۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۸۰هزار نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه هستند/ استفاده از نسخه الکترونیکی به صورت آزمایشی
کد خبر: ۳۳۶۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۶ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین:

۳۸۰هزار نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه هستند/ استفاده از نسخه الکترونیکی به صورت آزمایشی

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: ۸۰هزار نفر از مجموع ۴۶۰هزار بیمه شده استان، حق بیمه پرداخت می‌کنند و باقی مانده آن‌ها به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند؛ همچنین بیماران خاص بطور رایگان قابل بیمه شدن هستند.

۳۸۰هزار نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه هستند/ استفاده از نسخه الکترونیکی به صورت آزمایشی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ قاسم بهرامی امروز(چهارشنبه) در نشست هم اندیشی شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت با اصحاب رسانه استان که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیر بیمه سلامت ایران در دفتر سازمان بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش برجسته‌ای در امر اطلاع رسانی در جامعه را به عهده دارند و می‌توانند در اجرای کارها یاریگر دستگاه‌ها باشند.

وی ادامه داد: 80هزار نفر از مجموع 460هزار بیمه شده استان، حق بیمه پرداخت می‌کنند و باقی مانده آن‌ها به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند؛ در واقع 80درصد حق بیمه از طرف سازمان مرکزی و دولت تخصیص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین ابراز کرد: درصورت عدم تامین اعتبار از سوی دولت قادر به پرداخت حق بیمه طرف قرارداد نخواهیم بود.

وی افزود: 170میلیارد تومان حق بیمه در طول سال داشتیم که از این میزان 24میلیارد تومان از بیمه شدگان به عنوان حق بیمه دریافت شده و مابه التفاوت توسط دولت پرداخت شده است.

این مسئول عنوان کرد: در استان قزوین تمام بیمارستان‌ها با بیمه سلامت قرارداد دارند و 70درصد مطالبات بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تا اردیبهشت ماه سال جاری بصورت علی الحساب پرداخت شده است.

وی بیان کرد: حدود 11میلیون نفر دارای دفترچه بیمه رایگان هستند و این افراد صرفا مجاز به مراجعه به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و پاراکلینیک‌های درمانگاهی دانشگاهی هستند.

امکان پذیرش توسط دو دفترچه وجود ندارد

بهرامی ادامه داد: با توجه به پرداخت حق بیمه طرف‌های قرارداد با بیمه سلامت، افراد تحت پوشش می‌توانند دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند و ضمن پرداخت 300هزار تومان به ازای هر نفر در سال سیصد از خدمات تمام بیمارستان‌های دولتی استفاده رایگان نمایند.

وی درباره نسخه الکترونیک اذعان کرد: نسخه الکترونیک دستورالعملی سازمانی است که مطابق با آن مکلف شدیم تا پایان سال 30رصد طرف قرارداد الزاما از این روش استفاده و باتوجه به آن مراجعه کنندگان از طریق نرم افزار به طور الکترونیک پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین افزود: اکنون این امر به طور پایلوت و آزمایشی در قسمت‌های از  شهر انجام می‌شود و در سطح کشور نیز از لحاظ اجرای این طرح، بعد از استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی در رِنج متوسط کشوری قرار داریم.

وی ابراز کرد: بیماران خاص را رایگان بیمه می‌کنیم که چهار گروه بیماران کلیوی و دیالیزی مزمن، تالاسمی، هموفیلی و ام اس را شامل می‌شود.

این مسئول با بیان عدم امکان پوشش توسط دو بیمه اظهار کرد: در سازو کار اخیر افراد دارای دو دفترچه صرفا می‌توانند از دفترچه‌ای که توسط بیمه پرداز اصلی پرداخت می‌شود، استفاده کند.

وی در پایان گفت: دارا بودن دو دفترچه در مراجعه به بیمارستان مشخص می‌شود و بیمارستان ملزم به پذیرش بیمه واقعی فرد است و درواقع اکنون امکان دو دفترچه بودن برای افراد وجود ندارد و این روند در تعویض دفترچه نیز امکان پذیر است.

انتهای پیام/6006

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان