۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چه کسی پاسخگوست؟!/ پسماندهایی که یکسال است در شهرك صنعتي‌ليا رها شده‌اند+تصاویر
کد خبر: ۳۳۷۶۶۵ نویسنده: گل‌عنبر حمزه‌ای تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۳۱ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

فاجعه محیط‌زیستی و غفلت مسئولان قزوین؛

چه کسی پاسخگوست؟!/ پسماندهایی که یکسال است در شهرك صنعتي‌ليا رها شده‌اند+تصاویر

در شهرك صنعتي ليا قديم بيش از يكسال است که تلمباري از پسماند پشم شيشه در يكي از كوچه‌ها تخلیه شده که اهالی شهرك صنعتي ليا با توجه به خطرات زیست محطی این پسماند خواستار رسیدگی به مشکل و جمع‌آوری پسماندها شدند.

چه کسی پاسخگوست؟!/ پسماندهایی که یکسال است در شهرك صنعتي‌ليا رها شده‌اند+تصاویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حفاظت از محیط زیست با توجه به تاثیرآن در سلامتی انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اما امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت صنعت، آلودگی زیست محیطی به یکی از مشکلات بزرگ جوامع بشری تبدیل شده و فعالان محیط زیست را بر آن داشته تا با ورود به این عرصه از وقوع مشکلات و بیماری‌های ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی پیشگیری کنند.

دفع پسماندها و زباله‌های صنعتی با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از آن، یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه خاصی مبذول کرد.

در این راستا فربد مژدهی یکی از فعالان محیط زیست در تماس با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شهرك صنعتي ليا قديم بيش از يكسال است که تلمباري از پسماند پشم شيشه در يكي از كوچه‌ها تخلیه شده است.

وی افزود: پسماند پشم شيشه نيز اثرات مشابه به آزبست دارد که ممکن است مشکلات و مخاطرات زیست محیطی را ایجاد کند.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: اهالی شهرك صنعتي ليا و كاركنان شركت فاركوشيمي كه در معرض اين فاجعه زيست محيطي هستند بارها توسط مديران مربوط اين كارخانه با نامه‌نگاري، تماس تلفني و حتي استشهاد محلي از سازمان محيط زيست قزوين و حومه‌هاي مربوط به بوئين زهرا، مديريت پسماند و شركت شهر صنعتي ليا درخواست جمع‌آوري فوري آن را كرده‌اند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم اقدامات انجام شده متاسفانه نتيجه اين شد كه مجريان امر اطلاع دادند كه عامل رهايي سازي پسماند پشم شيشه كه غيرقانوني آنها را در فضاي عمومي رها كرده را پيدا كنيد تا بيايد جريمه‌اش را بدهد آن وقت سازمان مربوطه اقدام به جمع آوري مي‌كند.

مژدهی اضافه کرد: اين شخص، مشخص است كه كيست و گويا مذاكره‌اي هم با يكي از اين سازمان‌ها داشته است و فرصت خواسته كه اجازه دهند مدتي به وي فرصت داده شود تا براي اين آسيب بهداشتي مشتري پيدا كرده و آنها به فروش برساند.

مژدهی در پایان گفت: در صورتی که این پسماند انتشاردهنده آلودگی و بیماری است و باید با مدیریت پسماند مانع این اقدام شد، اما مسئولان محیط زیست گویا این موضوع را جدی نگرفتند.

در ادامه خبرنگار صبح قزوین در تماس با مدیرکل محیط زیست استان قزوین پیگیر این موضوع شد که حسن عباس‌نژاد قول رسیدگی به این مشکل را داد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان