۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۶۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۳۰ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز:

۱۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا شهرستان البرز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: بیش از ۱۰۰عنوان برنامه در شهرستان البرز ویژه هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

۱۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سرهنگ طاهرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(شنبه) در سالن اجتماعات سپاه شهرستان البرز برگزار شد، با اشاره به سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان نظام خیلی تلاش کردند تا جلوی آرمان‌های انقلاب را بگیرند و صدای انقلاب را به گوش جهانیان نرسانند.

وی افزود: از جمله دسیسه‌های دشمنان نظام می‌توان به تحریم‌ها، بلوکه کردن اموال ایران در خارج کشور، تشکیل گروهک‌های منافقین و ترور ۱۷هزار نفر از مسئولین تا مردم عادی اشاره کرد که برای ناکامی انقلاب اسلامی بود و در پایان وقتی تیرشان به سنگ خورد با جنگ سرد به مقابله با ایران پرداختند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز ادامه داد: نبودن ارتش و سپاه نوپا دشمنان انقلاب را بر آن داشت صدام و رژیم بعث را تشویق کرده و در ۳۱شهریور ماه سال 59 رژیم بعثی عراق با تمام قوا به ایران حمله کردند و هشت سال جنگ به ایران تحمیل شد و در این هشت سال مرد و زن، جوان و پیر همه پشت سر ولایت بودند و دفاع مقدس باعث شد یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان نیوفتد.

این مسئول عنوان کرد: از جمله درس‌های دفاع مقدس بحث ملت و بسیج بود به طوری که مردم حامی نیروهای مسلح بودند و نیروهای مسلح به توان بسیج باور داشتند.

طاهرخانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: مهمترین درس انقلاب تفکر معنوی مردم بود، به طوری که دشمن ابزار و تجهیزات جنگی‌اش قابل مقایسه با تجهیزات جنگی ایران نبود و تنها تفکر و روح معنوی رزمندگان و مردم باعث شد که کشور ایران در این جنگ هشت ساله تحمیلی دوام بیاورد و ایمان و بصیرت مردم سرمایه بزرگی بود که این انقلاب را نجات داد.

وی از دیگر درس‌های دفاع مقدس را آمادگی مردم و نیروهای مسلح را در مقابل تمام دسیسه های دشمن دانست و اضافه کرد: تصور صدام و نیروی بعثی عراق این بود که ایران ارتش و نیروی انتظامی ضعیفی دارد و سه روزه می‌تواند تهران را تصرف کند.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز با اشاره به فرمایش امیرالمومنین گفت: هرکس از دشمن غفلت کند، دشمن با حمله‌اش او را بیدار می‌کند. هفته دفاع مقدس، هفته استقلال، آزادی و غیرت مردم ایران در برابر دشمن است.

وی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس هفته بازشناسی مرد از نامرد است به طوری که به گفته شهید چمران وقتی شیپور جنگ زده می‌شود تشخیص مرد از نامرد آسان است.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اذعان کرد: هشت سال دفاع مقدس یک بحره‌زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که ملت می‌تواند مدت طولانی از آن مطالب باارزش استخراج کرده و استفاده کند.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز تصریح کرد: همه مسئولان در برابر دفاع مقدس کوتاهی کردند چنان که آنطور که شایسته دفاع مقدس بود نتوانستیم آن را به جوانان و نسل جوان بشناسانیم.

این مسئول به کم کاری مسئولان در برابر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیاری از رزمندگان و خانواده‌های شهدا از بین ما رفته اند  و کم کاری فاحشی در ضبط و ثبت خاطرات رزمندگان وجود دارد.

وی متذکر شد: 250هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است و بر طبق برآورد به دست آمده ۳هزار صندلی مسئولیت در کشور است و به ازای هر صندلی ۷۲ شهید تقدیم انقلاب شده و این به این معناست به ازای هر صندلی یک کربلا برپا شده است و وظیفه مسئولان است که بر روی هر صندلی که هستند آرمان‌های شهدا، روحیه جهادی شهدا، دفاع از مظلوم را در راس کار خود داشته باشند و دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند.

طاهرخانی در پایان با اشاره به برگزاری 100عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس گفت: فضاسازی شهری، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه، زنگ مقاومت در آستانه شروع سال تحصیلی، مراسم آبروی محله، گل باران و غبار روبی مزار شهدا، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خیابانی از جمله آنهاست.
انتهای پیام/3000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان