۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کاروان "غدیریون" تحت عنوان "بیعت با ولایت" راه‌اندازی می‌شود/ توزیع ۸۰هزار پرس غذا
کد خبر: ۳۳۶۹۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۱ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین:

کاروان "غدیریون" تحت عنوان "بیعت با ولایت" راه‌اندازی می‌شود/ توزیع ۸۰هزار پرس غذا

مسئول بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین گفت: از غدیر به عنوان یوم الاطعام تعبیر شده و تاکید شده تا در این روز اطعام داده شود چراکه بستر غدیر با این موضوع متحول می‌شود و سال گذشته حدود ۲۰هزار غذا در استان توزیع شد و امسال هم پیش بینی شده که بیش از ۸۰هزار پرس غذا در سطح استان توزیع شود.

کاروان "غدیریون" تحت عنوان "بیعت با ولایت" راه‌اندازی می‌شود/ توزیع ۸۰هزار پرس غذا

به گزارش خبرنگار فرهنگ و. هنر صبح قزوین؛ محسن حق شناس در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته امامت و ولایت در بنیاد بین المللی غدیر قزوین اظهار کرد: بالاترین خدمت به بشر تبیین ولایت است و هیچ ارزشی بالاتر از هدایت انسان‌ها به غدیر نیست.

وی با بیان اینکه غدیر یک مسئله انسانی است، افزود: غیر از خدا کسی نمی‌تواند پیامبران و امامان را تعیین کند و اگر مسئله غدیر نهادینه شود بدون شک جامعه بشریت از تمام مشکلات و ظلم‌ها رهایی می‌یابد.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین با اشاره به اینکه نجات بشریت با تحقق ولایت امکان پذیر است، گفت: بالاترین کار هم در این عرصه نیز تبیین ولایت است که اهمیت غدیر به خاطر امامت و حکومت است.

حق شناس تصریح کرد: با اقامه ولایت همه انحراف‌ها از بین می‌رود و بنیاد بین‌المللی غدیر در این صدد است تا با کمک اصحاب رسانه که از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند نیز این امر مهم را در جامعه ترویج و گسترش دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه مدتی است که نسبت به مسئله غدیر غافل شدیم و آن را فقط یک روز می‌دانیم در حالی که غدیر یک جریان است و ما تصمیم داریم با برنامه‌های مدون این جریان عظیم را در جامعه و جهان جاری و ساری کنیم.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین عنوان کرد: بنیاد غدیر در سنوات گذشته هم در استان دایر بود اما چندسالی هم رخوت داشت که اولین برنامه ما در دهه ولایت نیز افتتاح رسمی دفتر بنیاد در قزوین است.

این مسئول اضافه کرد: اکنون برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه‌های مختلف را در این مرکز داریم که از سطح یک تا سطح مدرسی است و امیدواریم با برنامه‌هایی که در پیش داریم بتوانیم بسیاری از مناسک را احیا کنیم.

وی یادآور شد: از غدیر به عنوان یوم الاطعام تعبیر شده و تاکید شده تا در این روز اطعام داده شود چراکه بستر غدیر با این موضوع متحول می‌شود و سال گذشته حدود ۲۰هزار غذا در استان توزیع شد و امسال هم پیش بینی شده که بیش از ۸۰هزار غذا در سطح استان توزیع شود.

حق شناس بیان کرد: جشن‌های غدیر خیلی به رونق عزاداری امام حسین(ع) کمک کرد اما به مرور زمان این جشن‌ها مورد غفلت واقع شد در حالی که کل ماه ذی‌الحجه نیز ماه شادی است و اولین مکانی که حاجیان دور هم جمع شدند عرفه بود.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین اضافه کرد: قله این اتفاقات غدیر است و بعد از آن مباهله را داریم که پایان جشن‌های غدیر محسوب می‌شود که در راستای برگزاری این جشن‌ها اقلام فرهنگی را بین هیئات مذهبی توزیع کردیم.

این مسئول تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم تا جشن‌های دهه ولایت را در کل استان تعمیم دهیم و فقط محدود به مرکزیت نباشد در حالی که اهتمام به برگزاری و استقبال از این مراسمات در شهرستان‌ها بسیار پررنگ تر از مرکزیت است.

وی ادامه داد: ۱۴۳مسجد در سطح استان برنامه‌های غدیر را دارند و طوری برنامه‌ریزی کردیم تا در کل ایام غدیر برنامه داشتیم و برای مثال در شهرستان البرز ۲۵هزار پرس اطعام غدیر دارند.

حق شناس افزود: امسال امیدواریم تا کاروان غدیریون تحت عنوان “بیعت با ولایت” را در شهر قزوین داشته باشیم و از دیگر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نیز جام ولایت و جام غدیر است که برگزار خواهد شد.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین با اشاره به آذین بندی میادین شهر اظهار کرد: ۱۸میدان شهر آذین بندی شده و جشن‌های مردمی در پارک‌ها هر شب برگزار می‌شود و تجلیل از سادات در بقاع متبرکه و زیارت جامعه کبیره همزمان با میلاد امام هادی(ع) را داریم.

این مسئول بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان برقرار خواهد شود و در ایام غدیر هم قربانی و هم جیره خشک را در نظر گرفتیم که حدود ۶۰۰بسته عذایی برای خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه دهه امامت و ولایت در شهر گفت: پرده خوانی با محوریت غدیر در سطح پارک‌های شهر و شب شعر غدیر از برنامه‌های فرهنگی برای ایام است.

حق شناس ابراز کرد: اعزام ۷۰ مبلغ و مبلغه در سطح استان برای این ایام پیش بینی شده و محوریت تمام کارها در این روز را باید حوزه امتداد غدیر بدانیم و به طور کلی ۹۳عنوان برنامه و حدود ۹۰۰ موضوع برنامه را در دهه ولایت خواهیم داشت.

مسئول بین المللی غدیر استان قزوین در پایان گفت: شعار بنیاد غدیر “لبیک یا رسول الله” است چراکه اولین نفر بود که پیام غدیر را اعلام کرد و امیدواریم خطبه خوانی هفتگی غدیر در سطح استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان