۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سرلشکر شهید "عباس بابایی"مغز متفکر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود
کد خبر: ۳۳۶۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۶ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

برادر شهید بابایی:

سرلشکر شهید "عباس بابایی"مغز متفکر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود

برادر شهید بابایی گفت: شهید بابایی با اینکه ساده و خوش برخورد و خنده رو بود، اما در زمان نبرد به عنوان یک مغز متفکر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود که امروز تاکتیک‌های ایشان به نسل جوان در نیروی هوایی آموزش داده می‌شود.

سرلشکر شهید "عباس بابایی"مغز متفکر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اختتامیه ششمین جشنواره شعر پایداری استان قزوین شب گذشته با عنوان «سرود سرخ سپیدار» با حضور برادر سرلشکر شهید بابایی و مسئولان استانی در موزه شهید بابایی برگزار شد.

در این مراسم محمد بابایی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید عباس بابایی ابراز کرد: شهید بابایی نمونه مثال بدنی از تقوا و پرهیزگاری و اخلاص بود، از دوران کودکی با تامل در آنچه که می‌دید پیوسته در یافتن حقیقت می‌کوشید و از پایین ترین سنین زندگی خود راه رشد و سعادت را انتخاب کرده بود.

وی افزود: در یک کلمه می‌توان گفت این شهید یک اسوه بزرگ بود که اخلاص وی برگرفته از ایمانش بود، هرکدام از شهدای ما پرتویی از ذات خداوند هستند و همه شهدا یک ویژگی خاصی داشتند که خداوند مشتری جان و روح آنها شد و شهید بابایی نیز از این موضوع مستثنی نبود.

برادر شهید بابایی بیان کرد: شهید به درجه ای از اخلاص دست یافته بود که هیچ چیز جز راه خدا نتوانست مانع حرکت و پیشرفت او شود.

وی عنوان کرد: شهید بابایی از پیش از پیروزی انقلاب در دوران حضورش خود در امریکا وجه دینی و اعتقادی خود را حفظ کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز همیشه پشتیبان رزمندگان بود و در صحنه‌های نبرد اقتدار بالایی داشت.

بابایی بیان کرد: عباس بابایی با اینکه ساده و خوش برخورد و خنده رو بود، اما در زمان نبرد به عنوان یک مغز متفکر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود که امروز تاکتیک‌های ایشان به نسل جوان در نیروی هوایی آموزش داده می‌شود.

وی اذعان کرد: شهدا نشان دادند که می‌توان بسیجی وار در میدان خدمت به خلق و کسب رضای الهی قدم برداشت و امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه و آرمان شهدا را به ما عنایت کند.

چاپ ۱۰ جلد کتاب شعر پایداری از شاعران استان قزوین

امیر پیری در ادامه این نشست با اشاره به سالروز شهادت شهید عباس بابایی عنوان کرد: شهید بابایی در به ثمررسیدن انقلاب و دفاع مقدس نقش بزرگی داشت و یک سرلشکر بسیجی بود، یعنی از همه چیز خود گذشت با اینکه یک فرمانده بزرگ ارتش بود، اما در کنار این سمت یک بسیجی به تمام معنا بود.

وی افزود: شهید بابایی علی رغم اینکه در دانشکده پزشکی پذیرفته می‌شود، اما به دلیل علاقه به خلبانی به دانشکده خلبانی می‌رود و بعد از اتمام تحصیل در آمریکا به ایران باز می‌گردد و به پایگاه هشتم شکاری اصفهان رفته و با توجه به سواد و جسارت و لیاقتی که از خود نشان می‌دهد به درجات بالای نظامی دست یافت.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قزوین ابراز کرد: شهید بابایی انسانی متدین و باایمان و متواضع و جسور بود و پیشتاز کمک به محرومان بود.

وی درباره برگزاری جشنواره سرود سرخ سپیدار بیان کرد: هدف از جشنواره شعر پایداری ارزشگذاری به پیشکسوتان عرصه شعر و شاعری و دومین هدف آن ارزشگذاری به نسل جوان است تا جوانان ما با عرضه آثار خود ادامه دهنده حوزه شعر باشند.

این مسئول اذعان کرد: برگزاری اختتامیه جشنواره شعر پایداری به دو دلیل به تاخیر افتاد که یک موضوع کمبود بودجه و مورد دیگر جابجایی مدیرکل بود.

پیری گفت: جشنواره شعر پایداری از سال ۸۶ آغاز به کار کرد که هم اکنون پنج دوره از آن می‌گذرد و در دوره ششم نزدیک به ۱۵۰اثر به دبیرخانه ارسال شد و در مرحله کشور استان قزوین حائز دو رتبه کشوری شد که مایه مباهات ماست.

وی در پایان عنوان کرد: در مرحله کشوری آقای مهدی مردانی و خانم نگارالسادات معصوم زاده از قزوین حائز رتبه برتر شدند، همچنین در بنیاد حفظ آثار ۱۰ جلد کتاب شعر پایداری از شاعران استان قزوین منتشر شده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان