۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خبرنگاران قزوین در عدالت‌خواهی عملکرد خوبی دارند/ خبرنگاران بدون هراس از حق دفاع کنند
کد خبر: ۳۳۶۸۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۶ ساعت: ۱۵:۳۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

خبرنگاران قزوین در عدالت‌خواهی عملکرد خوبی دارند/ خبرنگاران بدون هراس از حق دفاع کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت سپاه استان برگزار شد، گفت: خبرنگاران استان قزوین در ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی عملکرد بسیار خوبی دارند.

خبرنگاران قزوین در عدالت‌خواهی عملکرد خوبی دارند/ خبرنگاران بدون هراس از حق دفاع کنند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که امروز(چهارشنبه)  به همت سپاه استان قزوین در مجموعه فرهنگی طلائیه برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری حرفه ای است که در راستای رسالت های انبیاء، ائمه اطهار (ع) و قرآن قرار دارد.

وی افزود: همانطور که خدا نسبت به آینده جهان با امیدواری صحبت کرده است و بشارت داده است که آینده جهان با مدیریت شایسته‌ترین انسان‌ها اداره خواهد شد، خبرنگاران نیز باید امیدبخشی را رسالت کاری و حرفه ای خود قرار دهند تا در راستای رسالت های پیامبران قرار گیرند.

امام جمعه قزوین با اشاره به ظلم های مستکبران در شرایط کنونی و کشورها و سازمان های بین المللی مدعی حامی حقوق بشر یادآور شد: با وجود جنایت ها و ظلم های بی‌شماری که کشورهای ظالم به مستضعفان عالم تحمیل کرده‌اند، اما باید بدانیم که آینده جهان آینده روشنی است و نباید نسبت به فراگیر شدن عدل در آینده نا امید باشیم چرا که وعده الهی یقیناً تحقق می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه شجاعت و نهراسیدن در دفاع از حق را یکی از رسالت های جدی رسانه ها برشمرد و با اشاره به روشنگری های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا افزود: اگر روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام نمی گرفت، خوب بود آن روز را روز خبرنگار معرفی می کردند.

وی در این خصوص ادامه داد: حضرت زینب (س) با شجاعت و بدون هراس از یزید و لشکریانش و در مقابل چشمان آنها، حقایق را روشنگری کرد و می باید ایشان را الگوی حقیقی و راستین خود قرار دهیم و در حمایت از حق و مظلوم، هراسی به دل راه ندهیم چرا که خدا وعده حمایت از مؤمنان را داده است.

عابدینی با تأکید بر اینکه اثرگذاری مطلوب در کار خبری مستلزم برخورداری از حریت و آزادگی است، تأکید کرد: اگر حریت و آزادگی در قلم خبرنگاران ضعیف باشد، نمی توانند کارهای بزرگ انجام دهند و راه شهدایی چون آوینی و صارمی را بروند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خبرنگاران شاغل در دستگاه خدا هستند، گفت: این طور فکر کنید که در دستگاه الهی شاغل هستید و اگر با این رویکرد وارد میدان خبری شوید خداوند نیز حامی شما عزیزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دعوت به دین یکی از شاخصه‌های دیگر خبرنگاران است، اظهار کرد: خبرنگاران با پیروی از انبیاء(ع) و ائمه اطهار (ع) و با عهد و پیمانی که با شهدا می بندند اقامه کننده نماز و عدالت در جامعه باشند و اگر در این مسیر حرکت کنیم قطعاً مسیر درست را انتخاب کرده و با سختی و مشقت همراه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از خبرنگاران استان تصریح کرد: بحمدالله خبرنگاران استان ما در ظلم ستیزی، حمایت از مظلوم و دین عملکرد بسیار خوبی دارند و باید خدای متعال را شاکر باشیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان