۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین میزان کسالت در جامعه خیلی بالاست/ باید به زنگ ورزش و تربیت بدنی بهای بیشتری داده شود
کد خبر: ۳۳۷۶۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۸ ساعت: ۱۸:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

میزان کسالت در جامعه خیلی بالاست/ باید به زنگ ورزش و تربیت بدنی بهای بیشتری داده شود

معاون سیاسی استانداری گفت: باید به زنگ ورزش و تربیت بدنی بهای بیشتری داده شود البته قبلا حساسیت نسبت به این جلسات و کلاس‌های تربیت بدنی بیشتر بود که امیدواریم به صورت جدی دنبال شود.

میزان کسالت در جامعه خیلی بالاست/ باید به زنگ ورزش و تربیت بدنی بهای بیشتری داده شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی عصر امروز(پنج شنبه) در مراسم توزیع وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی استان که با عنوان «کاروان مهر بانشاط» در اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز قدرت به سه بخش قدرت حاصل از زور، قدرت مالی و قدرت دانایی و آگاهی تقسیم شده که قدرت دانش و علم در دستان توانمند جامعه علمی و فرهنگیان است.

وی افزود: توسعه متعاقب قدرت علمی و آگاهی حاصل می‌شود، به عبارتی توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی به شدت با دانایی بستگی دارد.

معاون سیاسی استانداری قزوین بیان کرد: بزرگ‌ترین و اثرگذارترین قدرت در دستان پرتوان معلمان و فرهنگیان است ضمن اینکه قدرت پیشرفت علم و دانش به سرعت در حال حرکت بوده، بنابراین ما نیز باید خود را با قدرت علمی دنیا همسان کنیم.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی کشور، آموزش و پرورش است که از جهات مختلفی حائز اهمیت بوده و به لحاظ اثرگذاری‌ای که دارد همه مسئولان دولتی و غیردولتی با این نهاد اجتماعی سروکار دارد.

حبیبی با بیان اینکه معلمی از مشاغل باارزش، مهم و اثرگذار است، عنوان کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است اما این نهاد اجتماعی می‌تواند به واسطه اثرگذاری فراوانی که بر روی دانش‌آموزان دارد از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

وی ابراز کرد: توزیع پک‌های ورزشی به اقصی نقاط استان اقدام ارزشمندی است که امیدواریم استمرار داشته باشد.

معاون سیاسی استانداری گفت: باید به زنگ ورزش و تربیت بدنی بهای بیشتری داده شود البته قبلا حساسیت نسبت به این جلسات و کلاس‌های تربیت بدنی بیشتر بود که امیدواریم به صورت جدی دنبال شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه کسالت در جامعه خیلی بالاست که شاید بخشی ناشی از آن باشد که برخی از ما از همان دوران دانش‌آموزی به این عدم تحرک و پویایی عادت کردیم لذا اگر از همان کودکی با آموزش‌های صحیح به سلامت جسم اهمیت داده شود حتما افراد در دوران بزرگسالی هم این امر را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنند.

در ادامه مراسم خیرالله رحمانی اظهار کرد: امسال بازگشایی مدارس مقارن با ماه محرم است از این رو شعار سال تحصیلی جدید با عنوان مهر حسینی و نشاط معنوی نامگذاری شده تا بتوانیم دانش‌آموزان را با تفکر حسینی تربیت کنیم.

وی افزود: مدرسه محوری و سند تحول بنیادین محور دیگر شعار سال تحصیلی جدید است؛ زیرا مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری از مجموعه آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین است که در این سند توجه به مدرسه، اصل و اساس است چون مدرسه کانون تحول و جلوه‌گاه تحقق مراتبی از حیاط طیبه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مدرسه درمانگاه دردهای جامعه است اما متاسفانه در برخی نقاط استان به دلیل محرومیت‌هایی که وجود دارد، ما مدرسه نداریم بلکه فقط ماکتی از مدرسه داریم.

 وی عنوان کرد: معتقدم اگر می‌خواهیم در افق 1404دانش‌آموزی موفق و انسانی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم باید مدرسه خوب داشته باشیم.

رحمانی در پایان گفت: تربیت تمام ساحتی دیگر محور شعار سال تحصیلی امسال است زیرا ما نیاز به انسان تمام ساحتی و انسانی عالم، مومن، خلاق و نقاد داریم که آینده جامعه را بیمه کند.

گفتنی است؛ با حضور مسئولان کشوری و استانی، اقلام و تجهیزات ورزشی و بهداشتی به ارزش تقریبی 8میلیارد ریال به مدارس استان ارسال شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان