۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عدالت آموزشی باید در همه مناطق به درستی ایجاد شود
کد خبر: ۳۳۷۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۷ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

عدالت آموزشی باید در همه مناطق به درستی ایجاد شود

استاندار قزوین گفت: معتقدم تنها جایی که همه در قبال آن متعهدند آموزش و پرورش است چون آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است و به نوعی زیربنای توسعه کشور را رقم می‌زند؛ بنابراین همه مدیران باید به نظام آموزش و پرورش متعهد باشند.

عدالت آموزشی باید در همه مناطق به درستی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت‌الله جمالی‌پور شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش در دنیای امروز یکی از سنگ بناهای اصلی توسعه کشورهاست و اگر کشوری بخواهد به توسعه و پیشرفت دست یابد، این امر از طریق دو عنصر آموزش و پرورش محقق می‌شود.

وی افزود: همه ما محصول نظام آموزش و پرورش هستیم و از درون همان مجموعه جوشیده‌ایم و اکنون در کشور عهده دار مسئولیت شده و نقش‌آفرینی می‌کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: آموزش به تنهایی گاهأ کارساز نیست و اگر با پرورش همراه نشود در واقع یک سری محفوظاتی است که گاهی حتی می‌تواند بدون تربیت برای یادگیری درست از آموزه‌ها، برای جامعه خطرساز باشد، لذا "آموزش" و "پرورش" مکمل هم هستند و در کنار هم می‌توانند سعادت جامعه را رقم بزنند.

وی عنوان کرد: امروز به پیوستگی بین این دو عنصر در سازمان آموزش و پرورش نیاز داریم که گاهی از آن غفلت می‌کنیم به طوریکه در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود اما به مقوله پرورش توجه جدی نمی‌شود؛ در حالیکه پرورش موجب تعهد می‌شود و تعهد نیز می‌تواند سعادت جامعه را رقم بزند.

جمالی‌پور بیان کرد: جامعه بدون آموزش و پرورش درست و واقعی نمی‌تواند به توسعه پایدار برسد؛ البته شاید در برخی بخش‌ها توفیقی حاصل شود اما این توفیقات نمی‌تواند منجر به توسعه پایدار شده و رفاه عمومی را برای جامعه به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: ما نیازمند آن هستیم که همه نسبت به آموزش و پرورش حساس باشیم و این احساس مسئولیت باید در آحاد جامعه چه مسئولین و چه خانواده‌ها شکل بگیرد؛ همچنین آموزش و پرورش باید بتواند رابطه تنگاتنگی بین خانواده و سیستم آموزشی ایجاد کند که این امر هنوز انجام نشده است.

استاندار قزوین عنوان کرد: باید خانواده‌ها نسبت به مقوله آموزش و پرورش اهمیت داده و متعهد شوند که هرکس به اندازه توان خود مشارکت داشته باشد؛ زیرا آموزش و پرورش نظامی است که متعلق به همه عناصر اجتماعی است چون محصول آن در همه ساختار نظام، دولت، حکومت و جامعه متجلی می‌شود.

وی بیان کرد: معتقدم تنها جایی که همه در قبال آن متعهدند آموزش و پرورش است چون آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است و به نوعی زیربنای توسعه کشور را رقم می‌زند؛ بنابراین همه مدیران باید به نظام آموزش و پرورش متعهد شوند.

جمالی‌پور تصریح کرد: نباید فاصله بین غنی و فقیر را در نظام آموزش و پرورش رقم بزنیم بلکه عدالت آموزشی باید در همه مناطق به درستی ایجاد شود و این وظیفه همه ما است.

استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس قرار داریم، دفاع مقدس یک مدرسه بزرگ برای همه ما و جوانان و نسل‌هایی است که آن روزها را درک کردند.

وی تصریح کرد: هر چه به آن بنگریم، می‌بینیم که در آن روزها مردم با هم منسجم و همدل بودند و همه داشته‌های خود را در کنار هم برای عزت کشور و دفاع از مرزها و انقلاب خود تقدیم ‌کردند.

جمالی‌پور اضافه کرد: دوران دفاع مقدس روزهای باشکوهی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و به یادگار مانده است و امیدواریم بتوانیم آن مسیر را ادامه دهیم و از تجربه‌های گهربار و ارزشمندی که کشور را در مقابل انواع توطئه‌های دشمنان مصون کرد، بهره بگیریم.

وی ابراز کرد: آن دوران اگر تهدید کشور به صورت جنگ مستقیم و با استفاده از ابزارهای جنگی بود و امروز تهدیدات دشمن به تهدید نرم، متنوع و متکثر تبدیل شده که گاهی شناخت آن خیلی سخت است و برای غلبه بر اینگونه تهدیدات نیاز به انسجام، وحدت و باور ملت است.

استاندار قزوین بیان کرد: هر وقت بین مردم، دولت و حکومت همدلی و هم‌زبانی و انسجام شکل بگیرد و به خواسته‌های مردم توجه شود یقینا می‌توان در مقابل همه تهدیدات دشمن ایستادگی کرد و به سرمنزل مقصود رسید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان