۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان ضروری است/ احداث ۲۰مجتمع آبرسانی در روستاها
کد خبر: ۳۳۶۹۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۰ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در جلسه مجمع نمایندگان با محوریت چالش‌های آب مطرح شد

تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان ضروری است/ احداث ۲۰مجتمع آبرسانی در روستاها

در جلسه مجمع نمایندگان با محوریت چالش‌های آب مطرح شد که معدل کار در آبفای شهری و روستایی قابل قبول است و مهمترین اولویت تکمیل پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان است.

تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان ضروری است/ احداث ۲۰مجتمع آبرسانی در روستاها

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مجمع نمایندگان استان در مجلس امروز(یکشنبه) با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها در بخش تامین و توزیع آب شرب، ایجاد و ارتقا شبکه و تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرها و روستاها در شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این جلسه، اذعان کرد: ۱۰۰درصد جمعیت شهری در ۲۶شهر با جمعیت ۹۸۰هزار نفر تحت پوشش آبرسانی ۲۴ساعته قرار دارند.

داراب بیرنوندی افزود: آب شرب جمعیت شهری توسط ۱۷۳حلقه چاه و به وسیله ۲۱۹۷ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آبرسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۴درصد جمعیت شهری با واگذاری بیش از ۲۵۰هزار انشعاب و با شش باب تصفیه خانه، تحت پوشش شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب خانگی قرار دارند.

این مسئول احداث و توسعه ۲۵کیلومتر شبکه آب و ۲۴کیلومتر خطوط انتقال، حفر ۸حلقه چاه و تجهیز ۸ حلقه چاه دیگر، احداث ۱۵ هزار مترمکعب مخزن، ارتقا و تکمیل تصفیه قزوین و تاکستان، احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای شال، شریفیه و آبگرم و توسعه شبکه و خط انتقال فاضلاب به میزان ۲۵ کیلومتر را از جمله برنامه ها و اولویت کاری سال ۱۳۹۸ شرکت آب و فاضلاب استان قزوین عنوان کرد.

بیرنوندی اجرای کامل طرح آبرسانی شرق قزوین، تکمیل آبرسانی به محمدیه و مهرگان، تکمیل آبرسانی به آبیک، تکمیل و ارتقا تاسیسات فاضلاب قزوین، تاکستان و آبیک را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این شرکت برشمرد.

وی در ادامه تعداد روستاهای تحت پوشش را ۵۰۶روستا عنوان کرد و افزود: شاخص بهره مندی از آب شرب سالم در روستاها را بیش از ۸۶درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تداوم آبرسانی سیار به روستاهای کم آب، احداث 20مجتمع آبرسانی را از اهم برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: معدل کار در آبفای شهری و روستایی قابل قبول است و مهمترین اولویت تکمیل پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان است.

وی افزود: برای ارتقاء سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب قزوین و شریفیه باید اعتبار مورد نظر را تامین کرد.

این مسئول استفاده‌ از بودجه تبصره 8 را در اصلاح شبکه آب بافت فرسوده را مهم و اجرایی عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس در ادامه این جلسه گفت: فرونشست زمین، بافت فرسوده و به سازی شبکه‌های آب شرب را باید به صورت علمی در بودجه درنظر گرفته شود.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک افزود: انتقال آب از سد طالقان برای مصارف شرب برای بهبود کمی و طعم آب شهر آبیک بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان برای ایجاد هماهنگی‌های لازم و نیز پیگیری بودجه، آمادگی برگزاری جلسات مربوط به پروژه های تامین و توزیع آب را دارد.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان هم در این جلسه، آبرسانی به روستاها را با توجه به بازگشت جمعیت، مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان