۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین معلمان قزوینی: مصوبه قانونی مجلس طی یکسال گذشته در دولت خاک خورده است/ مدیرکل آموزش و پرورش: از استخدامی حق‌التدریسان استقبال می‌کنیم
کد خبر: ۳۳۶۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

تجمع حق التدریسی‌های قزوینی مقابل اداره کل آموزش و پرورش؛

معلمان قزوینی: مصوبه قانونی مجلس طی یکسال گذشته در دولت خاک خورده است/ مدیرکل آموزش و پرورش: از استخدامی حق‌التدریسان استقبال می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرور قزوین گفت: حضور معلمان امروز برای کسب موقعیت استخدام رسمی بود که این قانون توسط وزراتخانه درحال پیگیری است و در صورت ابلاغ بلافاصله در استان قزوین اجرا خواهد شد.

معلمان قزوینی: مصوبه قانونی مجلس طی یکسال گذشته در دولت خاک خورده است/ مدیرکل آموزش و پرورش: از استخدامی حق‌التدریسان استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جمعی از معلمان حق‌التدریس استان قزوین برای دریافت مطالبات خود امروز(سه‌شنبه) در مقابل اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان قزوین تجمع کردند.

این معترضان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی مطالبه خود اظهار کردند: تجمع معلمین امروز برای ایجاد اغتشاش نیست، بلکه هدف از تجمع حل شدن مسئله‌ی مصوبه‌ی مجلس برای استخدام رسمی معلمین پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی است.

این معلمان حق التدریس اضافه کردند: قانون تبصره‌ی 10 ماده‌ی 17 شامل معلمان حق التدریس که معلمان پیش دبستانی و نهضتی با سابقه‌ی تدریس دولتی هستند، می‌شود.

معلمان قزوینی گفتند: این قانون در سال 94 با عنوان دریافت کد پرسنلی و حق التدریس برای معلمانی که پیش از سال 91 سابقه فعالیت و آموزش داشتند، تعریف شد و مقرر گردید که این معلمان علاوه بر تدریس در آمادگی و نهضت سوادآموزی در مقاطع ابتدایی و دبیرستان حضور داشته باشند.

این معترضان ادامه داد: این قانون با رای اکثریت نمایندگان مجلس در شهریورماه 97 برای استخدام معلمین حق التدریس مصوب شد.

معلمان حق التدریس قزوین عنوان کردند: این آیین نامه توسط کمیسیون آموزش مجلس، منابع نیروی انسانی و وزارت‌خانه امور استخدامی تصویب شده و در اسفندماه 97 مبلغ 450میلیارد برای آن درنظرگرفته شده‌است؛ اما هنوز توسط رییس جمهور و هیئت دولت به امضای نهایی برای ارجاع به وزارتخانه و ادارات آموزش و پرورش اقدامی صورت نگرفته است.

حق التدریس معلمان قزوینی پرداخت شده‌است

معلمان قزوینی در پایان گفتند: هدف ما از تجمع، انتقال پیام ما توسط مدیرکل آموزش و پرورش قزوین به وزراتخانه برای اجرای این قانون است، زیرا با اجرای این قانون به ارزش کار معلم افزوده و معلمین بصورت قانونی و با استخدام رسمی کار خود را ادامه خواهند داد.

در ادامه این تجمع مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی مطالبات امروز معلمان حق التدریس اظهار کرد: حضور معلمین در آموزش و پرورش نه به عنوان اعتراض بلکه به عنوان یک دیدار تلقی می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس حق التدریسانی که از سال 79 سابقه‌ی فعالیت در مراکز دولتی دارند مشمول به دریافت حق التدریس هستند و تجمع امروز معلمین بخاطر دریافت حق‌التدریس نیست، زیرا حق التدریس این معلمین پرداخت شده‌است.

خیرالله رحمانی اذعان کرد: حضور معلمان امروز برای کسب موقعیت استخدام رسمی بود که این قانون توسط وزراتخانه درحال پیگیری است و در صورت ابلاغ بلافاصله در استان قزوین اجرا خواهد شد.

وی گفت: علاقه مندان به رشته معلمی به سه روش می‌توانند استخدام رسمی آموزش و پرورش شوند؛ اولین روش شرکت در کنکور فرهنگیان است که افراد منتخب از روز اول استخدام رسمی آموزش و پرورش خواهند شد.

این مسئول ابراز کرد: روش دوم آموزش و پرورش برای جذب نیرو استفاده از فارغ ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌هاست که توسط وزراتخانه نسبت به جمعیت و نیاز نیروی هر شهر سهمیه بندی و با مسئولیت سازمان سنجش انجام می‌شود.

وی در پایان اذعان کرد: سومین روش برای جذب نیرو استفاده از حق التدریسان است که استان قزوین به 3هزارنفر نیرو نیازمند است که از نیروهای حق‌اتدریس استفاده کرده‌ و درصورت تصویب استخدام رسمی معلمین حق التدریس اداره‌ی آموزش و پرورش از حضور این معلمین استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان