۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دشمن می‌خواهند ما را بی‌ریشه و فرهنگ نشان دهد
کد خبر: ۳۳۷۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۳۰ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد:

دشمن می‌خواهند ما را بی‌ریشه و فرهنگ نشان دهد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: دشمن می‌خواهند ما را بی‌ریشه نشان دهد و ما را به خودمان بی‌ریشه معرفی کند؛ قزوین در قرن نهم و در عهد صفویه پایتخت ایران بود و یک شکوفایی به تمام معنا با وجود چهره‌های ارزشمند همچون محقق کرجی در این دوران اتفاق افتاد.

دشمن می‌خواهند ما را بی‌ریشه و فرهنگ نشان دهد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ عبدالهادی فقهی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ اسلام چهار حادثه مهم بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را دارد و غدیر عید توجه به اوامر الهی است.

وی افزود: کسی نیست که مخلصانه مسلمان باشد و از دل و جان علی(ع) را دوست نداشته باشد و این واقعیت مسلمی است که در جهان اسلام وجود دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال 58 نخستین بار تهاجم فرهنگی را به عنوان اصطلاح نوپدید شنیدیم و فضایی بود که شعله‌های انقلاب فوران می‌کرد و هنوز رقیب فرهنگی خود را نمایان نکرده بود.

فقهی زاده ادامه داد: ما نسبت به بعضی چیزها انگاره‌هایی داریم و خودمان هم خیلی هوشیاری و بصیرت نداریم که چرا و چگونه و کجا این انگاره‌ها به وجود آمده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: تهاجم فرهنگی امروز در قالب فرهنگ و هنر، رسانه و فضای مجازی و پدیده‎های نو می‌خواهد انگاره‎های منفی و موهوم فراوانی را بسازد که ما را از فرهنگ، اصالت و منش انسانی، ملی و دینی خود دور کند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهند ما را بی‌ریشه نشان دهد و ما را به خودمان بی‌ریشه معرفی کند؛ قزوین در قرن نهم و در عهد صفویه پایتخت ایران بود و یک شکوفایی به تمام معنا با وجود چهره‌های ارزشمند همچون محقق کرجی در این دوران اتفاق افتاد.

فقهی‌زاده بیان کرد: دشمن برای شناخت مخاطبان شبیخون فرهنگی به قزوین اکتفاء نمی‌کند و همه دیار جمهوری اسلامی مخاطبان این تهاجم فرهنگی هستند و از طرفی می‌خواهد انگاره‌های مثبت و واقعی را نفی و در حوزه دیگر انگاره‌های منفی و خودساخته را جانشین کند.

وی تصریح کرد: دشمن در شبیخون فرهنگی می‌خواهد به جوانان تحمیل کند که اگر بیشتر لذت ببرید، انسان‌تر هستید و بهره شما از زندگی بیشتر است و در این مواجهه، فرهنگ و هنر نقش کلیدی دارد که می‌تواند از انگاره‌های مثبت پاسداری کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی ازاساسی‌ترین وظایف و نقش‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد در سطح کلان و خرد، شناسایی صحیح بنمایه‌های اصیل فرهنگی و کوشش صادقانه برای معرفی آن‌ها به جوانان و نوجوانان این سرزمین است.

انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان