۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نمایندگانی که سلفی حقارت گرفتند، بخوانند!/ آقای نماینده فکر می‌کنید چرا موگرینی اسلام سیاسی خوانده است؟
کد خبر: ۳۳۶۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۳۰ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

درباره جدیدترین خباثت مذاکره کننده اروپایی‌ها؛

نمایندگانی که سلفی حقارت گرفتند، بخوانند!/ آقای نماینده فکر می‌کنید چرا موگرینی اسلام سیاسی خوانده است؟

اصلاح‌طلبان موگرینی را به نوعی حافظ منافع ایران در اروپا می دانستند و همواره با تیترهای غیرقابل باور و متناقض با روابط متعارف بین الملل ساده لوحانه مطرح می کردند که موگرینی برای حفظ و اجرای برجام تابع نظرات ایران است.

نمایندگانی که سلفی حقارت گرفتند، بخوانند!/ آقای نماینده فکر می‌کنید چرا موگرینی اسلام سیاسی خوانده است؟
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، «فدریکا موگرینی» مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا در اقدامی قابل توجه نقشه تجزیه شده ایران در خاورمیانه را در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده است. جالب اینجاست که این نقشه همان نقشه و خوابی است که آمریکایی‌ها برای خاورمیانه دیده‌اند. 

خوشمزه اینکه اصلاح طلبان همواره از موگرینی و اتحادیه اروپا به عنوان حامیان برجام و روابط میان ایران و غرب یاد می کردند اما حالا خانم اروپایی نشان می دهد که واقعا درباره ایران چه دیدگاهی دارد.


اصلاح‌طلبان موگرینی را به نوعی حافظ منافع ایران در اروپا می دانستند و همواره با تیترهای غیرقابل باور و متناقض با روابط متعارف بین الملل ساده لوحانه مطرح می کردند که موگرینی برای حفظ و اجرای برجام تابع نظرات ایران است. تیتر روزنامه اصلاح طلب «آفتاب یزد» که در صفحه اول خود از قول این مقام اروپایی نوشته بود: «هر چه تهران بگوید» یکی از خوش باورترین تیترهای رسانه ای بود که حتی خود اصلاح طلبان هم آنرا باور نمی کردند. 

«منصور مظفری»، مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد درخصوص نقش اتحادیه اروپا در حفظ برجام گفت: «کشورهای اروپایی در برجام به دنبال منافع خود هستند و به طور کامل آمریکا را رها نمی‌کنند و متمایل به ایران شوند. آنها اکنون بر روی برنامه موشکی ایران متمرکز شده‌اند که به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. برنامه موشکی ایران رویکرد تهاجمی ندارد و یک برنامه کاملا تدافعی است اما اروپایی‌ها گوشزدهایی را مطرح می‌کنند تا درخصوص برنامه موشکی کشورمان وارد مذاکره شوند و برجام را به نحو دیگری دور بزنند لذا نمی‌توان بر روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد.»

جالب اینجاست که خود اصلاح طلبان هم تیتر می زنند «هر چه تهران بگوید» اما در ذهن خود به خوبی می دانند که نمی توان به حرف موگرینی و چشم آبی های دیگر اعتماد کرد.
 
 
موضوع موگرینی و حاشیه‌های وی تنها به همین تیترهای ساده لوحانه منحصر نمی شود. ماجرای سلفی حقارت که شان مجلس دهم را تا حدود زیادی در نزد ملت ایران خدشه دار کرد، یکی ازاتفاقاتی بود که بسیار مورد انتقاد افکارعمومی قرار گرفت.

جالب اینجاست که کسانی چون «احمد مازنی» نماینده اصلاح طلب و روحانی مجلس در پاسخ به این سئوال که چرا با مسئول غربی اینطور با شوق و ذوق عکس سلفی با حالت تحقیر آمیز گرفته شده است، بیان کرد: « ایشان دکترای اسلام سیاسی دارند و این تصویر علاقه نمایندگان ملت به روابط عمیق و محترمانه با مردم قاره سبز را نشان می دهد.»
 

این سخنان خلاصه ای از توجیه این نماینده روحانی درباره گرفتن عکس سلفی با موگرینی بود. حالا موگرینی با انتشار تصویر نقشه ایران تجزیه شده نشان می دهد که چرا اسلام سیاسی خوانده و از سوی دیگر به خوبی نوع نگاه غیرواقعی و فانتزی برخی از نمایندگان اصلاح طلب و خصوصا اعضای این جناح سیاسی در جراید، مجلس شورای اسلامی و فضای سیاسی را به خوبی به نمایش می گذارد.

متاسفانه مشکل اینجاست که کشور بعضا بر اساس همین الگوی ذهنی و فکری چندین و چند سال است که در حوزه سیاست خارجی جلو رفته است و تبعات و نتیجه این طرز فکر این بوده است که ایران توافقنامه ای به نام برجام با غرب امضا کرده است که آمریکایی ها از آن خارج شده اند و اروپایی که به این شکل این جریان سیاسی روی او حساب باز کرده هر روز به طریقی از جمله دزدی دریایی نفتکش ایرانی و انتشار نقشه تجزیه شده ایران پاسخ این اعتماد کذایی را می دهد. 
انتهای پیام/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان