۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پاراگلایدرسوار سقوط کرده در ارتفاعات الموت نجات یافت
کد خبر: ۳۳۷۲۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۹ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز اورژانس استان قزوین:

پاراگلایدرسوار سقوط کرده در ارتفاعات الموت نجات یافت

رئیس مرکز اورژانس استان قزوین گفت: با بررسی‌های اولیه این احتمال می‌رفت که پاراگلایدرسوار سقوط کرده از ناحیه ستون فقرات نیز دچار آسیب‌های احتمالی شده باشد.

پاراگلایدرسوار سقوط کرده در ارتفاعات الموت نجات یافت

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: جوان 32 ساله ای که در حال پرواز با پاراگلایدر در منطقه الموت غربی، در ارتفاعات کوه‌های کاکوهستان سقوط کرده بود، با امدادرسانی اورژانس 115 قزوین از زمین و هوا، نجات یافت.

وی افزود: این جوان، روز هشتم شهریور 1398 پس از پرواز از سایت کامسار، با توده ابری در منطقه تیان دشت روبرو می‌شود که باعث انحراف وی شده و به کوه‌های کاکوهستان برخورد کرد و از ناحیه پای چپ، دچار شکستگی شد.

رئیس مرکز اورژانس استان قزوین اذعان کرد: با بررسی‌های اولیه این احتمال می‌رفت که مصدوم از ناحیه ستون فقرات نیز دچار آسیب‌های احتمالی شده باشد.

نامدار ابراز کرد: ساعت 9:30 صبح، اولین تماس با اورژانس گرفته شد، که یک تیم عملیاتی از قزوین به منطقه اعلام شده، اعزام شد و محمدعلی صادقی و مرتضی ملکی، تکنسین‌های اورژانس، بعد از 1.5 ساعت کوه پیمایی، چون محل دقیقی از منطقه سقوط در دسترس نبود، درخواست اطلاعات بیشتر کردند.

وی گفت: دقایقی بعد، جوان مصدوم با ارسال مکان محل، آدرس دقیق تری ارسال کرد که با رسیدن عوامل هلال احمر، تکنسین های اورژانس به اتفاق آنان، با تجهیزات لازم خود را بر بالین مصدوم رساندند.

به گففته این مسئول با توجه به شیب دره و نامناسب بودن محل سقوط، درخواست اورژانس هوایی شد که بالگرد اورژانس استان البرز به منطقه اعزام شد و با کمک نیروهای امدادی و مردمی، مصدوم به بالگرد منتقل شد و در بیمارستانی در استان البرز تحت درمان قرار گرفت.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان