۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قیام عاشورا و اقامه نمازجمعه، امت پیامبر(ص) را از سایر امت‌ها متفاوت کرده است
کد خبر: ۳۳۷۴۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۲۳ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین:

قیام عاشورا و اقامه نمازجمعه، امت پیامبر(ص) را از سایر امت‌ها متفاوت کرده است

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: در روایات می‌بینیم که عاشورا و نماز جمعه در کنار هشت خصلت دیگر سبب شده‌اند که امت پیامبر اکرم(ص) از سایر امت‌ها متفاوت باشد و به همین دلیل باید به این موضوعات با نگاه ویژه‌تری پرداخته شود.

قیام عاشورا و اقامه نمازجمعه، امت پیامبر(ص) را از سایر امت‌ها متفاوت کرده است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب (امروز) در جلسه ستاد نماز جمعه شهر ارداق با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و نیز گسترش عزاداری‌ها و فرهنگ حسینی در سراسر جهان اظهار کرد: تحولات دهه‏‌های اخیر به ویژه پس از انقلاب اسلامی سبب شده است "درس ها وعبرت ‌های عاشورا" کارآمدی خود را بیش از پیش نشان دهد.

وی افزود: درس ایثار و فداکاری، درس دینداری، درس اخلاص، درس موقع شناسی، درس بصیرت، درس شجاعت، درس قیام للَّه، درس محبّت و عشق و درس آمادگی برای حقّ و برپایی عدل از جمله مواردی است که در این کارآمدی تبلور یافته است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین با اشاره به اهمیت دو موضوع نماز جمعه و عاشورا عنوان کرد: اهمیت دو موضوع نماز جمعه و عاشورا در اسلام و به ویژه در بین شیعیان بر کسی پوشیده نیست و در روایات متفاوتی می‌توان به اهمیت این موضوع پی برد.

فاطمی‌نسب با اشاره به روایتی از شیخ فخرالدین طریحی که مجمع البحرین در حدیث مناجات حضرت موسی(ع) آورده است، گفت: در این روایات حضرت موسی از خداوند متعال این سوال را می‌پرسد که ای پروردگار من چرا امت محمد(ص) را بر دیگر امت‌ها برتری دادی که خداوند در پاسخ می فرماید که من ایشان را به سبب 10 خصلت بر سایر امت‌ها برتری دادم.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: در ادامه این روایات از این 10 خصلت نام برده که شامل نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، نماز جمعه، نماز جماعت ،خواندن قرآن، علم و عاشورا است.

فاطمی نسب گفت: در این روایات می‌بینیم که عاشورا و نماز جمعه در کنار هشت خصلت دیگر سبب این شده‌اند که امت پیامبر اکرم از سایر امت‌ها متفاوت باشد و به همین دلیل باید به این موضوعات با نگاه ویژه‌تری پرداخته شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان