۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین وقتی بازاریان قزوین آستین همت بالا می‌زنند
کد خبر: ۳۳۷۳۸۱ نویسنده: میثم بابایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۶ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

خیریه ای برای تمام فصول؛

وقتی بازاریان قزوین آستین همت بالا می‌زنند

خیر قزوینی گفت: خدمت و کمک به مردم ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، اما محورهای اساسی ما برای یاری مردم مستضعف ماه مبارک رمضان، اعیاد مذهبی، محرم، شروع مدارس و آغاز سال جدید است که به مراتب نام‌های خاصی برای برنامه‌های اجرایی توسط خیرین انتخاب می‌شود.

وقتی بازاریان قزوین آستین همت بالا می‌زنند

میثم بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی توزیع اقلام غذایی خشک در ایام محرم اظهار کرد: عشق به مردم ما را پای کار خیر آورد و شروع کار توزیع کالا غذایی و غیرغذایی به مردم نیازمند از سال 84نفر کلید خورد.

وی افزود: فعالیت کمک به مردم را دونفره آغاز کردیم و به لطف خدا هم‌اکنون شش نفر عضو ثابت و حدود 150 الی 200نفر خیر متغیر متناسب با مراسمات خاص داریم.

این خیر قزوینی اذعان کرد: خیریه‌ی کوچک ما با حضور بازاریان و عموم مردم در اعیاد و مراسمات برای همراهی به هم‌نوعان بی‌بضاعت، آستین‌هایشان را بالا می‌زند و با علاقه قلبی به مردم کمک می‌کند که نمونه‌ی کوچک آن توزیع اقلام غذایی اساسی و گوشت گرم در عید غدیر با عنوان طرح کرامت بود.

وی ادامه داد: کمک‌ها تنها در توزیع اقلام غذایی خلاصه نمی‌شود و ما صدای کمک خواستن مردم را در هر مسئله‌ای بشنویم به اندازه‌ی توان خود دست یاری را بسویشان دراز می‌کنیم.

این خیر قزوینی گفت: کمک‌هزینه‌ی جراحی، طرح توزیع لوازم‌التحریر اساسی، توزیع اقلام غذایی به روستاییان محروم، کمک به افراد تحت پوشش کمیته‌ی امداد و بهزیستی، حمایت از کودکان کار با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی و کمک به خانوداده‌ی افراد معتاد و ارجاع این افراد به کمپ‌ها از فعالیت‌های ما در سال‌های اخیر بوده‌است.

وی ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های خیرین پای کار، درنظر داریم تا نخبگان و محصلین ممتاز را که توانایی مالی برای شرکت در دانشگاه‌های معتبر ندارند، تحت پوشش خود قراردهیم و با این افراد قراردادی با مزمون اینکه بعد از کسب موفقیت شغلی، حمایت ما را با حمایت به دیگر نیازمندان جبران کنند، منعقد کنیم.

اموال خیرین برکت یافته است

بابایی درباره‌ی توزیع اقلام غذایی در ایام محرم تصریح کرد: اقلام غذایی در اوایل کار به صورت پخش غذای گرم بین تمام مردم توزیع می‌شد که مشکلاتی مانند اسراف و ماندگاری کم داشت از سویی دیگر ممکن بود به دست مستضعفان نرسد به همین علت پخش اقلام خشک در ابتدا به صورت آزمایشی و با گذشت زمان جزو برنامه‌های عملی ما قرارگرفت.

وی بیان کرد: سبد اقلام غذایی خشک که چندسالی است با کمک خیرین تهیه می‌شود، شامل پنج قلم کالای اساسی مانند قند، شکر، رب، ماکارانی و روغن است که با توجه به شرایط بودجه امکان افزایش اقلام نیز وجود دارد.

این فروشنده‌ی خشکبار ادامه داد: خدمت و کمک به مردم ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد، اما محورهای اساسی ما برای یاری مردم مستضعف ماه مبارک رمضان، اعیاد مذهبی، محرم، شروع مدارس و آغاز سال جدید است که به مراتب نام‌های خاصی برای برنامه‌های اجرایی توسط خیرین انتخاب می‌شود.

وی افزود: حمایت محرومین و مستضفان هر سال پر رنگ‌تر از سال قبل اجرا می‌شود و حتی شاهد این بودیم که خیرینی که با ما همکاری داشتند پس از مدتی برای خود کانون خیریه‌ی کوچکی تشکیل دادند و بیش‌از پیش برای رضایت قلبی خود و لبخند نشاندن به لب مردم مشغول فعالیت شدند.

این خیر درپایان گفت: کمک به مردم در حد توان حتی ریالی از برکت اموال و سرمایه‌ی فروشگاه من کم نکرده‌است، چه بسزا این حمایت‌ها موجب برکت رزقم شده‌است و از خدا خواستارِ مال بیشتر برای کمک بیشتر هستم.
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان