۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "روح‌الله" فقط برای جهاد در سوریه به ایران آمده بود/ نمی‌توانستیم به کسی بگوییم پسرمان شهید شده
کد خبر: ۳۳۷۷۵۵ نویسنده: مهین کشاورز تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۷/۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

پدر شهید تیپ فاطمیون:

"روح‌الله" فقط برای جهاد در سوریه به ایران آمده بود/ نمی‌توانستیم به کسی بگوییم پسرمان شهید شده

پدر شهید تیپ فاطمیون گفت: یک روز سرکار بودم که روح‌الله زنگ و گفت ما داریم به ایران می‌رویم. از او پرسیدم که مگر درست را نمی‌خوانی؟ گفت نه ما تصمیم خود را گرفته‌ایم و می‌رویم. از آنجا مستقیم به تهران آمد و به منزل اقواممان در ایران هم نرفت، بلکه از تهران مستقیم به سوریه رفت.

"روح‌الله" فقط برای جهاد در سوریه به ایران آمده بود/ نمی‌توانستیم به کسی بگوییم پسرمان شهید شده

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ شهید روح‌الله رحیمی یکی از شهدای مدافع حرم استان قزوین از تیپ فاطمیون است که در نهم مردادماه سال 1396 در درگیری با داعش به شهادت رسید.

این شهید والامقام که سال 1374 در افغانستان متولد شده است، برای جهاد و دفاع از حریم اهل بیت به ایران آمد و از ایران به سوریه رفت. شهید رحیمی دوم آذرماه 1396 همانطور که خود قبل از شهادتش خواسته بود در مزار شهدای قزوین به خاک سپرده بود.

شهید روح الله رحیمی فرزند سوم خانواده است و آقای رحیمی به جز او شش فرزند دیگر هم دارد. در زمان شهادت روح‌الله، خانواده‌ی رحیمی چهار پسر و یک دختر داشته‌اند، پدر شهید می‌گوید پس از شهادت روح‌الله که مادرش خیلی بی‌تابی می‌کرد، خداوند به آن‌ها یک پسر دیگر هم عطا کرده.

به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت سازمان بسیج رسانه قزوین، اصحاب رسانه قزوین دیداری با خانواده‌ی شهید مدافع حرم "روح‌الله رحیمی" صورت گرفت.

در این دیدار محمد کشاورز مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین با اشاره به سخن رهبری درباره‌ی شهدای مدافع حرم اظهار می‌کند: رهبری فرموده‌اند که همه‌ی شهدا اجر و قرب زیادی دارند، اما اجر شهدای مدافع حرم مضاعف است، زیرا آنها آنها در غربت به شهادت رسیده‌اند، از سویی بصیرت و غیرت داشته‌اند و منتظر ننشسته‌اند که دشمن به مرزهایمان حمله کند. از سوی دیگر به خاندان عصمت و طهارت غیرت و همیت به حریم اهل بیت داشته‌اند.

وی خطاب به خانواده‌ی شهید اضافه می‌کند: افتخار ما در استان قزوین این است که میزبان شما برادران اهل بیتی و مومن هستیم. امروز هم به اینجا آمده‌ایم تا احترام و ارادت خود را به خانواده شهدا اظهار کنیم، خداوند ان شاءالله روح این شهید را شاد و او را با خاندان اباعبدالله و حضرت علی اکبر علیه‌السلام محشور کند.

روح‌الله برای جهاد به ایران آمده بود

پس از آن پدر شهید رحیمی دقایقی برای ما صحبت کرد. در این دیدار اسحاق‌علی رحیمی اظهار می‌کند: ما در افغانستان و حوالی منطقه‌ی مزار شریف زندگی می‌کردیم و پسرم در آنجا درس می‌خواند. همانجا در مدرسه با یکی از دوستانش تصمیم گرفته بود که به ایران بیاید و از ایران به جنگ در سوریه برود، ما از این تصمیم او اطلاعی نداشتیم.

وی با بیان اینکه این شهید فقط برای جهاد به ایران آمده بود، تصریح می‌کند: ما در افغانستان مشکل اقتصادی نداشتیم و او برای کار به ایران نیامده بود.

اسحاق‌علی رحیمی ادامه می‌دهد: یک روز سرکار بودم که روح‌الله زنگ و گفت ما داریم به ایران می‌رویم. از او پرسیدم که مگر درست را نمی‌خوانی؟ گفت نه ما تصمیم خود را گرفته‌ایم و می‌رویم. از آنجا مستقیم به تهران آمد و به منزل اقواممان در ایران هم نرفت، بلکه از تهران مستقیم به سوریه رفت.

این پدر شهید با اشاره به اینکه تا چند ماه از حضور پسرش در سوریه اطلاع نداشته‌ است، عنوان می‌کند: او از سوریه با ما تماس می‌گرفت، اما تا پنج-شش ماه ما اطلاع نداشتیم که این تماس‌ها از سوریه است. بعد از آن بود که مطلع شدیم و دولت افغانستان نیز به خاطر اینکه پسرم به سوریه رفته ما را تهدید می‌کرد.

وی اضافه می‌کند: او ابتدا یک سال در سوریه حضور داشت، سپس یک سال به ایران آمد و در تهران مشغول به کار بود. اما پس از یک سال دوباره به سوریه بازگشت. به او زنگ زدم و گفتم که برگرد و بیا درست را بخوان. اما او نپذیرفت و گفت که ما اینجا از اسلام و قرآن و حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها دفاع می‌کنیم.

وصیت شهید برای دفن در مزار شهدای قزوین

پدر شهید "روح‌الله رحیمی" تصریح می‌کند: شخصیت او در این مدت خیلی رشد کرده بود و وقتی تماس می‌گرفت و صحبت می‌کردیم، مادرم می‌پرسید روح‌الله تو این حرف‌ها را از کجا یاد گرفته‌ای و چطور اینقدر خوب شده‌ای و حرف‌های قشنگ می‌زنی؟

وی با اشاره به تماس آخر شهید رحیمی بیان می‌کند: بار آخری که تماس گرفت، گفت می‌خواهم سه ماه به سوریه بروم و بعد برگردم و با هم به کربلا برویم. اما دیگر تماس نگرفت. تا اینکه خبر شهادتش به ما رسید و ما در آن زمان افغانستان بودیم. به کسی هم آنجا نمی‌توانستیم بگوییم پسرمان شهید شده و حتی کارمندان سفارت ایران هم از این موضوع خبر نداشتند.

اما شهید روح‌الله رحیمی قبل از شهادت خواسته بود که در مزار شهدای قزوین دفن شود. پدر شهید در این باره توضیح می‌دهد: یکبار که با عمویش به مزار شهدای قزوین رفته بودند جای خود را در مزار شهدا به عمو نشان می‌دهد و می‌گوید که جای من اینجاست و مرا به جای دیگری نبرید.

اسحاق‌علی رحیمی ادامه می‌دهد: پس از شهادتش مکان‌های مختلفی از چوبیندر قزوین تا مشهد مقدس که خواهرم آنجا حضور داشت، برای دفن او مطرح بود. اما به خاطر وصیت خودش در مزار شهدای قزوین دفن شد.

انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان