۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ساخت و بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی در لرستان/ "کهریزوروشت" روستایی با ۳۰۰خانوار که هیچ پیمانکاری آنرا برای بازسازی انتخاب نمی‌کرد
کد خبر: ۳۳۷۲۷۳ نویسنده: سرهنگ مهدی صادق پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۱۰ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین اعلام کرد

ساخت و بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی در لرستان/ "کهریزوروشت" روستایی با ۳۰۰خانوار که هیچ پیمانکاری آنرا برای بازسازی انتخاب نمی‌کرد

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: از مجموع ۴۵۰واحد در لرستان تعمیر ۲۱۷واحد و ساخت ۳۰واحد با هزینه هر واحد ۱۱۰میلیون تومان بر عهده سپاه استان قزوین است و بخاطر زیاد بودن تعداد خانوارها ۷۵متر سازه بنایی با آجر ساخته می‌شود.

ساخت و بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی در لرستان/ "کهریزوروشت" روستایی با ۳۰۰خانوار که هیچ پیمانکاری آنرا برای بازسازی انتخاب نمی‌کرد

سرهنگ مهدی صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره روند اجرای طرح همبستگی ملی توسط جهادگران قزوینی در لرستان اظهار کرد: جهاد همبستگی ملی در اردیبهشت ماه از طرف رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای بازسازی و تعمیر مناطق سیل زده اعلام شد و سپاه استان قزوین به‌عنوان معین لرستان و شهر دلفان انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از جلسه با بنیاد مسکن که معین منطقه نورآباد لرسستان است ما نیز معین این شهرستان شدیم و باتوجه به رسالتی که برعهده بسیج سازندگی است که باید دورترین منطقه را انتخاب کنیم "کهریزوروشت" با 300خانوار را انتخاب کردیم، نزدیک به چندین ماه پس از سیل هیچ پیمانکاری این روستا را برای بازسازی انتخاب نمی‌کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین ابراز کرد: ما 30خانواده را شناسایی کرده و اکنون مراحل احداث خانه‌ها و وکالت محضری توسط مالکین برای ساخت واحدها انجام شده؛ پس از آواربرداری کارهای ساخت با کمک نیروهای جهادی درحال انجام است؛ همچنین معاونت عمرانی، مدیریت بحران و خیرین استان قزوین نیز در تامین مصالح کمک کردند و خیرین پس از چند مرحله بازدید قول حمایت در مراحل بعدی را داده‌اند.

وی عنوان کرد: هم اکنون 12واحد به مرحله دیوارکشی رسیده و سعی داریم که پیش از آغاز فصل سرما ساخت واحدها به پایان برسد.

این مسئول ادامه داد: از مجموع 450واحد 217واحد تعمیر و 30واحد ساخت برعهده سپاه استان قزوین است و به دلیل زیاد بودن تعداد خانوارها 75متر سازه بنایی با آجر ساخته می‌شود.

در تامین زمین خالی برای مسکن مشکل داریم

صادق پور بیان کرد: برآورده هزینه هر واحد 110میلیون است که 40میلیون آن از طرف دولت بصورت وام قرض الحسنه در چند مرحله تامین شده و مابقی آن از طرف خیرین تامین می‌شود.

وی افزود: اکنون دو ناحیه شهرستان البرز و آبیک در منطقه حضور دارند و هر هفته چند گروه جهادی به نوبت در منطقه حضور پیدا می‌کنند که همزمان فعالیت فرهنگی نیز انجام می‌دهند، در گروه‌ها طلبه و معاونت فرهنگی نیز حضور دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین اذعان کرد: خیرین بوئین زهرا چند تُن هندوانه را در این منطقه توزیع کردند، اتحادیه جایگاهداران نیز با حضور در اینجا مبالغی را برای ساخت و بازسازی نذر کردند، همچنین پس از اتمام بازسازی تامین کالاهای اساسی اولیه مورد نیاز نیز درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در سه روز بارندگی بیشتر واحدها تخریب شده و اکنون در تامین زمین خالی برای مسکن جدید مشکل وجود دارد و ساخت برخی موارد در خارج از بافت اتفاق می‌افتد.

صادق پور در پایان تاکید کرد: ناظرین بنیاد مسکن نیز بر مراحل ساخت مسکن‌ها نظارت دارند و واحدها بصورت دقیق و مهندسی ساخته می‌شود تا در برابر حوادث طبیعی مقام باشند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان