۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کادرسازی برای انقلاب و ولایت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی شهید "چگینی" بود/ باید خود را برای ولایت خرج کنیم
کد خبر: ۳۳۷۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۳ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر موسسه "امیر بیان":

کادرسازی برای انقلاب و ولایت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی شهید "چگینی" بود/ باید خود را برای ولایت خرج کنیم

مدیر موسسه "امیر بیان" گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی شهید، قدرت کادرسازی برای انقلاب و نظام و ولایت است؛ چراکه او یک مجاهد فرهنگی بود که آدم تربیت می‌کرد.

کادرسازی برای انقلاب و ولایت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی شهید "چگینی" بود/ باید خود را برای ولایت خرج کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام سامان هادی‌پور در سی و هشتمین سالگرد معلم شهید «قدرت‌الله چگینی» که شب گذشته در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: کلام شهدا را باید به صورت جدی در زندگی خود عمل کنیم.

وی افزود: معتقدم اگر این شهید عزیز در جمع ما حضور داشت شاید این انتقاد را از ما می‌کرد چه شده که دیگر خیلی از افراد در راه نظام و انقلاب و ولایت مثل شهید چگینی پرتحرک نیستند؟ چه شده که مثل شهید چگینی اهل کادرسازی و نیروسازی برای انقلاب و ولایت نیستید؟

کارشناس مذهبی تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی شهید، قدرت کادرسازی برای انقلاب و نظام و ولایت است؛ چراکه او یک مجاهد فرهنگی بود که آدم تربیت می‌کرد.

وی در ادامه با طرح یک سوال عنوان کرد: آیا اوضاع جامعه امروز نسبت به زمانی که شهید چگینی سرازپا نمی‌شناخت و حتی در مقر منافقان در قزوین با شجاعت حاضر می‌شد و برای هدایت منحرفانی که فریب منافقان را خوردند با آنها بحث و مناظره می‌کرد بهتر شده است؟ آیا اوضاع فرهنگی امروز ما دیگر نیازی به تلاش بیشتر دلسوزان دغدغه‌مند ندارد؟

جوانان امروز نیازمند افراد باتجربه و انقلابی هستند

هادی‌پور تصریح کرد: متاسفانه با نگاهی به شرایط جامعه متوجه لزوم تلاش بیشتر در عرصه فرهنگی می‌شویم؛ چراکه متاسفانه شاهد صحنه‌های بی‌حجابی و دوری برخی جوانان از ارزش‌ها هستیم که نیاز به تلاش پر‌دغدغه و پرتلاطم و پرتکاپو است.

وی بیان کرد: جوانان امروز نیازمند افراد باتجربه و انقلابی هستند، آنها بزرگتر می‌خواهند؛ اگر دلسوزان عرصه فرهنگی وسط میدان آمده و فقط زندگی شهدا را برای جوانان متدین بازگو کنند آنها برای انجام کار فرهنگی انگیزه پیدا می‌کنند و در این صورت می‌توانند خیلی از جوانانی را که با سرعت به سمت بی‌دینی حرکت می‌کنند؛ به مسیر درست برگردانند.

این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: بسیار ناراحت کننده است که روزگاری ما از بدحجابی می‌نالیدیم و امروز برخی به راحتی در خیابان حجاب خود را بر می‌دارند؛ مایه تعجب است که چرا برخی متدینین انقدر نسبت به این موضوعات بی‌تفاوت شده و دیگر کسی برخورد نمی‌کند و خیلی پرتکاپو ظاهر نمی‌شود و همه تماشاچی شدیم.

وی عنوان کرد: اگر شهید چگینی امروز زنده بود به این آیه قرآن "فاستقم کما امرت و من تاب معک"عمل می‌کرد و در راهی که شروع کرده بود استقامت می‌ورزید و گوشه گیر و بی‌تفاوت و خسته نمی‌شد بلکه وسط میدان آمده و برای ولایت علمداری می‌کرد.

هادی‌پور تصریح کرد: برخی در صفین کنار امیرالمومنین(ع) بوده و اما در کربلا پای رکاب امام حسین(ع) نبودند؛ مرور زمان آنها را تغییر داد و گوشه‌نشین کرد و انگیزه‌های ولایی و انقلابی آنها آرام آرام کم شد به طوریکه از حسین زمانشان جا ماندند و حتی برخی به دشمنان امام حسین(ع) در کربلا تبدیل شدند.

جهاد امروز ما جهاد فرهنگی است

وی اضافه کرد: خداوند متعال می‌فرماید کسانی که در راه حق قدم گذاشته‌اید استقامت کنید و منحرف نشوید که خداوند اعمال شما را می‌بیند.

وی بیان کرد: معتقدم سخن امثال شهید چگینی با ما این است که امروز بیشتر از دیروز احتیاج هست که خود را برای ولایت خرج کنیم؛ کم هستند کسانی که گفتمان سازی و جریان سازی کرده و در عرصه فرهنگی تلاش می‌کنند.

هادی‌پور اظهار کرد: شهید چگینی سرباز ولایت و عاشق امام بود، خودش را برای امام خرج کرد و عزت پیدا کرد؛ کسی بود که با تمام وجود برای آشنایی مردم با تفکر امام تلاش می‌کرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امروز ما به شبکه سازی احتیاج داریم؛ لذا دغدغه مندانی که برای پیروزی انقلاب تلاش کردند اکنون نیز باید ادامه دهنگان راه شهدا بوده و برای بقای انقلاب وسط میدان بمانند.

وی تاکید کرد: شهادت شهدا پاداش یک عمر مجاهدت در راه خداست و شهید چگینی با مجاهدت فرهنگی شایسته مزد شهادت شد و خدا او را به مقام والای شهادت رساند.

هادی‌پور در ادامه گفت: علامت صدق کسانیکه آرزوی شهادت دارند این است که اگر جهادی به پا شد وسط میدان باشند و جهاد امروز ما جهاد فرهنگی است و مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند در شرایط امروز جامعه، جهاد فرهنگی جهادی واحب‌تر از واجب است.

وی در پایان بیان کرد: کسانیکه آرزوی مقام شهدا را دارند امروز باید مثل شهید چگینی اهل جهاد فرهنگی باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان