۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین معبد انگکور وات بزرگترین معبد مذهبی جهان
کد خبر: ۳۳۶۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شگفتی های معماری جهان:

معبد انگکور وات بزرگترین معبد مذهبی جهان

انگکور وات نام مجموعه ای از معابد است که بین سال های ۱۱۱۲ تا ۱۱۵۰ توسط سوریاوارمان دوم امپراطور خمر در انگکور کامبوج ساخته شد تا پایتخت و پرستشگاه حکومتی او قرار گیرد.

معبد انگکور وات بزرگترین معبد مذهبی جهان
صبح قزوین : بزرگترین بنای مذهبی در جهان، معبد انگکوروات در کامبوج می باشد.
انگکور وات نام مجموعه ای از معابد است که بین سال های 1112 تا 1150 توسط سوریاوارمان دوم امپراطور خمر در انکگور کامبوج ساخته شد تا پایتخت و پرستشگاه حکومتی او قرار گیرد.
images این معبد در ابتدا معبدی هندو و متعلق به ویشنو خدای هندیان که 10 منظر و نما دارد و خدای مظهر بقا و زندگی روی زمین بوده است که پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد.
انگکوروات تا به امروز به خوبی حفظ شده و همچنان تنها پرستشگاهی است که از زمان ساخت آن تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می شود.
4734.</br>png انگکوروات دارای معماری اصیل خمری بوده و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری و همچنین نشان ملی کشور کامبوج می باشد که طرح آن روی پرچم این کشور نیز آمده است.
معبد آنگکور وات شمال غربی پنوم پن در کامبوج (2) انگکوروات ترکیبی امروزی به ومعنای " شهر معبد " است.
" انگکور " شکل بومی کلمه نکور است که از واژه سانسکریت ناگارا به معنای پایتخت یا شهر گرفته شده و " وات " نیز واژه خمری برای معبد است.
1333268119_9b این معبد به مظهر معماری کلاسیک خمرها بدل شده و با به هم آمیختن دو سبک اصلی معابد خمرها، معابد پله ای و سرسرایی ساخته شده است.
انگکوروات نمادی از کوهستان مرو، مأمن خدایان در اسطورهای هندو است.
درون خندق آن دیواری به طول 3/6 کیلومتر وجود دارد.
همچنین سه سرسرای چهار گوش که هر یک بر فراز دیگری ساخته شده اند، قد برافراشته اند که بزرگترین سرسرا (سرسرای زیرین) 187 در 215 متر مساحت دارد و برجی در مرکز آن قرار دارد.
Angkor_Wat_M3 انگکور وات علاوه بر عظمت و توازنش از لحاظ معماری به خاطر نقش برجسته های بی شمار و مجسمه های رقاصان و پریانش از شهرت خاصی برخوردار است.
ر انتهای پیام/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان