۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین "شهید چگینی" جزو شخصیت‌های ملی بود که ترور شد/ برای معرفی کرامت اخلاقی این شهید سریالی از زندگینامه‌اش ساخته شود
کد خبر: ۳۳۷۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۳ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

"شهید چگینی" جزو شخصیت‌های ملی بود که ترور شد/ برای معرفی کرامت اخلاقی این شهید سریالی از زندگینامه‌اش ساخته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شهید چگینی یک شخصیت فرا استانی، ملی و بلکه فراملی است و واقعا اعتقاد دارم معرفی شخصیت وی به نسل جوان، نیاز امروز جامعه ماست.

"شهید چگینی" جزو شخصیت‌های ملی بود که ترور شد/ برای معرفی کرامت اخلاقی این شهید سریالی از زندگینامه‌اش ساخته شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سی و هشتمین سالگرد معلم شهید «قدرت‌الله چگینی» شب گذشته با حضور مسئولان استانی و دوستان و شاگردان شهید در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: معلم شهید قدرت الله چگینی شخصیت بزرگ و متخلق به اخلاق نبوی و الهی بود.

وی افزود: مسجد امام رضا(ع) شهر الیگودرز یکی از پایگاه‌های پررفت و آمد شهید چگینی بود که در این مسجد از سالیان گذشته تاکنون دعای ندبه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: این شهید بزرگوار از اخلاق و منش ارزشمندی برخوردار بود و یک شخصیت محوری و در شهر الیگودرز شناخته شده بود.

وی با اشاره به متن وصیتنامه شهید چگینی گفت: وصیتنامه شهید علی‌رغم اینکه کوتاه است، اما بسیار پرمغز و پرمحتوا بوده و خیلی دقیق به مباحث مختلف اشاره کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در این وصیتنامه کوتاه که چند سطر بیش نیست، عشق و اخلاق و ولایت اهل بیت موج می‌زند و این مرد بزرگ به زیبایی اعتقادات خود را بیان کرده که باید گرامیداشت.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم از زندگی شهید چگینی سریال بسازیم؛ چراکه شهید چگینی یک گنجینه است همچنان که قزوین دارای شهدای شاخص و بزرگی نظیر شهید بابایی است که سریال شوق پرواز وقتی ساخته شد شهید بابایی را خیلی خوب به مردم شناساند.

شهید چگینی محور اخلاق و مبارزات بود

نعمت اللهی عنوان کرد: امروز شهید چگینی برای نسل جوان و نوجوان ناشناخته است که باید به خوبی برای همگان معرفی شود؛ زیرا این شخصیت برجسته در زمان و مکان و در آن جایگاهی که قرار داشت واقعا فوق العاده درخشید.

وی ادامه داد: شهید چگینی محور اخلاق و مبارزات بوده و اخلاق نبوی در این شخصیت مشهود بود و کمتر کسی او را حتی در اوج گرفتاری‌ها عبوس دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: باید حق این مرد بزرگ را ادا کنیم البته در قزوین هم شاگردان شاخصی داشت و هرجا انسانی انقلابی، اصیل و محوری می‌بینیم، می‌گویند که ما در محضر شهید چگینی بودیم.

نعمت اللهی بیان کرد: شهید چگینی یک شخصیت فرااستانی، ملی و بلکه فراملی است و واقعا اعتقاد دارم داستان زندگی این شهید بزرگوار آموزنده بوده و معرفی شخصیت وی به نسل جوان، نیاز امروز جامعه ماست.

وی تصریح کرد: سال ۶۰، سال بحران انقلاب بود به طوریکه شهدای ۷ تیر، شهیدان رجایی و باهنر و شهید چگینی همگی در این سال به شهادت رسیدند و شهید چگینی در رده شخصیت ملی بود که ترور شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: قطعا اگر شهید چگینی توسط منافقان کوردل به شهادت نمی‌رسید با آن اخلاصی که داشت یکی از گنجینه‌ها و سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی بود؛ لذا واقعا باید قدر این بزرگ مرد را بدانیم.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم این همایش نقطه عطفی باشد که ما بتوانیم سال آینده با برنامه‌ریزی و سازوکار بهتری این مراسم را برگزار کنیم البته تصمیم گرفته شده تا دبیرخانه‌ای برای این موضوع فعال شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان