۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین سبک تربیتی خداوند ابتلاست/ برخی مسئولان پای انحراف فرزندان خود ایستاده‌اند
کد خبر: ۳۳۷۳۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۳ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی:

سبک تربیتی خداوند ابتلاست/ برخی مسئولان پای انحراف فرزندان خود ایستاده‌اند

کارشناس مذهبی گفت: امتحان به فداشدن فرزند آسانتر از امتحان به انحراف اوست. در انقلاب ما چند نفر به این امر مبتلا شدند و روسفید شدند؟ برای نمونه آیت الله خزعلی که رسما از پسرش برائت جست و برخی نیز روسیاه شدند و پای انحراف بچه فرزندان خود ایستاده اند.

سبک تربیتی خداوند ابتلاست/ برخی مسئولان پای انحراف فرزندان خود ایستاده‌اند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام هادی پور در شب چهارم محرم در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: خدای متعال برای هر امتی معجزه ای قرار داده است؛ برای امت موسی عصای او، برای امت عیسی زنده کردن مردگان معجزه بود اما برای امت پیغمبر یک معجزه تا روز قیامت گذاشت که قرآن کریم است.

وی افزود: مسلمانان تنها امتی هستند که معجزه پیامبرمان بین ما باقی مانده است و هنوز کار می‌کند، آنها که معجزه ماندگار ندارند، هالیوود را به شبیه چوب مقدس درست کرده اند و در دنیا جولان می‌دهند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: معجزه یعنی اقدامی که بقیه از انجام آن عاجزند، اگر امریکایی‌ها می‌توانستند 10 آیه مثل قرآن بیاورند آن را آتش نمی‌زدند؛ چرا خودمان درست به این کتاب ایمان نداریم؟ به تعبیر قرآن کسی که واقعا به آن ایمان دارد حداقل 50آیه روزانه تلاوت می‌کند. اگر خواندیم متوجه پاسخ بسیاری از سوالات می‌شویم.

وی با بیان اینکه سبک تربیتی خداوند ابتلاست، عنوان کرد: بلا خاصیت تطهیرگردی دارد، بلا مایکروفر خداست، خدا بنده را مبتلا می‌کند تا سرعت قرب الی الله او بالا رفته و سریع اوج بگیرد. بلای هرکسی متناسب با ویژگی‌های خودش است. امام کاظم(ع) می‌فرماید؛ اگر کسی ولایت ما را بپذیرد هرطور شده با بلا و امتحان پاک می‌شود.

با بی اعتمادی به وعده خدا نمی‌توان حسینی شد

مدیر موسسه "امیر بیان"تصریح کرد: آیه 155سوره بقره مواد آزمون خداست که می‌فرماید قطعا شما را آزمایش می‌کنیم به یک یا چند نمونه از میان بلاهای ترس، فقر، مریضی و بیماری. انسان‌های ترسو به درد کربلا و پای رکاب امام بودن نمی‌خورند که عبدالله بن حر جعفی نمونه آن در داستان کربلاست.

وی ادامه داد: یک نمونه امتحان به ترس این است که خداوند در سوره نور می‌فرماید زن بگیرید، من بی نیازتان می‌کنم. چند نفر جرات این کار را دارند؟ باید به خدا اعتماد کنیم. اگر حسین بن علی(ع) کمی به خدا اعتماد نداشت، در کربلا باقی نمی‌ماند. آیا خداوند تابه حال خلف وعده کرده است؟

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: کسی که حاضر نیست به اعتماد خداوند خواستگاری برود، به جنگ می‌رود؟ با این ایمان‌ها حسینی نمی‌شویم، جامانده کربلا شاید.

وی گفت: وضعیت بد مالی کنونی برخی ناشی از انتخاب‌های نادرست و ارتکاب معصیت است. بعضی بنده‌ها با فقر و بیماری امتحان می‌شوند، هرکس متناسب با حال خودش امتحان می‌گردد. شکر نعمت به این است که خرج گناه نشود.

هادی پور بیان کرد: یکی از امتحان‌های سخت خداوند امتحان به فرزند است که نمونه آن امتحان ابراهیم خلیل الله، امتحان امام حسین علیه السلام و امتحان زینب کبری است.

وی در پایان اذعان کرد: امتحان به فداشدن فرزند آسانتر از امتحان به انحراف اوست. در انقلاب ما چند نفر به این امر مبتلا شدند و روسفید شدند؟ برای نمونه آیت الله خزعلی که رسما از پسرش برائت جست و برخی نیز روسیاه شدند و پای انحراف بچه فرزندان خود ایستاده اند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان