۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است
کد خبر: ۳۳۷۰۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

استاد حوزه علمیه قزوین:

معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: معنای ولایت غیر از محبت است چراکه بسیاری از افراد به امیر مومنان(ع) محبت داشته اند اما ولایت ندارند؛ لذا معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است.

معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ جشن بزرگ غدیر به همت مهدقرآن کریم استان قزوین با حضور جمع کثیری از مربیان، قرآن‌آموزان و حافظین کانون‌های قرآن استان در شبستان امیرالمومنین(ع) قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام رهبر در این مراسم با تبریک به مناسبت عید غدیر اظهار کرد: در بین نعمات بی شمار الهی، ولایت بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند متعال به بندگان خود ارزانی داشته است.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: معنای ولایت غیر از محبت است چراکه بسیاری از افراد به امیر مومنان(ع) محبت داشته اند اما ولایت ندارند؛ لذا معنای حقیقی ولایت، محبت همراه با اطاعت است.

وی تصریح کرد: امام و ولی خدا ویژگی‌های زیادی دارد اما دو ویژگی ممتاز اهل بیت(ع) علم نامحدود و معصوم بودن آنهاست که روایات متعددی در ارتباط با علم امامان آمده است به طوریکه امام سجاد(ع) در این‌باره می‌فرماید من به آنچه که در آسمان‌ها و زمین و آنچه که در بهشت و جهنم است آگاهم.

رهبر در ادامه تاکید کرد: امامان بزرگوار علم به حقایق و معارف قرآن و احکام دین داشته و در واقع مفسران واقعی قرآن هستند.

وی در پایان بیان کرد: اهل بیت(ع) فرموده‌اند که در زمان غیبت باید سراغ فقها و علمایی برویم که در طول تاریخ با جان و خونشان از راه ولایت، دین و تشیع دفاع کردند به طوریکه فقهای بسیاری در این مسیر به شهادت رسیدند.

در ادامه مهناز واقع اظهار کرد: مهد قرآن استان قزوین از سال ۷۷ فعالیت خود را شروع کرده و امسال بیست و یکمین سال آغاز به کار آن است.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ کانون در سراسر استان زیر نظر مهد قرآن فعال هستند که آموزش حفظ قرآن مهمترین کار تخصصی مهد قرآن استان است البته ترتیل، تفسیر، ترجمه، مفاهیم، تدبر و قرائت قرآن هم در کنار حفظ در کانون‌ها آموزش داده می‌شود.

این فعال قرآنی تصریح کرد: با لطف و عنایت خدا هر سال تعدادی از قرآن آموزان استان حافظ کل قرآن کریم می‌شوند، امسال نیز ۹ نفر از قرآن آموزانی که در آزمون تخصصی حفظ کل قرآن در تهران شرکت کرده بودند با تلاش و پشتکار فراوان موفق به کسب نمره قبولی و افتخار آفرینی برای استان شدند.

وی در پایان عنوان کرد: خوشبختانه هر سال که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنیم به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول را کسب می‌کنیم.

گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله، اجرای تئاتر توسط نوآموزان کانون امام سجاد(ع) قزوین، مولودی خوانی و اجرای قرائت سوره نبأ توسط قرآن آموزان از جمله بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان