۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ترس پروانه سلحشوری از اقدام قضایی علیه او/ برخورد با من و علی مطهری یعنی برخورد با مجلس!
کد خبر: ۳۳۷۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۷ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

غوغاگران ماجرای «دخترآبی» در بن‌بست؛

ترس پروانه سلحشوری از اقدام قضایی علیه او/ برخورد با من و علی مطهری یعنی برخورد با مجلس!

ما ادعای دموکراسی در کشور داریم، اما می‎بینیم که یک نماینده مجلس نمی‎تواند حتی توئیت کند.

ترس پروانه سلحشوری از اقدام قضایی علیه او/ برخورد با من و علی مطهری یعنی برخورد با مجلس!
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛پروانه سلحشوری، عضو پرحاشیه مجلس دهم و فراکسیون امید که قبلا هم ثابت کرده، چه آگاهانه یا ناآگاهانه، همکار خوبی برای عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی است، در مصاحبه چند روز پش خود مدعی شده بود که جامعه دچار «بی تفاوتی» و «کرختی اجتماعی» شده است که به ماجرای خودسوزی این دختر، «واکنش» نشان نمی دهد: «از خودم پرسیدم شاید دست اندرکاران کشور ما به عنوان تنها کشور دنیا و البته تنها کشور مسلمان دنیا این ویژگی‌ها را درباره زنان داشته باشد اما مردم را چه شده است؟ از خودم می‌پرسم آیا همین فوتبالیست‌ها نمی‌توانند یک مقاومتی کنند و مثلا بگویند که ما بازی نمی‌کنیم. نمی‌دانم می‌شود این کار را کرد یا خیر اما بالاخره وجود یک حرکت‌هایی از جانب مردم لازم است. به نظرم من حداقل مادامی که واکنش مردم به این مقولات جدی نشود، این رویه ادامه پیدا می‌کند.»

او سپس حرفی زد، که عمق فحوای کلام او را، که دعوت به شورش است، نشان می داد: «مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟»

در حقیقت این نماینده مجلس به جای آنکه کمک حال مردم در حل مشکلات باشد و از خدماتش در بهارستان گزارش منتشر کند، در جنجال آفرینی های به نام مردم علیه جمهوری اسلامی نقش پررنگی ایفا می کند.

حال این نماینده مجلس که اظهارات عجیب و مشکوک وی همراه با علی مطهری باعث ایجاد درخواست رسیدگی به پرونده های ایشان شده، بدون اشاره به آن سخنان گفته است: برخورد با نمایندگان به‌خاطر حمایت از سحر خدایاری چه از طریق قوه قضاییه و چه از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، مغایر با قانون اساسی است.

عضو فراکسیون امید که ظاهرا هنوز معنای مصونیت قضایی را خوب متوجه نشده است، تصریح می‎کند: این واکنش‎ها در واقع تحدید مجلس، نمایندگان مجلس و از بین بردن اقتدار مجلس است. این محدودیت‎ها باعث می‎شود که دیگر چیزی از مجلس باقی نماند. در واقع الان فقط سلحشوری و مطهری نیستند که تحت فشار قرار می‎گیرند، بلکه مجلس است که کارکرد خود را از دست می‎دهد.

نماینده مردم تهران که ظاهرا از برخورد احتمالی قضایی با وی ترسیده است، در ادامه می‎گوید: چه قوه قضاییه و چه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، اگر به این موضوع وارد شوند، اصل قانون اساسی زیر سوال رفته ‎است. بر اساس اصول 84 و 86 قانون اساسی، نمایندگان مجلس آزادی بیان دارند، اما یک نماینده به خاطر توئیت‌اش با برخورد قضایی مواجه می‎شود.

نماینده پرحاشیه مجلس دهم افزود: ما ادعای دموکراسی در کشور داریم، اما می‎بینیم که یک نماینده مجلس نمی‎تواند حتی توئیت کند؛ آن هم در شرایطی که همه مسئولان کشور، توئیتر دارند و مطالبی را مطرح می‎کنند.
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان