۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیروان حقیقی امام حسین(ع) در مقابل ظلم و غارت بیت‌المال سکوت نمی‌کنند/ مذاکره با سردمداران تروریست‌ها عین جهالت یا خیانت است
کد خبر: ۳۳۷۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۸ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

پیروان حقیقی امام حسین(ع) در مقابل ظلم و غارت بیت‌المال سکوت نمی‌کنند/ مذاکره با سردمداران تروریست‌ها عین جهالت یا خیانت است

امام جمعه قزوین گفت: حضرت نفرمودند من با یزید بیعت نمی کنم، بلکه فرمودند مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند و این نسخه حضرت، تا قیام قیامت برای هر کسی که سنخیتی با ایشان دارد قابل استفاده است و همه کسانی که از نسخه حضرت می خواهند پیروی کنند باید هر جا ظلم، فساد و نا برابری می بینند، در مقابل آن ایستادگی کنند.

پیروان حقیقی امام حسین(ع) در مقابل ظلم و غارت بیت‌المال سکوت نمی‌کنند/ مذاکره با سردمداران تروریست‌ها عین جهالت یا خیانت است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با بیان اینکه یکی از مناسبت های مهم این ایام آغاز ماه محرم الحرام است، اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نیمه های رجب سال 60 هجری قمری از مدینه حرکت کردند و روز دوم سال 61 هجری قمری وارد کربلا شدند.

وی تصریح کرد: حضرت همین که در سرزمین کربلا مستقر شدند، نام آنجا را سؤال کردند و پس از آنکه نام کربلا را مطرح کردند، امام حسین (ع) فرمودند همینجا محل نزول ماست و جدم رسول خدا (ص) درباره آن به ما خبر داده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز خیلی ها رسول گرامی اسلام (ص) را فراموش نکرده بودند، عده ای از امت رسول خدا (ص) قیام کردند تا عزیزترین عزیزان پیغمبر (ص) را به شهادت برسانند و این موضوع صحنه بسیار تلخی را در تاریخ رقم زد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اباعبدالله الحسین (ع) در همانجا سخنرانی کردند و فرمودند مردم برده دنیا هستند و تا ایمان نیاورده اند و اهل تقوا نشده اند، برده دنیا و گردن کلفت ها می شوند. درست است که آنها به ظاهر دین دارند اما در حقیقت بی دین هستند و دین تنها مزمزه سر زبانشان است.

وی افزود: حضرت می فرمایند آنها تا زمانی که دنیایشان با دینشان جور در می آید و هماهنگ است، دین دارند اما همان که امتحان شدند و منفعتی از منافعشان به خطر افتاد و سر دو راهی قرار گرفتند، دین داران حقیقی مشخص می شوند.

امام برای اصلاح دین خدا قیام کردند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد:  امام حسین(ع) فرمودند: "زمان آزمایش حقیقی و بر سر دوراهی قرار گرفتن است که دینداران واقعی شناخته می شوند." در مواقعی همچون دفاع از انقلاب، پرداخت وجوهات شرعی، انجام رسالت های دینی، دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم و مستکبر، دین دار و غیر دین دار از هم شناخته خواهند شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سیدالشهدا(ع) زمانی که از مدینه خارج و راهی مکه شدند و سپس به کربلا سفر کردند، می دانستند بعدها همین افرادی که ایشان را دعوت کرده اند، خواهند گفت اهل بیت پیامبر خارجی بودند و علیه دین خدا شورش کردند.

وی ادامه داد: مظلومیت حضرت در ماجرای کربلا زیاد بود نمونه ای از آن وجود یزید بود که در ابتدای تشکیل حکومت اسلامی پدربزرگش به واسطه جنگ با قرآن و دین باید اعدام می شد اما به دست پیامبر آزاد شد اما در ماجرای عاشورا به فرزند پیامبر اسلام(ع) یعنی امام حسین(ع) می گوید تو خارجی هستی. مظلومیت سیدالشهدا فقط شهادت ایشان در حادثه کربلا نبود بلکه موارد زیادی نشان از مظلومیت حضرت دارد.

عابدینی گفت: امام حسین(ع) به واسطه شناختی که از جبهه کفر و یزید داشت در وصیت نامه خود شهادت به وحدانیت خدای متعال و نبوت رسول اکرم و حقانیت قرآن و قیامت دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: سیدالشهدا در ادامه سخنان خودشان در وصیت نامه ای که نوشته بودند فرمودند من برای مقام، قدرت، دنیا و فساد قیام نکردم بلکه برای اصلاح امت جدم قیام کردم، من تصمیم گرفتم که امر به معروف و نهی از منکر کنم، یعنی فسادی که بنی امیه در دین خدا و اسلام ایجاد کرده بود و انحرافی که دنیاطلبان و کاخ نشینان و زورگویان و ظالمان ایجاد کرده بودند زمینه قیام حضرت شد. 

برای فهم امر به معروف و نهی از منکر به سیره سیدالشهدا مراجعه کنیم
امام جمعه قزوین عنوان کرد: مبارزه با یزید و برقراری حکومت الهی و دعوت مردم به دین خدا، برچیدن حکومت بنی امیه، یعنی امر به معروف و نهی از منکر و قیام امام حسین(ع) به ما می آموزد که امروز اگر با اسرائیل و آمریکا و ظلم و استکبار جهانی مبارزه کنید یعنی در مسیر امر به معروف و نهی از منکر قرار دارید، نه اینکه بنشینید مذاکره کنید و به دشمن چراغ سبز نشان دهید و به آنها روی خوش نشان دهید و تحویلشان بگیرید این رویه یعنی افتادن به دام شیاطین. یعنی مقابل سیدالشهدا قرار گرفتن یعنی یزید و یزیدیان را در طول تاریخ تقویت کردن. 

وی ادامه داد: امام می فرماید من تصمیم گرفته ام که امر به معروف و نهی از منکر کنم. گاهی عده ای می گویند ما نمی دانیم راهکار این واجب های الهی چیست؟ اما نگاهی به سیره امام حسین(ع) راه امر به معروف و نهی از منکر را به ما نشان داد و پس از اینکه در وصیت نامه خودشان فرمودند هدفشان از قیام چیست در مسیر عمل نیز تفسیر اجرای این دو واجب الهی را به ما نشان دادند. 

عابدینی گفت: هرکس که می گوید امر به معروف و نهی از منکر به چه معناست؛ با مراجعه به سیره اباعبدالله و حماسه حسینی می تواند این حقیقت را دریابد؛ بنابراین امر به معروف و نهی از منکر یعنی "هیئات من الذله"؛ یعنی بیعت نکردن با هر یزیدی در هر زمانه ای؛ با همین دلیل ایشان در اولین برخورد خود با فرماندار مدینه پس از معرفی خود و یزید فرمودند هرکس که با من سنخیتی دارد هرگز با مثل یزید بیعت نمی کند.

آیت الله عابدینی افزود: حضرت نفرمودند من با یزید بیعت نمی کنم، بلکه فرمودند مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند و این نسخه حضرت، تا قیام قیامت برای هر کسی که سنخیتی با ایشان دارد قابل استفاده است و همه کسانی که از نسخه حضرت می خواهند پیروی کنند باید هر جا ظلم، فساد و نا برابری می بینند، در مقابل آن ایستادگی کنند.

امام صادق (ع) ملاحظه کاری در مقابل معروف ها را رد می کنند
خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: کسانی که می خواهند پیرو امام حسین (ع) باشند نباید در مقابل غارت بیت المال، خلاف ها، ظلم ها و فاصله بین بندگان و محرومان و زیاده خواهان سکوت کنند. نباید اجازه داد برخی در میان پول و ثروتی که با ظلم و ستم جمع کرده اند بمیرند و برخی از محرومان و مظلومان در فقر و سختی زندگی خود را سپری کنند.

وی ابراز کرد: سیدالشهداء در کلام خود تأکید کردند که من تصمیم گرفته ام به سیره جدم رسول خدا و پدرم امیرالمؤمنین عمل کنم و من این رسالت را در پیش گرفته ام.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به در پیش بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و تأکید کرد: امام صادق (ع) امر به معروف و نهی از منکر را دو اخلاق الهی معرفی می کنند که هر کسی آنها را بزرگ بشمارد و عظمت آنها را حفظ کند و آبرویش را برای بزرگی آن بگذارد، خداوند او را عزیز می کند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امام صادق (ع) ملاحظه کاری در مقابل معروف ها را رد می کنند و تأکید می کنند آنهایی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ملاحظه کاری می کنند، خدا خوار و رسوایشان می کند و این قانون الهی است.

وی به سالروز انفجار دفتر نخست وزیری اشاره کرد و یادآور شد: این انفجار باعث شد تا رییس جمهور مکتبی و متدین و نخست وزیر مذهبی و متدین به شهادت برسند و این دو بزرگوار بنایشان بر این بود که دولت کریمه را بنیانگذاری کنند. 

عابدینی ادامه داد: امسال توفیق پیدا کردیم بازدیدی از منزل شهید رجایی داشته باشیم که به موزه تبدیل شده است. دیدن خانه ایشان تأثیر بسیار زیادی بر انسان می گذارد چرا که یک رییس جمهور در خانه ای زندگی می کرده است که ساده و فقیرانه و از سطح متوسط هم پایین تر بوده است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: دولت کریمه می خواهد که کرامت همه انسان ها حفظ شود و اگر فقیری به خانه شهید رجایی برود، سرش را بلند می کند چرا که می بیند ایشان نیز سبک زندگی فقیرانه ای را در پیش گرفته بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به هفته دولت ابراز کرد: آرزوی شیعه در طول تاریخ این بوده که دولت کریمه برقرار شود انبیای الهی و پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) و سیدالشهدا (ع) پیشتاز برپایی دولت کریمه بودند و ما نیز منتظر هستیم که امام زمان(عج) برای برپایی دولت کریمه ظهور کنند. 

مذاکره با دشمنان عین جهالت و نوکری است
امام جمعه قزوین عنوان کرد: در دولت کریمه هرکس که مسلمان تر است عزیزتر خواهد بود و هرکس رو به نفاق دارد در دولت کریمه امام زمان(عج) جایی ندارد، از خدای متعال درخواست داریم که همواره دعوت کننده با سوی حق باشیم و شایستگی و لیاقت را در خود ایجاد کنیم تا جزو منتظران حقیقی ظهور در دولت کریمه منجی عالم بشریت باشیم.

وی ادامه داد: روز مبارزه با تروریسم همزمان با سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر نامگذاری شده و قصه تروریسم شبیه دزدی است که فرار می کرد و زمانی که مردم او را تعقیب می کردند و می گفتند دزد را بگیرید خود دزد هم فریاد می زد، دزد را بگیرید! سردمداران تروریسم دولتی و کسانی که داعش را به جان ملت های مسلمان انداختند به معنای واقعی تروریسم را در دنیا تقویت و تجهیز می کنند اما شعار مبارزه با تروریسم سر می دهند.

عابدینی گفت: امروز برخی از خودی ها با وجود پیشینه عملکرد جنایتکاران و تروریست ها می گویند باید با این افراد مذاکره کنیم و سر میز گفت و گو با این افراد بنشینیم، این نگاه جهالت یا نوکری دشمن است. کسی که گمان می کند با سردمداران کفر و نفاق و تروریسم دولتی و داعشی و کودک کشان در یمن می تواند مذاکره کند تا کارهایمان پیش رود این نگاه عین جهالت یا خیانت است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به بازگشت حجاج بیت الله الحرام به کشور بیان کرد: به حاجیان عزیز زیارت قبول می گوییم و قبولی زیارت ایشان را از خدای متعال درخواست می کنیم. امیدواریم خدای متعال این سفر پر معنویت را روزی همه عزیزان و آرزومندان کند.

وی با اشاره به مناسبت های تقویمی اذعان کرد: سالروز شهادت سردار محمود کرده فرمانده برجسته خطه کردستان و شهادت رئیسعلی دلواری و شهادت آیت الله قدوسی به دست منافقین و شهادت شهید چگینی که از چهره های برجسته قرآنی بودند را گرامی می داریم و از خداوند علو درجات را برای آنها خواستاریم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان