۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پلمب یک واحد فروش غیرمجاز تور مسافرتی در قزوین
کد خبر: ۳۳۶۶۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲ ساعت: ۱۲:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد:

پلمب یک واحد فروش غیرمجاز تور مسافرتی در قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از پلمب یک واحد فروش غیر مجاز تورهای گردشگری در قزوین خبر داد.

پلمب یک واحد فروش غیرمجاز تور مسافرتی در قزوین
علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره فعالیت تورهای غیرمجاز اظهار کرد: به دنبال بازدید به عمل آمده از یک واحد فروش تورهای گردشگری داخلی و خارجی و عدم وجود مجوزهای قانونی فروش تور، این واحد با حضور نمایندگان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل اماکن پلمب شد.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی افراد و واحدهای غیر مجاز بدون داشتن مجوز رسمی در زمینه فروش تورهای گردشگری فعالیت دارند و به دلیل عدم رعایت استانداردهای مصوب گردشگری و تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر، اغلب خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

این مسئول بیان کرد: همه واحدها و افراد حقیقی و حقوقی که در زمینه تبلیغ و فروش تورهای مسافرتی فعالیت دارند تنها با داشتن مجوز رسمی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به فروش تورهای مسافرتی بوده و در غیر این صورت طبق ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تاکید بر آگاهی شهروندان در خرید تورهای مسافرتی تصریح کرد: در خرید تورهای مسافرتی تنها در صورت ارائه مجوز بند “ب” دارای اعتبار از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، قرارداد تور دارای مهر و سربرگ دفتر، بیمه مسافرتی، رسید پرداخت، مبلغ پرداختی و … به مسافران، خسارات مالی و جانی برای مسافر از طریق سازمان میراث فرهنگی قابل پیگیری خواهد بود.

وی یادآور شد: گردشگران و هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و جهت ارائه نظرات و پیشنهادات خود می‌توانند با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان