۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اولویت‌های صندوق توسعه در سال ۹۲/ پشتیبانی مؤثر از واحدهای تولیدی
کد خبر: ۳۳۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اولویت‌های صندوق توسعه در سال ۹۲/ پشتیبانی مؤثر از واحدهای تولیدی

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به پشتیبانی موثر از واحدهای تولیدی موجود در کشور به عنوان مهم‌ترین اولویت این صندوق در سال ۹۲ گفت: یکی دیگر از ماموریت‌های مهم صندوق حضور در بازارهای مالی بین‌المللی است.

اولویت‌های صندوق توسعه در سال ۹۲/ پشتیبانی مؤثر از واحدهای تولیدی
به گزارش صبح قزوین به نقل از شادا، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی به عنوان نهاد ملی و توسعه‌ای بزرگ ماموریت توسعه کشور را بر عهده دارد و برای سال 92 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده بهینه کنیم.
محمود دودانگه گفت: صندوق توسعه ملی به عنوان نهاد ملی و توسعه‌ای بزرگ ماموریت توسعه کشور را بر عهده دارد و برای سال 92 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده بهینه کنیم.
وی اظهار داشت: چند محور ماموریتی مهم برای سال 92 در نظر گرفته‌ایم که پشتیبانی موثر از واحدهای تولیدی موجود در کشور برای اینکه بتوانند از ظرفیت‌های خود به صورت بهینه استفاده کنند؛ در رأس آنها قرار دارد.
دودانگه ادامه داد: محور دیگری که مورد توجه ویژه صندوق توسعه ملی قرار دارد، پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مولد است که بتوانیم در حوزه‌هایی که دارای مزیت بوده و امکان حضور مستمر داریم، سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام بدهیم تا انشاءالله از ظرفیت‌های کشور استفاده بهینه کنیم.
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: محور مهم دیگر، پشتیبانی لازم و کامل از صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی است تا با حمایت موثر، امکان جایگزینی صادرات غیرنفتی به جای صادرات نفتی فراهم شود و به این ترتیب، از وابستگی به اقتصاد نفتی کاملاً بی‌نیاز می‌شویم.
وی ابراز امیدواری کرد: صادرات غیرنفتی با پشتیبانی صندوق توسعه ملی به حدی رشد و توسعه یابد که تمام نیازهای کشور به ارز بتواند از صادرات غیرنفتی تامین شود.
دودانگه ادامه داد: یکی دیگر از ماموریت‌های مهم صندوق توسعه ملی درسال 92، حضور این صندوق در بازارهای مالی بین‌المللی است و امیدوارم بتوانیم منافع حاصل از سرمایه‌گذاری در فضای بین‌المللی را داشته باشیم.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان