۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نیروهای وزارت کشور جایگزین ۱۶ استاندار بازنشسته می‌شوند/ مسئولان با حل مشکلات اقتصادی رضایتمندی مردم را رقم بزنند
کد خبر: ۳۳۷۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۴ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر کشور در قزوین:

نیروهای وزارت کشور جایگزین ۱۶ استاندار بازنشسته می‌شوند/ مسئولان با حل مشکلات اقتصادی رضایتمندی مردم را رقم بزنند

وزیر کشور در قزوین گفت: پاشنه آشیل کشور در حوزه‌های مختلف مباحث اقتصادی است و گاها به واسطه مدیریت‌های ناآشنا، شرایط کشور، مدیریت‌های ناتوان و نابلد نتوانسته‌ایم همچون حوزه‌های دیگر به خوبی پیش ببریم.

نیروهای وزارت کشور جایگزین ۱۶ استاندار بازنشسته می‌شوند/ مسئولان با حل مشکلات اقتصادی رضایتمندی مردم را رقم بزنند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری و مسئولین استان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در این مراسم با اشاره به سابقه فعالیت استاتدار سابق قزوین، اظهار کرد: آقای زاهدی از نیروهای فعال و باانگیزه است که در شرایط مختلف موفق عمل کرده و در قزوین هم توفیقاتی داشت.

وی افزود: من با تمدید بازنشستگی مخالف بودم چراکه می‌خواستم قانون گرا باشم و با توجه به اینکه ۱۶استاندار در کشور بازنشسته می شوند، نمی خواستم بین هیچکدام تفاوت قائل باشم و از لحاظ اخلاقی هم قابل قبول نبود و نخواستم از وزارت کشور به رهبری فشار وارد شود بنابراین بنا را بر مساوات گذاشتیم.

وزیر کشور ادامه داد: باتوجه به انتخابات پیش رو، آقای زاهدی تقاضای بازنشستگی کرد تا زودتر تکلیف مشخص شود و بنا بر این شد که نیروها را از داخل وزارت کشور انتخاب کنم که اکنون ۸۲درصد فرمانداران از وزارت کشور هستند و به جای ۱۶استاندار بازنشسته هم نیروهای وزارت کشور جایگزین می‌شوند که این کادر سازی نشان دهنده ظرفیت مدیریتی کشور است.

این مقام مسئول ادامه داد: آقای جمالی پور هم در دوره خدمت خود موفق بوده که به مدت ۶سال فرمانداری شهر ری را عهده دار بود درحالی که عمر متوسط فرمانداران در این شهرستان یک سال و نیم است و امیدواریم در کنار نیروهای جوان و با انگیزه بتواند استان قزوین را اداره کند.

رحمانی فضلی ابراز کرد: بعد از چهل سال با همه فراز و فرودهایی که در انقلاب داشتیم خوشبختانه در موقعیت و شرایط ویژه در دنیا قرار داریم به طور که ایران اسلامی امروز جزو خبرهای اول دنیا است که وزن و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: حضور موفق ایران در منطقه و پیشرفت در تمامی عرصه‌های دفاعی، نظامی و علم نیز قدرت تاثیر و نفوذ جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و امروز توانستیم خود را در دنیا اثبات کنیم به طوری که ایران اسلامی در دنیا تعیین کننده است.

وزیر کشور تاکید کرد: باید عناصر و مولفه‌های وقوع انقلاب که موجب استمرار انقلاب شده تقویت کنیم و مسئله اسلام همیشه مدنظر ما باشد چراکه اگر در ارزش‎های دینی و اعتقادی خود کوتاه بیاییم یکی از استوانه‌های اصلی مردم و انقلاب را خدشه‌دار کردیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در شرایط کنونی با همه هجمه‌هایی که بر ما وارد می‌شود و با تحلیل‌های غلط امریکایی‌ها و نفوذ صهیونیستی‌ها و دلارهای مرتجع منطقه آن‌ها را دچار تحلیل‌های غلط کرده بود که ایران نمی‌تواند ۴۰سالگی انقلاب را جشن بگیریم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: اما با وجود همه این هجمه‌ها مقام معظم رهبری انقلاب را هدایت کرده و ذره‌ای نباید در این صحنه دچار انفعال شویم و ایشان از استوانه‌های مهم تاثیرگذار در کشور است که نباید نسبت با ولایت فقیه بی توجه شویم.

وی تصریح کرد: مردم بستر و زمینه ساز و قاعده هرم هستند که در هر شرایطی مبتنی بر اعتقادات دینی و حمایت از رهبری پشتیبان انقلاب هستند، بنابراین همه مسئولان در هر کسوتی که قرار دارند باید قدردان مردم بوده و خود را خدمتگزار آن‌ها بدانند.

وزیر کشور افزود: با وقوع انقلاب ایران، مقبولیت و مشروعیت با مشارکت و تجلی و اراده رای مردم شکل گرفت و اگر هزاران بار امام را قدر بدانیم و سپاسگزار مردم باشیم باز هم کم کاری کرده ایم.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز مردم کشور را هدایت می‌کنند و باید دولت را کمک کرده و دولت را کارآمد کنیم تا رضایت مردم را جلب کنیم، معنای دولت برای ما حوزه کلان کشور است و قوه قضائیه، مجلس و دستگاه اجرایی مقتدر در کنارهم رضایتمندی را ایجاد می‌کند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: رضایتمندی مردم فقط هدف اصلی ما نیست بلکه این یک تکلیف دینی ماست؛ مردم تحت ستم منطقه به دنبال الگوی مناسب هستند و آنچه در منطقه عامل تحول شده اصول و باورهای انقلاب اسلامی است که از ما الگوهای مطلوب را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را درخواست دارد.

وی یادآور شد: ما در استان قزوین به دنبال یک هسته مقاومت در برابر دشمن و یک قوه رضایتمندی برای مردم هستیم در شرایط کنونی وظیفه ما حفظ وحدت و انسجام است و همه مسئولان وظیفه دارند با عملکرد مناسب خود ایجاد رضایت کنند.

وزیر کشور گفت: در حوزه نظامی دشمن نمی‌تواند جلوی ایران ایستادگی کند و توان اعمال نظر و اراده علیه ما ندارند و در حوزه مباحث کلامی، اعتقادات و فرهنگی هم نمی‌توانند موفق عمل کنند اما در داخل ایران به دنبال انشقاق و اختلاف هستند و براساس تحلیل‌های غلط منافقین با دنبال تفرقه هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: چندین سال است رهبری موضوع عدالت، پیشرفت و مسئله اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و پاشنه آشیل کشور در حوزه‌های مختلف مباحث اقتصادی است و گاها به واسطه مدیریت‌های ناآشنا، شرایط کشور، مدیریت‌های ناتوان و نابلد نتوانسته‌ایم همچون حوزه‌های دیگر به خوبی پیش ببریم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: باید هر استان را به یک پایه اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم، قزوین باید معین چند استان شود و باید اختیارات کشور در استان‌ها تقسیم شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته که تهدیداتی وجود داشت که نمی‌خواست ما 40سالگی انقلاب را جشن بگیریم؛ اما حضور مردم همه توطئه های دشمن را خنثی کرد؛ بنابراین باید تلاش کرد امسال به واسطه انتخابات برای مقابله با دشمن، باید انتخابات امسال یک مانور سیاسی در دفاع از نظام تبدیل شود.

وی تاکید کرد: کمک به تولید، سرمایه، رفع موانع و ایجاد تسهیلات باید ساماندهی شود و توقع دولت از استانداران به عنوان مسئول اجرایی یک استان این است که در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تلاش کند از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و ما توطئه اقتصادی را نیز پشت سر می‌گذاریم.

وزیر کشور بیان کرد: امروز دشمن حرف از مذاکره می‌زند زیرا می‌داند با ملتی همچون ایران نمی‌تواند مقابله کند، در این شرایط اراده دولت این است تابع سیاست‌های رهبری باشد.

رحمانی فضلی عنوان کرد: باید انتخابات را به مانور قدرت تبدیل کنیم و انتخاباتی در فضای آرام، امن و با مشارکت بالا داشته باشیم و از اکنون سازماندهی شود که در وزارتخانه هم کلید خورده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما حادثه ندیده نیستیم و طوفان‌های بسبیاری را پشت سر گذاشتیم، ابراز کرد: توقع دولت از استانداران این است که در حوزه وحدت جامعه و مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان