۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رسیدگی به ۱۰۲ مورد پرونده زمین‌خواری در کشور/ ۴۰۰حقوق‌بگیر نجومی به دادسرای دیوان محاسبات معرفی شدند
کد خبر: ۳۳۷۰۲۰ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۶ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

رسیدگی به ۱۰۲ مورد پرونده زمین‌خواری در کشور/ ۴۰۰حقوق‌بگیر نجومی به دادسرای دیوان محاسبات معرفی شدند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: ۱۰۲ مورد پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل نود رسیدگی کردیم و حتما مصریم که با افراد فاسد در هر جایگاه و رتبه‌ای که هستند برخورد شود.

رسیدگی به ۱۰۲ مورد پرونده زمین‌خواری در کشور/ ۴۰۰حقوق‌بگیر نجومی به دادسرای دیوان محاسبات معرفی شدند

داود محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهمیت کار خبرنگاری اظهار کرد: کار خبرنگاری و رسانه، کار سختی است و اصلا ما نباید به آن کار بگوییم بلکه یک هنر و عشق است؛ به طوریکه خبرنگاران گاهی در این مسیر با ناملایماتی مواجه می‌شوند اما همچنان عاشقانه در این عرصه فعالیت می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: قوانین ما به روز و روزآمد نیست؛ به ویژه در حوزه تبدیل سنت به روش‌های نوین و رسانه‌های مکتوب به الکترونیک، به طور کلی در قوانین مربوط به اقتصاد دیجیتال و الکترونیک قوانین کشور به روز نیست.

وی عنوان کرد: در ارتباط با روزنامه‌نگاران یک قانون کلی حمایت از حقوق مولفان و مصنفان را داریم و اکنون در کمیسیون قضایی و مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت ارتباطات تعاملاتی انجام می‌شود تا بتوانیم در این خصوص یک قانون جامع‌تری داشته باشیم که به روز بوده و بتوانیم از حقوق مجازی فعالان این عرصه دفاع کنیم.

محمدی بیان کرد: هنوز امضای الکترونیک جایگاهش را در اقتصاد کشور آن طور که باید پیدا نکرده و در حوزه‌های مختلفی در این‌باره ما با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مشکل تعاونی مسکن خبرنگاران، حتما جلسه‌ای با حضور شهردار، معاون عمرانی استاندار، نمایندگان تعاونی مسکن و مجمع نمایندگان استان برگزار شود تا نسبت به حل این معضل قدم برداریم.

در حوزه محیط کسب و کار ضعیف عمل کردیم

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ابراز کرد: وضع آینده کشور را خوب می‌بینم؛ چراکه براساس اسناد بالادستی سال ۱۴۰۴ باید در بسیاری از مولفه‌ها در قله خاورمیانه قرار می گرفتیم که با بررسی این مباحث مشاهده می‌کنیم که در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد به آن اهداف دست یافتیم.

وی افزود: به طور مثال در فناوری‌های نوین، دانش هسته‌ای و دانش ماهواره‌ای، دانش سایبری و فیزیک لیزری، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی، روحیه دفاعی و تولید علم و فناوری اقدامات مطلوبی انجام شده و حتی در برخی موارد کشور، از سند هم جلوتر است.

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه در بخشی دیگر از اهداف از جمله محیط کسب و کار و اشتغال هنوز به اهداف تعیین شده دست پیدا نکرده‌ایم و حتی عقب‌تر هم هستیم به طوریکه در بین ۲۵ کشور خاورمیانه و منطقه، رتبه هجدهم را داریم.

وی تاکید کرد: دولت به عنوان مجری قوانین باید به سمتی حرکت کند که بتوانیم در این حوزه این عقب ماندگی را جبران کنیم.

محمدی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور از بضاعت بسیار خوبی به لحاظ مواهب خدادادی، منابع طبیعی و معادن ارزشمند برخوردار است و بالاتر از همه این موارد از منابع انسانی فرهیخته‌ای استفاده می‌کند به نظرم چشم انداز آینده کشور روشن است.

وی تصریح کرد: سرنگونی پهپاد امریکایی فقط عرصه سیاسی را به هم نزد بلکه در حوزه‌های دیگر هم آثار مثبتی داشت به طوریکه کشورهایی نظیر عربستان و امارات که قدم خصمانه‌ای در قبال ایران برمی‌داشتند و بدتر از اسراییل در منطقه عمل می‌کردند اکنون دچار نوعی واگرایی شدند و دست نیاز به سوی ما دراز کرده و مرتب واسطه می‌فرستند که بتوانند به روابط فیمابین التیام ببخشند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: از سویی دیگر در کشورهای روسیه، چین و عراق و سوریه در حوزه‌های اقتصادی پنجره‌های خوبی باز شده و با تدبیر مناسب می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

بودجه کل کشور 440هزار میلیارد تومان است

وی تاکید کرد: اکنون الزاما باید از بودجه نفتی فاصله بگیریم؛ این در حالی است که بودجه کشور همواره وابسته به نفت بوده است و با توجه به اعمال تحریم‌ها ما خودبه‌خود از این وضعیت فاصله می‌گیریم.

محمدی عنوان کرد: نماینده‌ها از پرمشغله‌ترین افراد هستند و هیچ مسئله مهمی در استان نیست که نماینده‌ها پیگیری نکرده باشند.

وی تصریح کرد: بودجه کل کشور 440هزار میلیارد تومان است که 320هزار میلیارد تومان از بودجه فقط برای حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری است و 120هزار میلیارد برای کارهای عمرانی و زیرساختی و زیربنایی و توسعه‌ای باقی می‌ماند و آن هم منوط به این است که بودجه کشور 100درصد محقق شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: اکنون از صادرات ۱.۵ میلیون بشکه نفت، یک میلیون بشکه کم شده که این امر موجب شده است تا روزانه نزدیک به ۷۵۰میلیارد تومان از درآمد کشور کاهش پیدا کند.

وی در ادامه گفت: در این تنگناها در استان اقدامات خوبی انجام شده اما برخی سیاه‌نمایی می‌کنند؛ در حالیکه در استان قزوین بیشترین کار به نسبت سایر استان‌ها انجام شده است.

وی عنوان کرد: به طور مثال در جاده الموت به تنکابن 500میلیارد تومان از محل فروش سهام فولاد خوزستان هزینه شده است و صدها پل و تونل و زیرسازی‌ها انجام شده که باید اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

محمدی با تاکید براینکه مدیران باید در قبال اصحاب رسانه پاسخگو باشند؛ تصریح کرد: مدیران همه باید پاسخگو باشند و اعلام می‌کنیم که قاطعانه با مدیران فاسد برخورد کرده و از هیچ مدیر فاسدی حمایت نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: ما در کمیسیون اصل 90 بیش از همه نسبت به فساد حساس هستیم به طوریکه 8500پرونده در کمیسیون اصل نود به ثبت رسیده که غالب آنها رسیدگی شده است؛ ضمن اینکه 11 مورد گزارش در مسائل مهم مملکت در صحن علنی مجلس تقدیم کردیم.

محمدی عنوان کرد: در مورد حقوق‌بگیران نجومی که برخی عنوان می‌کنند با آنها برخورد نشده است؛ باید گفت که دراین‌باره 400 نفر به دادسرای دیوان محاسبات و محاکم معرفی شدند که بسیاری از آنها عزل شده و حقوقی که گرفته بودند مجبور به بازپس شدند.

وی در پایان گفت: در ارتباط با بحث زمین‌خواری نیز 102مورد پرونده زمین خواری در کمیسیون اصل نود رسیدگی کردیم و حتما مصریم که با افراد فاسد در هر جایگاه و رتبه‌ای که هستند برخورد شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان