۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عرفه زمان امید ما برای بخشایش گناهان است/ جبهه مقاومت در یمن به پیروزی کامل نزدیک شده است
کد خبر: ۳۳۶۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۸ ساعت: ۱۵:۲۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عرفه زمان امید ما برای بخشایش گناهان است/ جبهه مقاومت در یمن به پیروزی کامل نزدیک شده است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: شب زنده داری در عرفه بسیار تاکید شده است تا به مناجات خدا بپردازیم و در شب و روز عرفه امید ما به بخشایش گناهان زیاد است.

عرفه زمان امید ما برای بخشایش گناهان است/ جبهه مقاومت در یمن به پیروزی کامل نزدیک شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: امام باقر (ع) و فرزندشان امام صادق (ع)، حقایق قرآنی را تفسیر کردند و امانت های رسول اکرم (ص) را برای پیروان آن حضرت تا قیامت ماندگار کردند.

وی تصریح کرد: مادر امام باقر (ع) از نسل امام حسن (ع) و پدر حضرت از نسل امام حسین (ع) است و اینکه برخی می گویند ائمه اطهار (ع) فقط از نسل امام حسین (ع) هستند، سخن درستی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به بخشی از آموزه های امام محمدباقر (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت می فرمایند هر کسی تقوای الهی را در زندگی پیشه نکند و از خدا اطاعت نکند، شیعه ما محسوب نمی شود و این دو ویژگی را معیار شیعه بودن معرفی می‌کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام باقر (ع) در حدیث دیگری فرمودند اگر می خواهید خودتان را امتحان کنید و ببینید که خیری در وجود شما هست یا خیر، سری به قلبتان بزنید و ببینید آیا بندگان خدا و اهل عبادت و بندگی را دوست دارید یا خیر؟ اگر محبت بندگان خدا در دل شما وجود داشت، شما جزو خوبان هستید.

وی بیان کرد: امام محمدباقر (ع) فرمودند اگر کسی صداقت را همواره رعایت کند و راستگو باشد، عمل او درست و پاک می شود و هرگز نمی تواند خلاف دین عمل کند و هر کسی نیت پاک و سالم داشته باشد خدا رزقش را که شامل رزق مادی و معنوی می شود افزایش می دهد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: حضرت می فرمایند هر کسی رفتارش را با خانواده خود رفتار حسنه قرار دهد و به آنها ظلم نکند و رفتار شایسته داشته باشد، عمرش طولانی می شود.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن سالروز آغاز سفر امام حسین (ع) از مکه به عراق، بیان کرد: محمد حنفیه با امام حسین (ع) خیلی صحبت کرد که دست از سفر به عراق بردارند اما اباعبدالله الحسین (ع) فرمودند من در خواب دیدم که رسول اکرم (ص) به من فرمودند حسین جان خدا می خواهد تو در راه خدا به شهادت برسی و فرزندانت در راه او به اسارت کشیده شوند.

وی گفت: امام حسین (ع) به جای یارگیری، از کسانی که می خواستند با ایشان همراه شوند شرایط تعیین کردند و فرمودند کسانی که این شرایط را دارند با ما می توانند کوچ کنند و حرکت نمایند و نمی خواستند هر کسی در این حرکت ملکوتی وارد شوند و تنها به انسان‌های شایسته اجازه ورود می دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در باب روز عرفه نیز اظهار کرد: شب زنده داری در عرفه بسیار تأکید شده است تا در آن مناجات و استغفار کنیم. شب و روز عرفه روز امید ما برای بخشش گناهان است تا گذشته اعمال بدمان پاک شوند و پس از شب قدر که مرکز همه امیدهاست، روز عرفه روز بخشش گناهان است.

امام جمعه قزوین با بیان به حدیثی از امام سجاد (ع) درباره روزه عرفه، گفت: حضرت می فرمایند خدایا روز عرفه روزی است که تو رحمتت را گسترش دادی و همه جا بوی عطر قبولی توبه می آید، به بندگان خودت منّت گذاشتی که آنها را عفو کنی، هدایای خودت را شامل بندگانت می کنی و فضل و رحمتت شامل بندگانت است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید قربان اظهار کرد: نماز عید قربان را نیز مانند عید فطر که همه مسئولان و مردم بسیج شدند و الحمدلله در استان و شهر قزوین با اتحاد و انسجام نماز را با شکوه برگزار کردند، با اتحاد و باشکوه برگزار کنیم و در ثواب این عظمت و شکوه شریک باشیم.

آیت‌الله عابدینی به سالروز شهادت شهیدان لشگری و بابایی نیز اشاره کرد و افزود: این دو عزیز برای همه جهان اسلام افتخار هستند. شهید لشگری اولین کسی بود که به اسارت درآمد و آخرین کسی بود که آزاد شد و 18 سال دوران اسارت ایشان به طول انجامید.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به اوضاع یمن، ادامه داد: الحمدالله هم در جبهه زمینی رزمندگان به اوضاع مسلط هستند و هم در جنگ پهبادی و موشکی متجاوزان را زیر نظر دارند و آنها را مورد هدف موشک‌های خود قرار می دهند که جای شکر دارد.

وی اضافه کرد: یقین داریم سعودی ها و هم‌پیمانان آنها که شامل اماراتی ها و آمریکایی ها می شوند، قطعاً در مقابل قدرت و اراده مسلمانان یمن تسلیم می شوند و پیروزی باشکوهی برای مردم یمن رقم خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آخرین وضعیت جسمی شیخ ابراهیم زکزاکی، بیان کرد: دولت نیجریه در امر درمان شیخ ابراهیم زکزاکی کوتاهی می کند، به آنها نسبت به عواقب شوم این ظلم آشکار هشدار می دهیم و یقین داریم که دولت نیجریه در سلسله دولت هایی قرار می گیرد که سرنگون می شود و اراده مسلمانان آنجا به حاکمیت می رسد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان