۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین صبر یعنی در هر شرایطی استقامت و عمل به تکلیف داشته باشیم
کد خبر: ۳۳۷۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۴ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دینی:

صبر یعنی در هر شرایطی استقامت و عمل به تکلیف داشته باشیم

کارشناس دینی گفت: صبر؛ یعنی در هر شرایطی استقامت و عمل به تکلیف داشته باشیم؛ چون اوضاع به هم ریخته و ترک گناه سخت است، گناه جایز نمی‌شود بلکه باید صبر بر معصیت کرد.

صبر یعنی در هر شرایطی استقامت و عمل به تکلیف داشته باشیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام ساسان هادی پور در شب پنجم محرم در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: آیه 155سوره بقره پیرامون بحث ابتلاست؛ گاهی انسان‌ها فراموش می‌کنند نعمت‌ها را چه کسی به آنها داده است و دیگر پس از فراوانی نعمت خدارا بندگی نمی‌کنند.

وی افزود: هم مواد آزمون و هم جواب‌های امتحان در همین آیه شریفه است. پس چرا نمره کم می‌گیریم؟ آخر آیه می فرماید "وبشر الصابرین"؛ اولین چیزی که خداوند در امتحان از ما خواسته، صبر است. صبر است که انسان را به درجات عالی می‌رساند و در روایت هست که به واسطه صبر اجر صد شهید را به بنده می‌دهند.

مدیر موسسه بیان ابراز کرد: شانس با خداشناسی توحیدی سازگار نیست. قضا و قدر الهی وجود دارند نه شانس؛ خداوند مدبر همه عوالم وجود است و همه چیز به اذن اوست و هرکس به او توکل کند، کفايتش می‌کند. به تعبیر قرآن همه چیز اندازه دارد و چون همه چیز به اراده اوست، می‌دهد و می‌گیرد و امتحان می‌کند تا واکنش‌ها را ببیند.

وی گفت: انسان اگر چشم نعمت بین داشته باشد مثل زینب کبری بلاها را نعمت می‌بیند و ما رایت الا جمیلا می‌گوید.

این کارشناس دینی بیان کرد: صبر؛ یعنی در هر شرایطی استقامت و عمل به تکلیف داشته باشیم؛ چون اوضاع به هم ریخته و ترک گناه سخت است، گناه جایز نمی‌شود بلکه باید صبر بر معصیت کرد.

وی عنوان کرد: امیرالمؤمنین می‌فرماید: اجر مجاهدان فی سبیل الله از کسی که می‌تواند معصیت کند و نمی‌کند، بیشتر نیست. یوسف پیامبر خدارا ناظر می‌دید و چون تقوا پیشه کرد، خداوند برای او راه خروج قرار داد. خداوند می‌‎خواهد ببیند بنده در شرایط سخت صبر می‌کند یا دنبال معصیت می‌رود؟

مدیر موسسه بیان اذعان کر: در روایت است سه نوع صبر داریم، صبر بر مصیبت، که بندگان ویژه خدا به تعبیر قرآن در این مواقع انالله و انا الیه راجعون می‌گویند، یعنی ما برای خداییم و قرار است به سمت او برگردیم که خداوند بر آنها درود می‌فرستد، رحمت برایشان نازل می‌کند و هدایت شده می‌گردند.

وی ابراز کرد: دومین نوع صبر، صبر بر طاعت است، آیا نیم ساعت در طول یک روز نباید برای نماز خواندن و عبادت برای خدا اختصاص یابد؟

این کارشناس دینی صبر بر معصیت را از همه انواع صبر سخت تر دانست و گفت: امام زمان(عج) به انسان آبرو می‌دهد. قرآن کریم می‌فرماید: ما یک گروه را روز قیامت بی حساب وارد بهشت می‌کنیم و آن هم صابران هستند. روزی که مثقال ذره هم محاسبه می‌شود، صابران اینگونه به بهشت می‌روند. کسانی که میلیاردی از بیت المال می‌خورند و فکر می‌کنند زرنگ هستند راه فراری از محاکمه خداوند ندارند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان