۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین آموزش مسائل جنسی منجر به کنترل کودک نمی‌شود/ پوشش نامناسب زمینه بروز مشکل جنسی در کودکان را فراهم می‌کند
کد خبر: ۳۳۶۸۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۷ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام تراشیون در قزوین:

آموزش مسائل جنسی منجر به کنترل کودک نمی‌شود/ پوشش نامناسب زمینه بروز مشکل جنسی در کودکان را فراهم می‌کند

حجت الاسلام تراشیون گفت: آموزش مسائل جنسی، شیوع و گسترش آن منجر به کنترل کودکان نمی‌شود، چون عامل کنترل کننده عقلانیت است که در مرحله رشد صورت می‌گیرد.

آموزش مسائل جنسی منجر به کنترل کودک نمی‌شود/ پوشش نامناسب زمینه بروز مشکل جنسی در کودکان را فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کارگاه توانمندسازی فعالان امور تربیتی با موضوع اصول تربیت جنسی کودکان از دیدگاه اسلام امروز(پنج‌شنبه) در سالن فرهنگسرا بانو قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون در این همایش اظهار کرد: مشکلی که در غرب در ارتباط با تربیت جنسی وجود دارد این است که غربی‌ها به سمت آموزش‌های مستقیم رفتند؛ چراکه بر این باورند هرچه شفاف‌تر مسائل را برای کودکان بیان کنند آگاهی آنها بیشتر می‌شود.

وی افزود: اما نکته قابل تامل آن است که آموزش مسائل جنسی، شیوع و گسترش آن منجر به کنترل کودکان نمی‌شود، چون عامل کنترل کننده عقلانیت است که در مرحله رشد صورت می‌گیرد.

کارشناس مسائل تربیتی تصریح کرد: یکی از قوی‌ترین غرایض بشری غریزه جنسی است؛ به طوریکه برخی که در دنیای سیاست جنگ را اداره می‌کردند در برابر این غریزه تسلیم شده و آسیب دیدند.

وی عنوان کرد: امروز بیشترین کتاب‌ها در حوزه تربیت جنسی در غرب نوشته می‌شود، اما با وجود مباحث مطرح شده امروز نتوانستند بچه‌ها را کنترل کنند و روز به روز هم مشکلات آنها در حال افزایش است؛ به طوریکه در فرانسه 7درصد دختران توسط پدران خود مورد تعرض قرار می‌گیرند.

تراشیون تاکید کرد: آموزش غریزه به کودکانی که هنوز به رشد عقلانی نرسیدند نمی‌تواند، منجر به کنترل شود.

وی در ادامه با اشاره به تربیت جنسی از دیدگاه اسلام گفت: مهمترین قانون تربیت جنسی در اسلام، پیشگیری و مراقبت است و در تربیت جنسی کودکان راهکار دیگری جز این وجود ندارد.

کارشناس مسائل تربیتی ابراز کرد: در پیشگیری مجموعه عواملی است که می‌تواند زمینه‌های گرایش به مسائل جنسی را از بین ببرد که اولین عامل داشتن آرامش است، زیرا بخشی از مشکلات جنسی در کودکان به دلیل ندانم کاری‌های والدین آنهاست که منجر به اختلالات جنسی در فرزندانشان می شود.

۶۷درصد یادگیری از طریق دیدن است

وی عنوان کرد: کارشناسان حوزه تربیت کودکان یکی از راه‌های رسیدن به آرامش را پرهیز از تنبیه کودکان عنوان می‌کنند که شامل تنبیه کلامی و بدنی است، زیرا کودکانی که تحت فشار روحی تنبیه باشند از لحاظ روحی و روانی ممکن است دچار سادیسم یا مازوخیسم شوند که سادیسم به معنای خودآزاری و مازوخیسم به معنای دیگرآزاری است که آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد.

تراشیون ابراز کرد: بچه‌ها امروز بیش از هر چیز دیگری در خانواده نیازمند آرامش هستند؛ این در حالی است که متاسفانه براساس آمارها و با توجه به طلاق عاطفی والدین آرامش بچه‌ها در خانواده‌ها در حال تضعیف است.

وی تصریح کرد: باید به سمت ایجاد فضای آرامش در خانواده‌ها حرکت کنیم و والدین باید به صورت جدی در این مسیر حرکت کنند؛ بنابراین امروز ضرورت دارد که سطح آگاهی خانواده افزایش یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: توجه به پوشش اطرافیان فرزندان نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود، حتی مادران و پدران به نوع پوشش خود در کنار کودکان دقت داشته باشند و کودکان را به هر مکانی نبرند.

وی ادامه داد: پوشش نامناسب زمینه بروز مشکل جنسی در کودکان را فراهم می‌کند این در حالی است که برخی می‌گویند، بگذارید کودمان از همان دوران کودکی این پوشش‌ها را ببینند تا برای آنها عادی شود در حالیکه غریزه چیزی نیست که عادی شود.

تراشیون تصریح کرد: مهم‌ترین کانال دریافتی انسان چشم اوست و کارشناسان می‌گویند ۶۷درصد یادگیری از طریق دیدن است، بنابراین باید مراقب چیزهایی باشیم که کودکان مشاهده می‌کنند لذا کنترل و مدیریت رسانه‌ها نکته مهمی است که باید دقت شود.

وی عنوان کرد: بیش از یک میلیارد صفحه‌ غیراخلاقی در شبکه‌های مجازی در دسترس است؛ یک قانون در کنترل رسانه‌ها این است که هر فیلم و سریال و تصویری نباید توسط کودکان مشاهده شود زیرا فضای انسانی بی‌مشکل است ولی اگر فضا تبدیل به یک فضای جنسیتی شد آن رسانه و فضا آسیب‌رسان خواهد بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان