۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تفکر لیبرالی دولتمردان عامل گسترش ناهنجاری‌های فرهنگی است/ تقویت فرهنگ دینی مردم مورد حمایت مسئولان نیست
کد خبر: ۳۳۶۶۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۷ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه الوند:

تفکر لیبرالی دولتمردان عامل گسترش ناهنجاری‌های فرهنگی است/ تقویت فرهنگ دینی مردم مورد حمایت مسئولان نیست

امام جمعه الوند با اشاره به اینکه برخی از مسئولان تفکر لیبرالی را در کشور رواج داده‌اند، اضافه کرد: این موضوع باعث شده است تا به اعتقاد و دینداری مردم ضربه وارد شود و مردم را از تکلیف مداری خارج کرده است.

تفکر لیبرالی دولتمردان عامل گسترش ناهنجاری‌های فرهنگی است/ تقویت فرهنگ دینی مردم مورد حمایت مسئولان نیست

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره اهمیت امنیت در جامعه اظهار کرد: امنیت، عدالت و آبادانی سه موضوعی است که مردم در جامعه به آن نیازمند هستند و اهم آن امنیت است.

وی افزود: برقراری امنیت از وظایف اصلی نیروی انتظامی است که در این راستا ارگان‌های مختلفی در کشور با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

خطیب نمازجمعه شهر الوند عنوان کرد: تهاجم فرهنگی غرب کار نیروی انتظامی را در خصوص امنیت، ناهنجاری‌های اجتماعی و کارهای فرهنگی افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان تفکر لیبرالی را در کشور رواج داده‌اند، اضافه کرد: این موضوع باعث شده است تا به اعتقاد و دینداری مردم ضربه وارد شود و مردم را از تکلیف مداری خارج کرده است.

امام جمعه الوند ادامه داد: رسالت ائمه جمعه، روحانیت، امام جماعت مساجد، وزارت ارشاد در زمینه فرهنگی سنگین است، اما متاسفانه ارگان‌های مربوطه تقویت مالی نشده و بودجه‌هایی برای برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفته نمی‌شود و حمایتی از سوی دولت و مجلس صورت نمی‌گیرد.

وی اشاره کرد: بیشترین مسئولیت در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی برعهده نیروی انتظامی است که برنامه‌های مفصلی برای برخورد با هنجارشکنان درنظر دارد که سردار اشتری در جلسه ائمه جمعه به این موضوع اشاره کردند.

مهدوی عنوان کرد: در چارچوب قانون ایران هنجارها و ناهنجاری‌هایی وجود دارد که مردم سوای دین و مذهب ‌شان بایستی آن را رعایت کنند و به قانون احترام بگذارند.

وی اذعان کرد: نیروی انتظامی مطابق با قوانین ایران برنامه‌هایی در برخورد با افرادی که در داخل خودرو کشف حجاب می‌کنند، دارد.

اصلاح تفکر مسئولان بسیاری از هنجارشکنی‌‌ها را از بین می‌برد

امام جمعه الوند تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده خودرویی که سرنشین‌های آن کشف حجاب کرده اند، می‌توانند با اعلام شماره پلاک خودرو به نیروی انتظامی جلوی هنجارشکنی‌‌های نامتعارف جامعه را بگیرند.

وی ابراز کرد: راه‌کار نیروی انتظامی برای جلوگیری از هنجارشکنی برخی از افراد جامعه راه حل موقتی بوده و برای حل این مشکل بایستی بحث امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود و وجدان اجتماعی جامعه را بیدار کرد.

مهدوی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید همراه با خشونت و آمرانه باشد بلکه بایستی به صورت دوستانه و دلسوزانه مطرح شود تا طرف مقابل متوجه خیرخواهی آمر به معروف شود.

وی ادامه داد: کشور ایران یک کشور اسلامی است و بایستی همه قوانین آن توسط تمامی افراد جامعه محترم شمرده شود و در این زمینه باید فرهنگ سازی‌های لازم صورت بگیرد و فرهنگ دینی مردم را تقویت کرد و بیشترین نقش در این زمینه برعهده دولت است که متاسفانه هم اکنون توسط مسئولین مربوطه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

خطیب جمعه الوند تصریح کرد: رگ‌های تفکر لیبرالی مثل موریانه در جامعه رشد پیدا کرده و باعث شده که برخی از افراد بی اطلاع را درگیر کند و در این زمینه ماهواره و شبکه‌های اجتماعی نقش به‌سزایی دارند.

وی تصریح کرد: تفکر و اندیشه دولت‌مردان و مسئولان در زمینه فرهنگ‌سازی اسلامی اگر اصلاح شود بسیاری از هنجارشکنی‌های جامعه از بین رفته و مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

امام جمعه شهر الوند تاکید کرد: فرهنگ‌سازی اقدامی زمان بر است و بایستی اساسی به آن پرداخته شود و نتیجه آن در کوتاه مدت مشهود نیست و برای نتیجه بخشی این کار باید همه افراد جامعه دست در دست هم دهند و همکاری کنند و تنها با ورود نیروی انتظامی با هنجارشکنان مشکل برطرف نمی‌شود.
انتهای پیام/3000
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان