۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جاده الموت_تنکابن با هزینه‌کرد میلیاردی، پیوست محیط‌زیستی ندارد/ وظیفه محیط‌زیست ساخت تصفیه‌خانه و مدیریت پسماندها نیست
کد خبر: ۳۳۷۶۲۰ نویسنده: اصغر دانشیان تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۳۰ ساعت: ۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرحقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست در مصاحبه با صبح قزوین:

جاده الموت_تنکابن با هزینه‌کرد میلیاردی، پیوست محیط‌زیستی ندارد/ وظیفه محیط‌زیست ساخت تصفیه‌خانه و مدیریت پسماندها نیست

مدیرحقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: دولت مصوب کرده که هرگونه طرح توسعه‌ای در آغاز خود باید با پیوست زیست محیطی همراه باشد، با اجرای این طرح از فاجعه‌های زیست محیطی جلوگیری خواهد شد در صورتی که جاده الموت تنکابن با هزینه کلان میلیاردی بدون این الزامات است.

جاده الموت_تنکابن با هزینه‌کرد میلیاردی، پیوست محیط‌زیستی ندارد/ وظیفه محیط‌زیست ساخت تصفیه‌خانه و مدیریت پسماندها نیست

اصغر دانشیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در رابطه با بودجه‌های محیط زیستی تخصیص آن‌ها تقریبا استانی شده و از طریق برنامه و بودجه استان قزوین در اختیار قرار می‌گیرد‌ و در زمینه تصفیه فاضلاب‌ها و همچنین پسماندها و شیرابه‌ها سازمان محیط زیست صرفا وظیفه نظارتی برعهده دارد و بخش اجرایی آن به عهده سایر سازمان‌هاست.

وی درباره پیوست‌های زیست محیطی جاده الموت تنکابن ابراز کرد: در جاده الموت به تنکابن متاسفانه بدون درنظر گرفتن الزامات زیست محیطی و به‌صورت سرخود ساخت پروژه آغاز شده و چندین میلیارد برای آن هزینه شده و تقریبا 90درصد پروژه انجام شده و تونل‌های وحشتناکی ایجاد شده و درنهایت پول اختصاص داده شده کفاف آن را نداده است.

مدیر حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست ادامه داد: لازم بود واجب بودن انجام این پروژه سنجیده می‌شد، اگر هزاران نفر و افراد بیشتری از وجود این جاده سود می‌بردند این مقدار تاسف برانگیز نبود، اما اکنون کاربرد قابل توجهی ندارد.

الزامات محیط زیستی در انجام پروژه‌ها ضروری است

وی با تاکید بر تدابیر اتخاذ شده برای ممانعت از آسیب زدن به محیط زیست در انجام پروژه‌ها گفت: دولت مصوب کرده که هرگونه طرح توسعه‌ای در آغاز خود باید با پیوست زیست محیطی همراه باشد، با اجرای این طرح از فاجعه‌های زیست محیطی جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در معاونت آموزش نهضتی برای عمومی شدن فرهنگ توجه به محیط زیست آغاز شده و طی آن با دفتر ائمه جمعه کشور هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا این موضوع توسط تمام ائمه جمعه کشور تعمیم داده شود.

وی ادامه داد: همچنین با آموزش و پرورش و بسیج برای بحث درباره محیط زیست و فرهنگ سازی در این راستا رایزنی‌هایی صورت گرفته، اما متاسفانه رادیو و تلویزیون توجه خاصی به این موضوع ندارند و اگر توجهی که به تبلیغاتی همچون پفک می‌شود صرف محیط زیست می‌شد قطعا فرهنگ سازی بهتری صورت می‌گرفت.

دانشیان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که مسئولین رادیو و تلویزیون را نسبت به اهمیت موضوع محیط زیست توجیه کنیم و مقدمات کار برای فعالیت‌های عمومی تر انجام شده و سمینارهایی برگزار شده و افراد توجیه شده‌اند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان