خود شکل دهند و جهان مطلوب ما بدون غده سرطانی است.   

کوشکی ادامه داد: بدتر از دشمن، خودی‌های کم بین هستند و ما درمواردی شاهد فعالیت این افراد هستیم و مدتی است که بودجه‌ها و هزینه‌های نظامی کاهش پیدا کرده است.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: افرادی هستند که با تمام وجود و سختی‌های موجود تلاش می‌کنند و اسم این تلاش‌ها چیزی جز جهاد نیست، با این شرایط حقوق آن‌ها قابل مقایسه با افرادی که در سفرها و ماموریت‌های خارجی چیزی جز تحقیر برای ما به ارمغان نمی‌آوردند، نیست.

وی در پایان گفت: مقامات امریکایی بیان می‌کنند که ایران به خارپشتی تبدیل شده که هیچ گرگی توان مبارزه با آن را ندارد و در روز اول جنگ با ایران ۲۵هزار کشته خواهیم داشت به همین دلیل هرگز با آن‌ها جنگ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان