۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تابستان امسال در منطقه "سبز" قرار داریم/ ۲۰تیرماه پرمصرف‌ترین روز برقی قزوین
کد خبر: ۳۳۶۷۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۲ ساعت: ۷:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت برق استان درمصاحبه با صبح قزوین:

تابستان امسال در منطقه "سبز" قرار داریم/ ۲۰تیرماه پرمصرف‌ترین روز برقی قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان هواشناسی داشته‌ایم، گرم‌ترین روزها در تیرماه بوده و در روزهای باقیمانده از تابستان دمای بالاتر از ۴۲درجه نخواهیم داشت.

تابستان امسال در منطقه "سبز" قرار داریم/ ۲۰تیرماه پرمصرف‌ترین روز برقی قزوین

سعید بهادیوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه بالاترین میزان مصرف برق امسال 821مگاوات بوده است، اظهار کرد: این میزان برق در روز 20تیرماه مصرف شده‌است.

وی افزود: در استان قزوین 32مگاوات نیروگاه تولید برق پراکنده داریم، از این رو در تابستان جاری با وجود مصرف بالای برق در هیچ یک از مشترکین خانگی و حتی صنعتی خاموشی نداشته و در منطقه‌ی سبز قرار داشتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مصرف برق امسال رشد حدود 15مگاواتی نسبت به سال گذشته داشته‌است، تصریح کرد: این افزایش ناشی از فروش انشعابات جدید است و میانگین مصرف تقریبا به اندازه‌ی سال گذشته بوده‌است.

چگینی با اشاره به اینکه سال گذشته سهمیه‌ی استان قزوین از برق کشوری کم بود، تاکید کرد: با رایزنی‌هایی که با شرکت مدیریت برق ایران انجام دادیم، سهمیه‌ی امسال برق استان افزایش یافته‌است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: در سال جاری صاحبان صنایع بزرگ نیز با مدیریت مصرف خود در ساعات اوج مصرف، یعنی ساعت 12 تا 16ظهر، با همکاری خوب خود به مدیریت برق در استان قزوین کمک کردند.

ساعات 12 تا 16زمان اوج مصرف برق

این مسئول با تاکید بر اینکه در گرم‌ترین روزهای سال یعنی تیرماه خاموشی در قزوین اتفاق نیفتاده‌است، گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان هواشناسی داشته‌ایم، گرم‌ترین روزها در تیرماه بوده و در روزهای باقیمانده از تابستان دمای بالاتر از 42درجه نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود در ادامه‌ی تابستان امسال نیز با خاموشی مواجه نخواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین درمورد افت فشار ولتاژ برق ابراز کرد: نوسانات ولتاژ برق به دلیل بالا بودن بار شبکه اتفاق می‌افتد، از این رو مشترکین باید در تابستان همکاری کنند و مصرف خود را در ساعات اوج مصرف یعنی 12 تا 16ظهر مدیریت کنند.

چگینی در پایان گفت: در طول سال 200ساعت نیازمند همکاری مشتریان هستیم که مربوط به ساعات 12 تا 16روزهای گرم سال است.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان