۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برافراشته‌ترین پرچم دفاع از انسانیت زن، چادر است
کد خبر: ۳۳۷۳۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۴ ساعت: ۷:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین:

برافراشته‌ترین پرچم دفاع از انسانیت زن، چادر است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین گفت:بزرگترین، مقدس‌ترین و برافراشته‌ترین پرچم دفاع از انسانیت زن، چادر است؛ چراکه به زن هویت انسانی‌ واقعی می‌دهد.

برافراشته‌ترین پرچم دفاع از انسانیت زن، چادر است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام مهدی مهدی جو شب گذشته در اجتماع بزرگ بانوان زینبی که با عنوان همایش حجاب و عفاف و با حضور الهام چرخنده در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اولین پرچم‌دار حمایت از حقوق، آزادی و استقلال زنان، خداوند است.

وی افزود: همسرِ شخصی همچون فرعون به مثلی برای همه مومنان چه زنان و چه مردان تبدیل می‌شود؛ لذا هیچ کس در عالم نمی‌تواند اینگونه پرچم حمایت از استقلال و اصالت و تشخّص زنان را به دست بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین تصریح کرد: در مقابل نگاه جامع اسلام به زن، دو نگاه کاملا ناقص و غلط وجود دارد که در نگاه اول زن، جنسیت منهای انسانیت و در نگاه دوم زن، انسانیت منهای جنسیت دیده شده که هر دوی این نگاه‌ها ناقص بوده و در حقیقت بزرگ‌ترین خیانت و ظلم به مقام زن است.

وی در ادامه بیان کرد: نگاه اول در واقع نگاه افراد هرزپروری است که فقط جنسیت زن را مدنظر قرار می‌دهند و با یک نگاه ابزاری آن را تا حد کالای مصرفی در جامعه تنزل داده و نگاه دوم نیز از نگاه فمنیسمی نشأت می‌گیرد.

چادر زن ایرانی به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است

مهدی‌جو اضافه کرد: براساس این نگاه زن وقتی به حقوق خود می‌رسد که مثل مردان باشد که این جمله در واقع بدترین توهین به مقام زن است؛ زیرا اینها در ظاهر سخن از استیفای حق زن بر زبان می‌آورند؛ اما زن را با مرد مقایسه می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه والای زن در دین اسلام تاکید کرد: براساس نگاه اسلام، زن انسانی مونث است که هم انسانیت و هم جنسیت او قابل ملاحظه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین بیان کرد: انسان‌ها در حقوق اجتماعی، زمانی در انسان بودن برابرند که زنان زنیت خود را به نمایش نگذارند؛ بلکه فقط شمای انسانی آنها در جامعه بروز کند نه مشخصه‌های جنسیتی آنها.

وی تصریح کرد: بزرگترین، مقدس‌ترین و برافراشته‌ترین پرچم دفاع از انسانیت زن، چادر است؛ چراکه به زن هویت انسانی‌ واقعی می‌دهد.

مهدی جو در پایان گفت: سفیر سابق امریکا در اسراییل در مورد پوشش زن ایرانی اینگونه گفته است که "چادر زن ایرانی به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است و اگر می‌خواهید پرچم ایران را به زیر بکشید، چادر را از سر زن ایرانی پایین بکشید" که این سخن در حقیقت اهمیت پوشش اسلامی بانوان ایرانی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان