۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد
کد خبر: ۳۳۷۵۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۷ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به وجود ۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان گفت: ماموریت داریم تا دانش‌آموزان لازم التعلیم را ۱۰۰ درصد پوشش دهیم اما متاسفانه برخی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند که در استان حرکت جدی‌ای برای شناسایی آنها صورت گرفته است.

۳هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید شب گذشته(سه‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

خیرالله رحمانی در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: پیش‌بینی می ‌شود سال تحصیلی جدید ۲۵۱ هزار دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل شوند که از این تعداد  حدود ۱۳۰ هزار نفر پسر و ۱۲۰ هزار نفر دختر هستند.

وی با اشاره به وجود 2هزارو 338 مدرسه در استان افزود: در استان نزدیک به 10هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد 6هزار و 600 کلاس درس دارای استاندار بوده و حدود یک هزارو 600 کلاس نیازمند مقاوم سازی و حدود یک هزار و 200کلاس درس دیگر نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه عدالت آموزشی، خط قرمز و رسالت ما در نظام جمهوری اسلامی است؛ گفت: هم اکنون در سطح استان 200 کلاس درس با تعداد دانش‌آموزانی کمتر از ۱۰ نفر وجود دارد.

سند تحول بنیادین نقشه راه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان است

وی عنوان کرد: ده درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که حدود ۱۰ هزار نفر آنها در مدارس دارای استاندارد و مابقی در مدارسی فاقد استاندارد لازم تحصیل می‌کنند.

رحمانی اضافه کرد: جلسه قبل مصوبه‌ای داشتیم تا براساس آن به موسسین اینگونه مدارس سه سال مهلت داده شود، همچنین زمین مناسبی در بخش‌های مختلف در اختیار آنها قرار دهیم که در بازه زمانی سه ساله مدرسه‌ای استاندارد بسازند.

وی تصریح کرد: بحث بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر پیگیری و دنبال می‌شود تا هم بتوانیم مدارس و محیط فیزیکی مناسبی برای مهر ماه آماده کنیم و هم ساماندهی نیروی انسانی را به درستی انجام دهیم که در هر دو مقوله اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از افتخارات نظام است چراکه برگرفته از ارزش‌های دینی، آموزهای قرآنی و فرامین ائمه اطهار(ع) است.

وجود ۷۱واحد آموزشی شبانه روزی در استان 

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خط قرمز و نقشه راه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه بر اجرایی شدن سند تاکید شده که در این راستا حدود 200برنامه در آموزش و پرورش استان منطبق با سند تحول تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: ۷۱واحد آموزشی شبانه روزی در استان وجود دارد که حدود ۶ هزار و  ۴۰۰ دانش‌آموز استان در این مدارس تحصیل می‌کنند همچنین در استان حدود ۶هزار دانش آموز عشایری و نزدیک به ۶هزار دانش‌آموز اتباع خارجی وجود دارد.

وی عنوان کرد: ماموریت داریم تا دانش‌آموزان لازم التعلیم را ۱۰۰ درصد پوشش دهیم اما متاسفانه برخی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند که در استان حرکت جدی‌ای برای شناسایی آنها صورت گرفته است.

رحمانی اضافه کرد: در دوره ابتدایی حدود۷۷۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که تابستان امسال توانستیم ۲۰۰ نفر آنها را شناسایی کرده و به چرخه تحصیل باز گردانیم.

وی ادامه داد: در مجموع حدود۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم که حدود ۷ هزار از آنها معمولا در مدارس بزرگسال و مدارس آموزش از راه دور استان ثبت نام کردند و اکنون حدود۳ هزار دانش‌آموز به دلایل مختلفی بازمانده از تحصیل هستند.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان