۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نابسامانی و تشویش در بازار اقتصادی از نتایج رواج معاملات قاچاق در فضای مجازی است/ مجلس به خرید‌و‌فروش کالای قاچاق در این فضا ورود می‌کند
کد خبر: ۳۳۶۷۰۶ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۹ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

نابسامانی و تشویش در بازار اقتصادی از نتایج رواج معاملات قاچاق در فضای مجازی است/ مجلس به خرید‌و‌فروش کالای قاچاق در این فضا ورود می‌کند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: رواج خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی موجب می‌شود تولیدات داخلی از نظر بازاریابی و فروش لطمه ببیند و کاهش سرمایه گذاری و تاثیر زیاد بر اشتغال را به همراه خواهد داشت این درصورتی است که بیان محسنات تولیدات داخلی به رشد تولید کمک می‌کند.

نابسامانی و تشویش در بازار اقتصادی از نتایج رواج معاملات قاچاق در فضای مجازی است/ مجلس به خرید‌و‌فروش کالای قاچاق در این فضا ورود می‌کند

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی اظهار کرد: مجلس حتما به این موضوع حساسیت نشان خواهد داد، اما باید متصدیان امر از جمله وزارت صنعت و معدن، تعزیرات کل کشور و تمام سازمان‌های ذی ربط از مجلس درخواست بررسی داشته باشند.

وی ادامه داد: به علت اینکه موضوع پیشینه زیادی ندارد هنوز به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است، اما قطعا لطمه‌هایی که به اقتصاد، تجارت، تولید زاخلی و ملی وارد می‌کند مورد توجه قرار خواهد گرفت و حتما در آینده قوانین بازدارنده‌ای برای آن به تصویب می‌رسد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: رواج خرید و فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی موجب می‌شود تولیدات داخلی از نظر بازاریابی، فروش در بازار مصرف لطمه ببیند و با کاهش تولید آسیب‌هایی که برآمده از آن هستند افزایش یافته و کاهش سرمایه گذاری و تاثیر زیاد بر اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نابسامانی و تشویش در بازار اقتصاد کشور نیز از جمله نتایج این موضوع است و همچنین و صدمات دیگری نیز به همراه دارد که باید بصورت کارشناسی و مبسوط بررسی شود.

جهت دهی فضای مجازی با نظارت متولیان مربوطه

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به نقش فضای مجازی در جهت مثبت و معرفی تولیدات داخلی عنوان کرد: باید فضای مجازی با نظارت متولیان مربوطه جهت‌دهی شود تا بتواند به رونق تولید کمک کند و نباید فضا به گونه‌ای باشد که مردم را به سمت بازار و مصرف کالای خارجی تشویق کند که به تولید ملی لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: لازم است محسنات کالاها و تولیدات داخلی و تاثیرات آن در درآمد خالص و ناخالص ملی در فضای مجازی بیان شود تا مردم را به مصرف کالای داخلی تشویق و از آن حمایت کند.

طاهرخانی بیان کرد: با همه این‌ موارد باید دید فضای مجازی در عمل تولید ملی را رونق می‌دهد یا به آن لطمه می‌زند بعد برای این موضوع برنامه ریزی لازم را انجام داد.

وی در پایان گفت: ثبات اقتصادی، تاثیر در تولید، اشتغال و ایجاد درآمد از جمله مواردی هستند که اهمیت توجه به نقش فضای مجازی در ترویج مصرف کالای داخلی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان