۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نذر فرهنگی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود/ تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت فعالیت‌ مُبلغان باشد
کد خبر: ۳۳۷۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۷ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

نذر فرهنگی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود/ تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت فعالیت‌ مُبلغان باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نذر فرهنگی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و با گوشت و خون مردم درآمیزد؛ همچنین از شبکه‌ی تبلیغ انتظار می‌رود که تبلیغ و دعوت مردم به نذر فرهنگی را در هیئت‌ها مطرح سازند.

نذر فرهنگی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود/ تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت فعالیت‌ مُبلغان باشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در همایش طلایه‌داران تبلیغ که ظهر امروز(پنج‌شنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اگر مسئولین شیوه و سنت شهدایی نظیر شهید رجایی را در پیش می‌گرفتند هم‌اکنون شاهد اشراف گرایی در کشور نبودیم.

وی افزود: شبکه‌ی تبلیغ یک شبکه‌ی کامل است که با اقشار مختلف مردم در ارتباط است و آن‌چه که در سال جاری باید در اولویت تبلیغ و ترویج قرار بگیرد بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی است که نیاز به تبیین و تبلیغ دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان کرد: حضور پررنگ روحانیون در هیئت‌ها باید بیشتر از پیش مطرح شود و روحانیان نباید تنها به قالب سخنرانی اکتفا کند بلکه باید هم‌گام و همراه هیئت حرکت کنند که این حضور پررنگ در قالب نماز ظهر عاشورا تجلی می‌یابد.

این مسئول ابراز کرد: تفسیر و قرائت قرآن کریم باید در تمامی هیئت‌ها جلوه پیدا کند چنانچه که در روز عاشورا آن‌چه که به عنوان اولویت بیش‌از همه مطرح شد نماز و قرآن بود.

وی با تاکید بر پرهیز از تجمل‌گرایی گفت: استفاده از ابزار تشکیلاتی نظیر علامت در هیئت‌ها موجب رقابت بین هیئت‌ها قرارگرفته‌ است که باید به مسیر درست هدایت شده و به محور اساسی حماسه‌ی عزاداری ترغیب شود.

وی افزود: شخصیت کاملی نظیر شهید قدرت‌اله چگینی که شهید ترور است باید به نسل جوان معرفی شود؛ زیرا وی در زمان انقلاب به عنوان یک شخصیت کلیدی شناخته شده‌ است که باید زندگینامه این شهید توسط مبلغان مورد مطالعه قرار گرفته و به نسل جوان به عنوان شخصیت جامع معرفی شود.

نعمت‌اللهی بیان کرد: نذر فرهنگی باید فرهنگ‌سازی شود و با گوشت و خون مردم درآمیزد؛ همچنین از شبکه‌ی تبلیغ انتظار می‌رود که تبلیغ و دعوت مردم به نذر فرهنگی را در بین هیئت‌ها مطرح سازد و عرصه‌ی شرکت در مراسم جشن عاطفه‌ها در میام مردم مرسوم گرداند.

وی بیان کرد: اشاره به جایگاه اربعین و دعوت مردم به شرکت به راهپیمایی در روز اربعین، مسئله‌ای است که نیاز به توجه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: تجمع برای عزاداری نباید از محوریت عزا داری خارج و به حاشیه کشیده شود.

وی در پایان گفت: تشویق و ترغیب به نماز، زکات، آموزش احکام و حضور در مسجد نیز باید در اولویت‌های مباحث روحانیون مبلغ در میان مردم مطرح شود تا مورد توجه و عمل مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان