۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهر‌های مختلف آمریکا در تسخیر "مدفوع انسانی" در اماکن و خیابان‌های اصلی! + تصاویر
کد خبر: ۳۳۷۱۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۳۱ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

شهر‌های مختلف آمریکا در تسخیر "مدفوع انسانی" در اماکن و خیابان‌های اصلی! + تصاویر

بسیاری از شهروندان آمریکایی هنگام رفت‌و‌آمد در خیابان‌های شهرهای مختلف با معضل "مدفوع انسانی در گوشه و کنار خیابان‌های اصلی" شهر‌های محل سکونت خود رو‌به‌رو هستند! در سان‌فرانسیسکو به طور میانگین در هر ۵.۵ متر مربع مساحت، "مدفوع انسانی" دیده می‌شود!

شهر‌های مختلف آمریکا در تسخیر "مدفوع انسانی" در اماکن و خیابان‌های اصلی! + تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،یکی از معضلاتی که آمریکایی‌ها در چند سال اخیر در خیابان‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند،" بحران مدفوع" است!

آمارهای عجیب و غریبی از این معضل در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارد که بعضی از آن‌ها برای مردم کشورمان باورکردنی نیست؛ بسیاری از شهروندان آمریکایی هنگام رفت‌و‌آمد در خیابان‌های شهرهای مختلف با معضل "مدفوع انسانی در گوشه و کنار خیابان‌های اصلی" شهر‌های محل سکونت خود رو‌به‌رو هستند!

طبق تحقیقات پایگاه اینترنتی "سیتی‌لب" ، شهروندان شهرهای نیویورک، سان‌فرانسیسکو و شیکاگو بیشتر از شهرهای دیگر آمریکا با مخاطره "قضای حاجت" در معابر عمومی و مدفوع انسانی در خیابان‌ها مواجه هستند.

با رشد بی‌خانمانی در این کشور و نبود امکانات بهداشتی برای این دست از افراد، این بحران در ایالت‌های مختلف آمریکا تشدید نیز شده است؛ بسیاری از این شهروندان آمریکایی اقدام به "اجابت مزاج" در معابر عمومی شهر می‌کنند؛ این واقعیت، روی دیگر و تاریک شهرهایی است که در ابتدای امر، بسیار عالی به نظر می‌رسند اما زمانی که مجبور می‌شوید برای مدتی طولانی در آن‌ها زندگی کنید، خود را نشان می‌دهد.

براساس آمارهای سازمان حمایت از افراد بی‌خانمان در آمریکا، سان‌فرانسیسکو پایتخت مدفوع در آمریکا است! در سال 2018 تعداد 28 هزار شکایت در مورد این معضل به ثبت رسیده‌ است؛ در این شهر به طور میانگین در هر 5.5 متر مربع مساحت، "مدفوع انسانی" دیده می‌شود و تعداد افرادی که برای شکایت با شماره 311 تماس می‌گیرند، روز‌به‌روز در حال افزایش است.

در سال 2018 محله‌ "منهتن" در شهر نیویورک‌، کثیف‌ترین محله از حیث پراکندگی مدفوع انسانی در انظار و اماکن عمومی لقب گرفته است؛ به طور متوسط در این محله به ازای هر 2.6 کیلومتر مربع، 9.5 شکایت در رابطه با این معضل به ثبت رسیده‌ است! به قدری این معضل فراگیر شده که بسیاری از مالکان خانه در نیویورک گزارشی از این مخاطره نمی‌دهند تا از کاهش قیمت خانه‌های خود جلوگیری کنند.

در بسیاری از شهرهای آمریکا، این معضل باعث ایجاد مشکلات دیگری نیز شده است؛ علاوه بر آلودگی‌های شهری و کثیفی چهره‌ی شهرها، این امر باعث ازدیاد موش در این شهرها نیز شده است؛ افزایش موش‌ها در محله منهتن باعث شده تا ساکنان خیابان‌های این محله، دائما شکایت کنند که این موش‌ها مانند حشرات، آسایش را از آن‌ها گرفته‌اند! ساکنان خیابان برونکس می‌گویند که هر روز باید با موش‌هایی بجنگند که وارد منازلشان می‌شوند!

مرکز شهر سان‌فرانسیسکو نسبت به مراکز شهرهای دیگر با آلودگی بیشتر رو‌به‌رو است؛ در محله‌ی "پارک گلدن گیت" به طور متوسط از هر 10هزار خانواده، 3هزار و 218 شکایت به ثبت رسیده‌ است. در محله‌ "تندرلوین" نیز به ازای هر 10هزار خانواده، 2هزار و 272 مورد شکایت در مراکز محلی به ثبت رسیده‌ است.

به قدری این معضل از اختیار مسئولان آمریکایی خارج و فراگیر شده است، مسئولان به فکر راه‌اندازی گشت‌هایی افتاده تا محله به محله برای نظافت شهر و جمع‌آوری مدفوع اقدام کنند؛ به گزارش مجله "تایم"، اداره‌ خدمات عمومی شهر سان‌فرانسیسکو بودجه‌ی 11 میلیارد دلاری را برای اینکار در نظر گرفته‌ است همچنین شهردار سان‌فرانسیسکو بودجه‌ی 3 میلیون دلاری برای استخدام افرادی که به شست‌و‌شوی خیابان‌ها بپردازند، در نظر گرفته‌ است!

مقامات شهری چند نفر از کارکنان خود را موظف کرده‌اند تا در مناطقی از مرکز شهر، جایی که بیش از نیمی از افراد بی‌خانمان در آنجا زندگی می‌کنند، اقدام به جمع‌آوری مدفوع از سطح شهر کنند؛ به حدی این معضل گسترده شده‌ که افرادی که شغلشان، نظافت مدفوع‌ انسانی در شهر‌های مختلف آمریکا است بیش از 148 هزار دلار در سال تنها برای جمع‌آوری مدفوع درآمد دارند!

انتهای پیام/1404

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان