۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۱۳مرکز روزانه و شبانه نگهداری سالمندان در قزوین
کد خبر: ۳۳۶۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۷ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان خبرداد

فعالیت ۱۳مرکز روزانه و شبانه نگهداری سالمندان در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: خدمات توانبخشی سالمندان در مراکز روزانه شامل فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، روانشناسی و مشاوره است و همچنین تشکیل گروه‌های اجتماعی، برپایی اردوهای تفریحی و انجام کارهای دستی و سوادآموزی از جمله خدمات اجتماعی ارائه شده در این مراکز است.

فعالیت ۱۳مرکز روزانه و شبانه نگهداری سالمندان در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مردادماه و «روز خبرنگار» طی مراسمی که در مرکز توانبخشی روزانه سالمندان آرام قزوین برگزار شد از فعالان عرصه خبر در حوزه بهزیستی استان قزوین تقدیر به عمل آمد.

علیرضا وارثی در این مراسم اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی مناسب برای تجلیل از تلاش وافر و ارزشمند خبرنگارانی است که در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه خدمات اجتماعی در کنار سازمان بهزیستی بوده و قلم زدند.

وی افزود: اصحاب رسانه نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی جامعه و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته و همچنین با انعکاس درست مطالبات مردم در راستای رفع مشکلات جامعه حرکت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در کشور تصریح کرد: به نظر می‌آید که روز به روز آمار جمعیت سالمندان در حال افزایش است و جمعیت ما رو به سالمندی است.

این مسئول اضافه کرد: ضرورت دارد که در حوزه ارائه خدمات بهداشتی، تغذیه و روانشناسی و خدمات اجتماعی سالمندان تلاش جدی‌تر و بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم خدمات ارزشمندی به آنها ارائه دهیم.

ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان
وی عنوان کرد: ۴ مرکز توانبخشی روزانه سالمندان در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲ مرکز در شهرستان قزوین و دو مرکز دیگر در شهرستان البرز فعال هستند.

وارثی بیان کرد: هرکدام از این مراکز روزانه با ظرفیت ۵۰ نفر در حال فعالیت هستند؛ در این مراکز سالمندان در مدت حضور خود در مرکز از خدمات توانبخشی، اجتماعی، فرهنگی استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: خدمات توانبخشی سالمندان در مراکز روزانه شامل فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، روانشناسی و مشاوره است و همچنین تشکیل گروه‌های اجتماعی، برپایی اردوهای تفریحی و انجام کارهای دستی و سوادآموزی، برگزاری کلاس قرآن و مداحی، ورزش و تربیت بدنی از جمله خدمات اجتماعی ارائه شده در این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه توضیح داد: سالمندان از ساعت ۸ صبح تا یک بعدازظهر می‌توانند در مراکز روزانه سالمندان حضور یافته و از خدمات و برنامه‌های متنوعی که برای آنها پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

وی در پایان عنوان کرد: هم اکنون در سطح استان ۹ مرکز شبانه روزی سالمندان با ظرفیت ۵۰۰ نفر وجود دارد که با ایجاد مراکز در نقاط مختلف تلاش شده همه شهرستان‌ها به نوعی از این خدمات استفاده کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم تعدادی از خبرنگاران فعال در حوزه بهزیستی با حضور مسئولان تجلیل شدند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان