۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خبرنگار باید مبلغ کلام الهی باشد/ رسانه باید خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر باشد
کد خبر: ۳۳۶۷۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۴ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در بازدید از دفتر صبح قزوین:

خبرنگار باید مبلغ کلام الهی باشد/ رسانه باید خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حمایت از امر به معروف و نهی از منکر وظیفه رسانه‌هاست و این نهاد خط مقدم این موضوع به شمار می‌آید؛ هر خبرنگاری که این کار را انجام دهد عزیز خواهد شد و رهبر معظم انقلاب نیز به همین دلیل تا این حد عزیز هستند.

خبرنگار باید مبلغ کلام الهی باشد/ رسانه باید خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی امروز(دوشنبه) به مناسبت روز خبرنگار از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین بازدید کرد.

امام جمعه قزوین در این بازدید اظهار کرد: پیشینه روحیات این مجموعه و دارا بودن روحیه متدین، ارزشی، ماه رمضانی و مسجد، قابل تبریک و تقدیر است.

وی ادامه داد: رفتارها و منش‌های شما عزیزان در راستای رسیدن به اهداف انقلاب قابل تقدیر است و ما مجموعه خبرنگارها را به نام بچه‌های اربعین، عاشورا و ماه رمضان می‌شناسیم که این نوع شناخت به پیشینه شما بازمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: اگر روز میلاد حضرت زینب(س) روز پرستار نبود، می‌شد این روز را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد. چراکه عقبه خبرنگاری در آنجا و در روز غدیرخم رقم خورد و تشکیلات رسانه‌ای رسول مکرم اسلام(ص) آنجا شکل گرفت.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) به جماعت حاضر در غدیرخم فرمودند که آیا من توانستم خبر این اقدام بزرگ یعنی جانشینی و امامت امیرمومنان را به روح و جان شما منتقل کنم و هنگامی که افراد حاضر این امر را تایید کردند، ایشان فرمودند تمام افرادی که اینجا حاضر هستند باید رسانه این حقیقت برای افراد غایب باشند.

عابدینی عنوان کرد: این نگاه و تاکید رسول گرامی اسلام است که برای استمرار انتقال حقیقت غدیر تا قیامت باید این پیام از نسل امروز به نسل فردا منتقل شود و این بدین معناست که رسول خدا(ص) بنیانگذار رسانه قرآنی، معنوی و الهی بودند.

انجام کار خبری به منزله عبادت است

وی ادامه داد: براساس آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا" ضرورت دارد که رسانه‌های انقلابی همسو و هم هدف با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و از سایر رسانه‌ها نیز استفاده کنیم، چراکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و همراهی کردن با یکدیگر جزو وظایف و تکالیف دینی خبرنگاران به شمار می‌آید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: لازم است بدانیم که ما رسانه خدا هستیم؛ درواقع ما باید بدانیم که نیرو و آدم خدا باشیم، اگر رسانه فردی هم هستیم باید بدانیم هدف کارهایمان رضای الهی باشد.

وی اذعان کرد: درواقع ما نیروی خدا و افرادی هستیم که برای خدا کار می‌کنند و برای برکت داشتن باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین ما عادت داریم افراد را پس از مرگشان می‌بینیم، برای نمونه ما شهید آوینی را پس از شهادتشان درک کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: باید درک کنیم که چه رمزی بود که کلام شهید آوینی را به گونه‌ای خاص تبدیل کرده بود؛ خداوند در کلام و ادبیات ایشان چیزی قرار داده بود که دل‌ها را درگیر می‌کرد و آن موضوع همراه بودن با خدا بود که هیچ گاه بدون وضو سرکار حاضر نمی‌شد و درواقع کارش را عبادت می‌دید.

وی افزود: رسانه‌ای‌ها برای هر کلمه‌ای که انتشار می‌دهند باید جوابگوی خدا باشند و امور را همانگونه که هستند، بیان کنند؛ اگر کار برای خدا باشد خبرنگاران مبلغان الهی خواهند بود که تنها از خداوند واهمه دارند.

ضرورت حق گویی تحت هر شرایطی

عابدینی گفت: تقسیم کار در حوزه رسانه دارای اهمیت است، درواقع باید بدانیم برخی امور وابسته به ما و برخی وابسته به خداوند است و با این نوع نگاه هرگز از انجام وظیفه خود هراس و اضطرابی نخواهیم داشت.

وی افزود: درواقع آبروی انسان‌ها را خداوند حفظ می‌کند و اگر حس کنیم که کسی را نداریم و به خاطر سماجت و اصرار ما در انجام کار حق، عده ای مقابل ما قرار می‌گیرند، یقین بدانیم خداوند ما را یاری می‌کند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: ما باید به وظیفه خود عمل کرده و کار خدا را به عهده خودش بگذاریم و هرگاه که خدا را حامی خود در تمام کارها دانستیم مطمئنا در مشکلات نگرانی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) در آخرین وصیت نامه خود مطالبی را مطرح کرده‌اند که تمامش رسانه‌ای و به منزله آموزش ضمن خدمت برای خبرنگاران است؛ ایشان بیان کرده‌اند که باید همواره و در هر شرایط حق گو باشیم و این نکته برای ما بسیار دارای اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ما باید برای اجر و ثواب آخرت کار کنیم در غیر این صورت برای زجر کار کرده‌ایم، اگر حامی معروف و مخالف منکر باشیم خداوند وعده داده که ناصر و حامی ما خواهد بود.

حمایت از معروف و نهی از منکر وظیفه رسانه است

وی ادامه داد: حمایت از امر به معروف و نهی از منکر وظیفه رسانه‌هاست و این نهاد خط مقدم این موضوع به شمار می‌آید؛ هر خبرنگاری که این کار را انجام دهد عزیز خواهد شد و رهبر معظم انقلاب نیز به همین دلیل تا این حد عزیز هستند.

عابدینی اظهار کرد: در تاریخ نمونه‌های بسیاری از عزتمندی حامیان معروف و ذلیل بودن حامیان منکر دیده می‌شود و هیچ فرد عزتمندی حق را تنها نخواهد گذاشت مگر اینکه خوار و ذلیل خواهد شد و هیج فردی خود را وقف حق نکرد مگر اینکه خداوند او را عزیز کرد و این در امور اجتماعی و مطالعه تاریخ به خوبی قابل مشاهده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم شما همیشه در مسیر حق قرار داشته باشید و خلاقیت همواره همراه شما باشد و فعالیت شما در دل همه مردم نفوذ کند و از سربازان مقاومت اسلامی باشید. چراکه قزوین و ایران مکان فعالیت شماست و مخاطب شما تمام ملت‌های مستضعف جهان هستند.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان