۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۷۵۰ کلاس درس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد/ احداث سومین مدرسه سبز کشور در قزوین
کد خبر: ۳۳۷۲۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۰ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین:

۱۷۵۰ کلاس درس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد/ احداث سومین مدرسه سبز کشور در قزوین

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: از ۱۰ هزار و ۵۴۵ کلاس درس استان یک هزارو۷۵۰ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی و یک هزارو۳۴۰ کلاس درس دیگر نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

۱۷۵۰ کلاس درس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد/ احداث سومین مدرسه سبز کشور در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عسگرعلی جوانبخت در نشست خبری که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن کنفرانس اداره‌ کل نوسازی مدارس استان قزوین برگزار شد؛ با اشاره به احداث مدرسه سبز در قزوین اظهار کرد: مدرسه سبز کاملا در ارتباط  با محیط زیست، توسعه پایدار و بهینه سازی مصرف انرژی است.

وی با اشاره به اهداف احداث مدرسه سبز افزود: امیدواریم بتوانیم مدرسه‌ای متناسب با معماری سنتی اسلامی ایرانی بسازیم که از جمله شاخص‌های مدیریت سبز، بحث انرژی‌های تجدیدپذیر و تعبیه زمین گرمایی، مدیریت آب‌های خاکستری، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و کاهش آلاینده‌های صوتی در کلاس و دودکش‌های خورشیدی و امکان ورود ماشین‌های امدادی به مدرسه است.

مدیرکل نوسازی استان قزوین تصریح کرد: بر این اساس تفاهم نامه‌ای با محیط زیست، بهداشت و محیط و سازمان آتشنشانی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: مدرسه سبز به عنوان یک الگو در استان و به عنوان مدرن‌ترین مدرسه با 5هزار و 900مترمربع احداث می‌شود که از امکانات مناسب آموزشی و فضای آمفی تئاتر و نمازخانه برخوردار است.

جوانبخت بیان کرد: احداث مدرسه سبز در سه استان سیستان و بلوچستان، قزوین و تهران شروع شده است و مدرسه سبز قزوین در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست و مرحله سفت کاری آن تا 22 بهمن انجام شده و سال آینده نیز با تامین اعتبار فاز دوم و مراحل تکمیلی پروژه انجام می‌شود.

در شهرک دانش با چالش کمبود مدرسه مواجه هستیم

وی عنوان کرد: مدرسه سبز استان در شهرک مهدیه(آبگیلک) قزوین و برای دوره تحصیلی اول دبیرستان است که این مدرسه دارای ۱۸کلاس درس بوده و برآورد اولیه احداث این پروژه حدود ۲۰میلیارد تومان است که طی دو سال ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در اولویت مسئولان ارشد استان قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: از سال ۱۳۸۴ سهم آموزش و پرورش در اعتبارات تملک دارایی در استان ۲۹درصد بود؛ اما این موضوع کاهش پیدا کرد و تا سال ۹۲ به ۹درصد رسید.

جوانبخت اضافه کرد: از سال ۹۲ به بعد نیز با توجه به فعالیت‌های انجام شده به ۱۵ درصد افزایش یافت؛ اما اکنون مجدد به ۹درصد رسیده که مناسب نیست.

وی عنوان کرد: از سال ۷۶ تاکنون هزار واحد آموزشی ساخته شده است؛ که هم اکنون 2هزار و 338 واحد آموزشی با 10هزار و 545 کلاس درس در استان وجود دارد که بیش از ۱۱۸هزار دانش‌آموز دختر و 128هزار و 251 دانش‌آموز پسر در مدارس سطح استان مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی استان قزوین بیان کرد: از 10 هزار و 545 کلاس درس استان یک هزارو750 کلاس درس نیاز به مقاوم سازی و یک هزار و 340 کلاس درس دیگر نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

در مهرگان به 37 فضای آموزشی نیاز داریم

وی در ادامه گفت: هم اکنون یک هزار و 734 فضای آموزشی در استان وجود دارد که یک هزار و 206 فضا دارای استحکام و 290فضا نیازمند مقاوم سازی و 238 فضای دیگر به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

این مسئول با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط استان عنوان کرد: متاسفانه در شهرک دانش با چالش مواجه هستیم و برای این منظور ساخت یک مدرسه 12کلاسه آغاز شده که از 25درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و برای تکمیل پروژه به 3 میلیارد و 200 میلیون تومان نیاز است.

وی اضافه کرد: در ناصرآباد به یک واحد آموزشی، محمودآباد دو واحد آموزشی، شریف آباد دو واحد، بیدستان و محمدیه و مسکن مهر الوند نیز هر کدام به دو واحد آموزشی نیاز دارند.

جوانبخت عنوان کرد: ساخت دومدرسه در شهر اقبالیه آغاز شده و مهر ماه امسال 4 واحد آموزشی در شهرک مهرگان آماده تحویل می‌شود که البته در مهرگان به 37 پروژه دیگر نیاز داریم که به تدریج و با رشد جمعیت احداث می‌شود.

مدیرکل نوسازی استان قزوین در پایان عنوان کرد: در شش ماه نخست سال جاری 21پروژه با 205کلاس درس و زیربنای 24هزار و 671مترمربع افتتاح می‌شود و در نیمه دوم سال نیز 5 پروژه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان