۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مواضع فرمانده ناجا در برخورد با هنجارشکنان قابل تقدیر است/ نمایندگان از مدافعان و تامین‌کنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنند
کد خبر: ۳۳۶۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

مواضع فرمانده ناجا در برخورد با هنجارشکنان قابل تقدیر است/ نمایندگان از مدافعان و تامین‌کنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: مقابله با افراد هنجارشکن و قانون گریز که به بهانه حقوق شهروندی حریم و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند اتفاقی مطلوب است، البته باید دقت داشت که طلایه داران و مجریان افراد توانمند علمی و معنوی بوده و سلیقه‌ای برخورد نکنند.

مواضع فرمانده ناجا در برخورد با هنجارشکنان قابل تقدیر است/ نمایندگان از مدافعان و تامین‌کنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنند

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره مواضع اخیر فرمانده نیروی انتظامی کشور در برخورد با هنجارشکنان اظهار کرد: مقابله با افراد هنجارشکن و قانون گریز که به بهانه حقوق شهروندی حریم و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند، اتفاقی مطلوب و قابل تقدیر است، البته باید دقت داشت که طلایه داران و مجریان افراد توانمند علمی و معنوی بوده و سلیقه‌ای برخورد نکنند.

وی ادامه داد: باید برخورد با هنجارشکنان باتوجه به منافع کشور و مقررات و قوانین در دستور کار قرار گیرد و مطابق با آن عمل شود، البته این اقدام نباید به موارد خاص محدود شود و لازم است باهرفردی که تحت هر عنوانی هنجارشکنی می‌کند برخورد شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: برخورد با هنجارشکنان نباید به بدحجابی محدود شود و باید با کسانی هم که در نبود سیستم نظارتی هنجارشکنی‌هایی از قبیل گرانفروشی و یا رفتارهایی دور از شأن و کرامت انسانی انجام می‌دهند نیز برخورد صورت بگیرد.

وی افزود: درواقع باید تمام جوانب را سنجید و افراد معقول و دارای تجربه در مباحث اجتماعی را به کار گرفت تا بتوان با رفتارهایی که به معنی واقعی کلمه هنجارشکنی و مخل امنیت هستند برخورد شود.   

رواج هنجارشکنی در جامعه بی‌اعتمادی و ظلم را به همراه خواهد داشت

این مسئول با اشاره به آسیب‌های رواج هنجارشکنی و قانون‌شکنی عنوان کرد: رواج هنجارشکنی جو بی اعتمادی را بین مردم ایجاد کرده و منجر به ضایع شدن حقوق و ظلم به اکثریت مردم که حدود 99درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و خواهان التزام به قانون و رسیدن به آرامش در سایه آن هستند، می‌شود.

وی ادامه داد: دفاع از حقوق عامه وظیفه مسئولین و بویژه متولیان تامین امنیت فردی و حقوق شهروندی در جامعه است و اگر در انجام این وظیفه کوتاهی صورت گیرد حق افراد آبرومند جامعه ضایع می‌شود که این افراد که اکثریت مطلق کشور هستند که به تنهایی توان دفاع در برابر افراد ناهنجار و رفتارهای غیراخلاقی را ندارند.

طاهرخانی تاکید کرد: درواقع وظیفه دولتمردان دفاع از حقوق عامه‌ای است که مورد قبول جمع است و اگر نیروی انتظامی و ارگان‌های تامین کننده امنیت این اراده را نداشته باشند بی اعتمادی و ترس و درنتیجه آن تخریب‌ها و هزینه‌های سخت و سنگینی را متحمل خواهیم شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به حمایت به عنوان یک نماینده مجلس از مواضع اعلام شده فرمانده ناجا عنوان کرد: براساس استنباط عمومی نمایندگان مجلس خواستار آرامش و امنیت و رفتار در حد و اندازه قانون هستند و اگر اینگونه عمل شود قطعا نماینده‌ها از آن حمایت می‌کنند و در کنار تمام مسئولان در هر ردیف و جایگاهی هستند که از امنیت و آرامش مردم دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۶      

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان