۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بی‌تدبیری در خصوصی‌سازی، بلای جان کارگران "کنتورسازی"/ سکوت دستگاه قضایی و مسئولان قزوین چه‌زمانی شکسته می‌شود
کد خبر: ۳۳۷۳۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۴ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

بی‌تدبیری در خصوصی‌سازی، بلای جان کارگران "کنتورسازی"/ سکوت دستگاه قضایی و مسئولان قزوین چه‌زمانی شکسته می‌شود

رئیس خانه‌ی کارگر استان قزوین گفت: تنها راه نجات شرکت واگذاری آن به مدیر توانمد است و باید کمیته واگذاری سریع‌تر فعال شود، همچنین لازم است خود قوه قضائیه به این امر ورود کند و با افرادی که شرکت را به این وضع دچار کردند برخورد کنند.

بی‌تدبیری در خصوصی‌سازی، بلای جان کارگران "کنتورسازی"/ سکوت دستگاه قضایی و مسئولان قزوین چه‌زمانی شکسته می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کارگران شرکت کنتورسازی طی چهار روز گذشته در مقابل استانداری قزوین تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت شرکت و پرداخت معوقات خود شدند. 

به گفته این کارگران 7سال است که درحال اعتراض و برگزاری تجمع و پیگیری مشکلات خود هستند اما تا به امروز هیچ مشکلی حل نشده است. کارگران شرکت در این تجمع شعار می‌دهند که شرکت کنتور سازی لنگ خصوصی سازی!

حرف این کارگران در برگزاری تجمعات اعتراضی طی چهار روز گذشته این است که چرا باید مدیرعامل و صاحب شرکت از داخل زندان حکم اخراج کارگران را صادر کند؟ چرا باید وعده‌های مسئولان استان قزوین محقق نشود و ما تا امروز 24ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم.

متاسفانه طی این روزها مسئولین در مقابل برگزاری این تجمع پاسخگو نبودند و به تماس‌های برقرار شده از سوی رسانه‌ها پاسخی داده نشده اشت و کارگران این شرکت هنوز سرگردان و از سرنوشت خود بی خبر هستند.

مشکلات مدیریتی و سوءمدیریت عامل اصلی وضعیت کنونی شرکت است و باوجود اعلام واگذاری شرکت طبق مفاد قانونی از ماه‌های گذشته هنوز شاهد تغییر و تحقق این امر نبوده‌ایم.

در راستای بررسی و اطلاع بیشتر موضوع را از مسئول خانه کارگر قزوین پیگیری کردیم، البته روز گذشته برای بررسی بیشتر با چند تن دیگر از مسئولین نیز تماس گرفتیم که متاسفانه موفق به دریافت پاسخ نشدیم.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره مشکلات این شرکت اظهار کرد: کارگران شرکت کنتورسازی 2سال است که حقوقی دریافت نکرده‌اند و طی صحبت با معاون سیاسی استاندار بنا شده بود شرکت از مالک آن گرفته شود و این تنها راه نجات است.

وی ادامه داد: اکنون از طرف مسئولان اعلام شده که دریافت شرکت از مالک تصویب شده شده، اما لازم است تا مشخص شدن موضوع مُسکنی برای کارگران درنظر گرفته شود و بخشی از معوقات پرداخت شود.

مسئول خانه کارگر استان قزوین ابراز کرد: ما نیز پیگیر شرایط و وضعیت واحدهای مشکل دار از جمله کنتورسازی هستیم و باوجود شرایط شرکت و وضعیت اقتصادی قطعا خانواده این کارگران تحت فشار هستند.

لزوم فعال شدن سریع کمیته واگذاری

وی تاکید کرد: پیش از این نیز پیشنهاد ما گرفتن شرکت از مالکی است که توانایی اداره واحد تولیدی را ندارد، لازم است خود قوه قضائیه به این امر ورود کند و با افرادی که شرکت را به این وضع دچار کردند، برخورد کنند.

این مسئول افزود: مسئولان و مدیرانی که شرکت را به این شرایط دچار کرده و سهام را به صفر رساندند باید پاسخگو باشند، اکنون مدیر شرکت در زندان است و البته در شرایط خوبی به سر می‌برد.

وی عنوان کرد: مسئولین استان در بخش‌های مختلف نیز خواستار حل شدن مشکلات این شرکت هستند اما قوانین دست و پاگیری وجود دارد؛ باید کمیته واگذاری سریع‌تر فعال شود.

کریمی در پایان بیان کرد: شرکت کنتورسازی که زمانی هزار و 100شغل ایجاد کرده بود اکنون با مشکل کار، تولید و بازار فروش مواجه نیست و حتی ظرفیت جذب نیرو تا 300نفر را نیز دارد اما لازمه تحقق این امر و تامین مواد اولیه و شارژ مجدد شرکت مدیر خوب است که امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم.

انتهای پیام/۶۰۰۶   

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان