۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح یک میلیارد تومان پروژه در مناطق محروم الموت‌غربی / ۱۱طرح در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۳۷۷۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۶ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین اعلام کرد

افتتاح یک میلیارد تومان پروژه در مناطق محروم الموت‌غربی / ۱۱طرح در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(‌عج) گفت: سال گذشته ۲۲ پروژه در بخش‌های کشاورزی، آب شرب، جاده و مساجد درنظر گرفته شد که تا امروز ۱۱طرح با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

افتتاح یک میلیارد تومان پروژه در مناطق محروم الموت‌غربی / ۱۱طرح در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همزمان باهفته دفاع مقدس مراسم بازدید و افتتاح پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی با حضور استاندار، سردار شاهرخی و سایر مسئولین استانی ظهرامروز(شنبه) در الموت غربی انجام شد.

بازسازی و مرمت قنات روستای کاکوهستان در دهستان دستجرد اولین پروژه‌ای بود که امروز به بهره برداری رسید.

سرهنگ حمزه برین درباره این پروژه ابراز کرد: این پروژه شامل 250 متر کانال کشی و لایروبی از استخر تا ورودی چاه اصلی است و با هدف استفاده در بخش کشاورزی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: مردم در اجرای این پروژه مشارکت بسیار خوبی داشتند و هزینه انجام آن شامل 40میلیون مشارکت مردمی، 45میلیون بخش دولتی و 70میلیون تومان در مجموعه سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی ابراز کرد: اجرای پروژه به عهده اهالی روستا بود و برای لایروبی فاز دوم آن 50میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: درمجموع با بهره برداری فاز اول این قنات میزان آب 10برابر افزایش یافته و نعمت خدادادی در اختیار مردم قرار گرفته و از آب حاصل از آن 50 هکتار زمین کشاورزی و بسیاری از درختان آبیاری خواهد شد.

پس از این پروژه، نوبت به مجتمع آبرسانی به سه روستای چنگال دشت، علندر و بازرگاه رسید؛ برین دراین باره گفت: با بهره برداری این پروژه سه روستا با تعداد 62 خانوار برای نخستین بار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: با احداث دو چاه 100مترمکعبی با برآورد هزینه 650میلیون تومان و 40میلیون صرفه جویی این مجتمع در نهایت با 610میلیون به بهره برداری رسید و 30میلیون تومان آن توسط مردم، 400میلیون توسط بخش دولتی و 180میلیون نیز توسط قرارگاه و مجموعه سپاه تامین شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الأمر(‌عج) ابراز کرد: سال گذشته 22 پروژه در بخش‌های کشاورزی، آب شرب، جاده و مساجد درنظر گرفته شد که تا امروز 11طرح با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و بقیه پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول در پایان عنوان کرد: بازسازی و مرمت مساجد یکی از اقدامات خوب در مناطق روستایی بود و در این راستا 14 مسجد مرمت شد و هزینه آن 220میلیون توسط قرارگاه، 80میلیون از بخش دولتی و 400میلیون نیز از آورده‌های مردمی تامین شد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان