۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین نمایش اقتدار اسلام در مقابل کفر جهانی است/ اختلافات قومی و حزبی نباید در "حب‌الحسین یجمعنا"ی ما خدشه وارد کند
کد خبر: ۳۳۷۲۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۷ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده‌ ولی فقیه در استان قزوین:

پیاده‌روی اربعین نمایش اقتدار اسلام در مقابل کفر جهانی است/ اختلافات قومی و حزبی نباید در "حب‌الحسین یجمعنا"ی ما خدشه وارد کند

نماینده‌ ولی فقیه در استان قزوین گفت: اختلافات قومی، محلی و حزبی نباید در "حب‌الحسین یجمعنا"ی ما خدشه وارد کند بلکه باید معیار و ملاک باشد؛ زیرا خود حب به امام حسین(ع)همه چیز را تصحیح می‌کند.

پیاده‌روی اربعین نمایش اقتدار اسلام در مقابل کفر جهانی است/ اختلافات قومی و حزبی نباید در "حب‌الحسین یجمعنا"ی ما خدشه وارد کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(پنج‌شنبه) در همایش طلایه داران تبلیغ در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: لیاقت خادمی و نوکری امام حسین(ع)، مأموریت امام حسینی داشتن، لیاقت تحقیق در معرفت به امام، تدبیر در اندیشه‌های امام، تبیین حماسه‌ای بزرگ عاشورا و روش ائمه لطفی است که مخاطبان آن مبلیغین هستند و مسجد محل خوبی برای این تبلیغات است.

نماینده‌ ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در میدان جنگ فرهنگی قرار گرفتن توفیقی است که نصیب روحانیون شده اما یک گروه مقابلی در این عرصه وجود دارند که بسیار باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی افزود: گروه مقابل را امیرالمومنین(ع) چنین معرفی می‌کنند که اسلام در اسارت اشرار قرار گرفته‌ است که ما در زمان ائمه بسیار دیده‌ایم کسانی را که دین را به اسارت گرفته‌ و بر اساس هوای نفسانی و علایق خود تصمیم می‌گیرند.

امام جمعه‌ قزوین ابراز کرد: اسارت کنندگان دین همان نوکرانی هستند که امام آن‌ها را اشرار می‌نامد و معتقد است این افراد طالب دنیا بوده و دین را نمی‌خواهند بلکه با دین خود به دنبال منافع دنیوی هستند.

وی ادامه داد: برخی افراد که مخاطبین صحبت‌ها و منبرها هستند علایق متفاوتی دارند و از نظر من نیز این علایق باید درک و تصحیح شود؛ اما نباید در اثر توجه به علایق و درخواست‌های این افراد نقصی وارد دین شود.

احیای کارکرد مساجد امری مهم و ضروری است

این مسئول عنوان کرد: عده‌ای ورود روحانیون به سیاست را تکذیب کرده و نقد وارد می‌کنند؛ اما ورود به سیاست در زندگی ائمه نیز وجود دارد که قابل تکریم است؛ اما افرادی که اسارت کنندگان دین هستند چون اطلاعی از دین ندارند و دین را برای منافع شخصی خود می‌خواهند به این سخنان نقد وارد می‌کنند.

امام جمعه‌ قزوین ادامه داد: برخی از این افراد یک روز می‌گوید برای نجات ملت با همه مذاکره می کنند و همه می‌دانند که او با چه‌ کسی و کجا مذاکره می‌کند و روز دیگر این مذاکرات را دیوانگی و بی‌فایده می‌داند که این خود شبکه‌هایی برای به دام انداختن مردم است.

وی افزود: اشرار، قرآن را با خواسته‌های خود تطبیق می‌دهند و هوای نفسانی را مبنا قرار می‌دهند و حق را با هوای نفسانی تطبیق می‌دهند و به دنبال جدا کردن نفس خود برای رسیدن به حق نیستند.

عابدینی گفت: اشرار مردم را نسبت به گناهان بزرگ ایمنی می‌دهند و مردم را به بی‌تفاوت بودن تشویق می‌کنند مانند اینکه افرادی را که اختلاس کرده و خیلی را به خاک سیاه کشانده‌اند و اقتصاد مردم را نابود کرده‌اند را عادی جلوه داده و واکنشی برای مخالفت با آنان ندارند.

وی ابراز کرد: دزدها، جامعه کنونی را تخریب کرده و اموال مردم را به تاراج می‌برند؛ اما نکته‌ی اصلی اینجاست که اگر کار دزدان اشتباه است چرا ما ساکتیم و واکنشی در مقابل این افراد نداریم.

سفر اربعین کم‌هزینه‌ترین اما پرفایده‌‌ترین سفر زندگی انسان است

عابدینی تصریح کرد: برای مقابله با اشرار باید ابتدا خود را شناخت و خود را با کلام امام حسین(ع) طبق وصیت نامه‌ای که هنگام خروج از مدینه فرمودند که مردم را به معروف دعوت کنید و از منکر باز دارید رصد کنیم.

امام جمعه‌ قزوین عنوان کرد: باید در مقابله با اشرار سنجید که آیا برنامه‌ای برای امر‌های بجا مانده داریم؟ اگر جواب بله است که باید اقدام کنیم و صرفا تماشا چی نباشیم.

نماینده‌ ولی فقیه در استان گفت: احیای مساجد امری مهم و ضروری است و ماموریت چند روزه مبلیغین باید مسجد و نماز جماعت را احیا کند تا نماز عاشورا و عشق به نماز در مردم جاری شود.

امام جمعه‌ قزوین ادامه داد: اختلافات قومی، محلی و حزبی نباید در "حب‌الحسین یجمعنا"ی ما خدشه وارد کند بلکه باید معیار و ملاک باشد زیرا خود حب به امام همه چیز را تصحیح می‌کند.

وی بیان کرد: زکات، خمس، وحدت و حب الحسین یجمعنا باید مورد تبلیغ و ترویج واقع شود و شیوه‌ی رعایت شئونات اسلامی، تقوای الهی و سیاست اسلامی در اولویت قرار بگیرد و ما وظیفه‌ داریم مردم را به این سفر تشویق کنیم که این سفر اقتدار اسلام در مقابل کفر جهانی است.

نماینده‌ ولی فقیه در استان در پایان گفت: سفر اربعین کم‌هزینه‌ترین اما پرفایده‌‌ترین سفر زندگی انسان است و کسی که طعم آن را بچشد قصد ترک آن را نمی‌کند و امیدواریم شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی با حضور مردم باشیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان