۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بهره‌مندی ۳۳ روستای بخش الموت‌غربی از طرح آبرسانی
کد خبر: ۳۳۷۷۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۶ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین صورت گرفت؛

بهره‌مندی ۳۳ روستای بخش الموت‌غربی از طرح آبرسانی

همزمان با هفته دفاع مقدس پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در الموت غربی به بهره برداری رسید و در این مراسم مسئولین مختلف و مردم بر نقش مهم و ظرفیت قرارگاه در توجه و حل نیازهای مناطق محروم تاکید کردند.

بهره‌مندی ۳۳ روستای بخش الموت‌غربی از طرح آبرسانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمد شفیعی در مراسم افتتاح پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الأمر(عج) که ظهر امروز(شنبه) در دهستان دستجرد الموت غربی انجام شد، اظهار کرد: در این مناطق 6روستا به دلیل به حد نصاب نرسیدن جمعیت از گاز بی بهره مانده‌اند و برای سایر روستاها گازرسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: چهل پروژه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی اجرا شده که با به ثمرنشستن آن‌ها در مسیر آسایش مردم قدم خواهیم برداشت؛ شاید سطح پروژه‌ها بزرگ نباشد اما از نظر معنوی و تاثیرگذاری و رفع نیازها دارای ارزش است و سیاست خوب قرارگاه مبنی بر حضور مسئولین در مناطق مختلف نیز ارزشمند است.

در ادامه داود محمدی عنوان کرد: در اجرای پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی بهترین روستاها با بیشترین نیازها و با اولویت سنجی مناسب انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: هرجا با مشارکت مردم همراه بوده اقدامات خوبی رقم خورده، در این روستاها نیز مردم در کنار مدیران استانی و سپاه اقدام ارزشمندی را رقم می‌زنند و درواقع ثمره این وحدت و همدلی میان دستگاه‌های مختلف اجرای پروژه‌های خوب است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی نشان داد که سپاه علاوه بر تلاش و فعالیت برای امنیت به معیشت و آسایش و خدمت رسانی به مردم نیز اهمیت می‌دهد و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است، درواقع فعالیت سپاه صرف توجه به امنیت نیست.

با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی 33روستا از طرح آبرسانی بهره‌مند شدند

پس از آن داراب بیرانوندی اذعان کرد: اکنون 804روستا در سطح استان وجود دارد که 700مورد آن‌ها دارای جمعیت بالای 20خانوار هستند؛ برای آبرسانی به این مناطق در قالب مجتمع‌های روستایی از صندوق ذخیره ارزی اعتبار درنظر گرفته شد و برای بیش از 70درصد این روستاها خدمت رسانی در قالب مجمتع آبرسانی تعریف شد.

وی ادامه داد: روستاهای زیر 20خانوار در استان جمعیت 4هزار نفری را شکل می‌دهند، پیمانکاران علاقه‌ای برای آبرسانی به برخی منطق نداشتند و از این رو مجموعه سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی با ما همکاری کردند و 33روستا در قالب این طرح‌ها به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل آبفای قزوین عنوان کرد: در پروژه مجمتع چنگال دشت 4هزار و 800 متر شبکه توزیع و 750متر خط انتقال و منبع 100مترمکعبی با حفر دو حلقه چاه تامین شد.

خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم در اولویت کار استانداری

پس از آن جمالی پور بیان کرد: خوشبختانه شاهد وحدت و همدلی خوبی در استان هستیم و باید تلاش کنیم این امر مستحکم‌تر باشد و به میزانی که این ویژگی افزایش یابد اقدامات بهتری صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: مسئولان دغدغه خدمت به مردم دارند و باید برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش کنیم تا بتوانیم خدمتگذاری را به نمایش بگذاریم و تمام ظرفیت‌ها را در مقابل تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن دولت بسیج خواهیم کرد، در این جهت باید از دفتر کار بیرون آمد و بین مردم بود، همچنین بازدید و اقدامات در روستاها باید بصورت مداوم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قزوین ابراز کرد: در این منطقه جاده در اولویت قرار خواهد گرفت و در این زمینه نیز درصورت نیاز از ظرفیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استفاده خواهد شد.

وی با بیان نقش و جایگاه مناطق روستایی گفت: در گذشته روستاها مولد بودند اکنون نیز لازم است روستاها به کارگاه تولید در عرصه‌های مختلف تبدیل شوند و امیدواریم این اتفاق تا دو سال آینده تحقق یابد، همچنین تامین امنیت در این مناطق و وجود رابط بین نیروی انتظامی، مردم و بسیج ضرورت دارد.

این مسئول تاکید کرد: جهت گیری دولت در استان خدمت به روستاها و کمک به رفع محرومیت خواهد بود و امیدواریم این اتفاق با تقویت وحدت و همدلی انجام شود و نگاه من در استان نیز توجه به روستاها و مناطق محروم استان است.

در این بازدید که با حضور مسئولین استانی و سردار شاهرخی صورت گرفت بازسازی و لایروبی قنات و پروژه آبرسانی روستای کاکوهستان، مجتمع آبرسانی به سه روستای چنگال دشت، علندر و بازرگاه و بازسازی مسجد روستای خسرود انجام شد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان