۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شرکت فولاد خرمدشت تاکستان پیشتاز کمک به سیل‌زدگان لرستان شد
کد خبر: ۳۳۶۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۳۰ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در راستای اجرای طرح جهاد همبستگی ملی؛

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان پیشتاز کمک به سیل‌زدگان لرستان شد

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان گفت: هر حادثه‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد مردم همواره پیشتاز در کمک رسانی هستند و با انگیزه بالا و پیش از دولت و مسئولین نسبت به حل مشکل در توان خود اقدام می‌کنند و این باتوجه به روحیه مردم ایران امری طبیعی است و آلام موجود را التام می‌بخشد.

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان پیشتاز کمک به سیل‌زدگان لرستان شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ همه در حال سپری کردن روزهای ابتدایی سال جدید و جشن و شادی بودیم که حادثه‌ای طبیعی بخش‌هایی از کشور را درگیر خود کرد.

سیل مناطقی از شمال، جنوب و غرب کشور را فراگرفت و در پی آن خسارت‌های بسیاری وارد شد، این حادثه عمق و گستره زیادی داشت و بلافاصله مردم کشور مثل همیشه ثابت کردند که مردم خود را تنها نمی‌گذارند و از همان ابتدا با حضور در منطقه و به روش‌های مختلف درتوان خود کمک‌های بسیاری کردند.

مسئولین، ارگان‌های نظامی و انتظامی نیز پای کار آمدند و برای مدیریت بحران در روزهای ابتدایی وقوع حادثه تلاش کردند.

امروز که حدود سه ماه و نیم از وقوع حادثه می‌گذرد هنوز بسیاری از خانه‌ها نیاز به ساخت و ساز دارند و هم وطنان این مناطق به اقلام اولیه زندگی نیاز دارند.

یکی از نهادهایی که از ساعات ابتدایی وقوع حادثه به طور جدی فعالیت داشت، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بود.

این ارگان با استفاده از داشته‌ها و کمک‌های مردمی و جهادگران خود در مناطق شمال، جنوب و لرستان فعالیت‌های ارزنده‌ای را انجام داد.

برای ساماندهی بهتر و برنامه ریزی شده، طرح "جهاد همبستگی ملی" را تعریف کردند و باتوجه به آن فعالیت‌هایی همچون ساخت واحدهای مسکونی و تهیه اقلام اولیه زندگی را به عهده گرفتند و در این راستا از خیرین، افراد مختلف و کمک‌های مردمی استفاده کردند.

اکنون سپاه استان قزوین در راستای طرح "جهاد همبستگی ملی" بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی دلفان لرستان را عهده دار شده و فعالیت خود را در این مناطق آغاز کرده و امید است تا آغاز فصل سرما این ماموریت به اتمام برسد.

باتوجه به نقش موثر کمک‌های مردمی و خیرین در اجرای این طرح، با یکی از خیرین در این موضوع گفت‌وگو کردیم و علی رغم اصرار ایشان به گمنام ماندن باتوجه به اینکه در دین اسلام به کمک آشکار در کنار کمک پنهان توصیه شده و این کار در ایجاد انگیزه نیز مؤتر است، حرف‌ها و اهداف وی را از این کار خدا پسندانه جویا شدیم. 

صرف اهمیت به هموطنان آسیب دیده درد آن‌ها را التیام می‌بخشد

مجید سعیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: باتوجه به نیاز مناطق سیل زده و متناسب با فعالیت کاری در حوزه تولید فولاد یک ظرفیت کامل میلگرد برای بازسازی مناطق لرستان اهدا کردیم.

وی درباره علت کمک خود علی رغم مشکلات اقتصادی موجود برای افراد جامعه و واحدهای تولیدی تصریح کرد: هنگامی که مشکلی خاص برای کشور ایجاد می‌شود، کمک به هموطن و همنوعان مطرح می‌شود و بدیهی است که در این کار میزان و مقدار کمک مهم نیست بلکه اصل کمک و نیت ارزنده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان ادامه داد: اگر همه افراد باتوجه به میزان توانایی خود کمک کنند، آسیبی که به مردم رسیده التیام یافته و رفته رفته مشکلات حل می‌شود، درواقع نفس اهمیت دادن و درکنار هم نوع بودن جدای از نوع و میزان کمک آرامش در افراد آسیب دیده را به همراه خواهد داشت. 

پیشتازی مردم از مسئولان در حل مشکلات برآمده از حوادث 

وی ابراز کرد: در هر حادثه‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد مردم همواره پیشتاز در کمک رسانی هستند و باانگیزه بالا و پیش از دولت و مسئولین نسبت به حل مشکل در توان خود اقدام می‌کنند و این باتوجه به روحیه مردم ایران امری طبیعی است.

این خیر عنوان کرد: من به عنوان فرد و تولیدکننده‌ای کوچک باتوجه به توانم برای حل مشکلات هموطنانی که دچار سیل شده‌اند کمک می‌کنم، آنان بدانند که همه مردم به آن‌ها اهمیت می‌دهند و نسبت به مشکلاتشان بی خیال نیستند و هر کس به اندازه توانش در حل مشکلشان سهیم است.

انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان