۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فرمانده سپاه، لحظه تصویر‌برداری از ناو‌ آمریکایی کجا‌ بود؟
کد خبر: ۳۳۶۵۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۹ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه، لحظه تصویر‌برداری از ناو‌ آمریکایی کجا‌ بود؟

فرمان اجرایی شدن تاکتیک تبدیل شدن از یک نیروی دفاعی به نیروی کاملا تهاجمی آنهم در خط مقدم دریایی ایران، تکمیل کننده همان گزاره استراتژیک چند وقت اخیر ایران است که هرنوع تجاوز حتی محدود به ایران، ظرفیت نظامی ایران در خلیج فارس را کاملا تهاجمی و با قدرت ویرانگری بالا در دقایق اولیه همراه خواهد کرد.

فرمانده سپاه، لحظه تصویر‌برداری از ناو‌ آمریکایی کجا‌ بود؟

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از جهان ، پنتاگون طی بیانیه ای اعلام کرده است که ساعت 10 صبح به وقت محلی یک پهپاد در نزدیکی تنگه هرمز را ساقط کرده است. این در حالیست که رسانه رسمی سپاه پاسداران نیز خبری را منتشر کرده است که نشان می دهد که فرمانده سپاه پاسداران نیز در همچین ساعاتی در خط مقدم دریایی ایران یعنی جزایر سه گانه هرمز حضور داشته است.

نوشته زیر تنها بر اساس شواهد رسانه‌ای نکاتی را در اینباره بیان می‌کند:
الف: بر اساس آنچه منتشر شده، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بازدید و ارزیابی میزان آمادگی‌های نظامی نیروهای مستقر در جزایر سه گانه و منطقه دریایی نازعات به خلیج فارس سفر کرده است. سفر به خط مقدم دریایی ایران در حالیکه این روزها تنگه هرمز و خلیج فارس نیازمند تدابیر لحطه به لحظه امنیتی و نظامی است، مساله عجیبی نیست و فقط نشان می دهد که سردار سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه، چگونه اوضاع این منطقه را از نزدیک رصد و آخرین فرمان‌های محرمانه نظامی و اطلاعاتی را صادر کرده است.

ب: از سویی آنچه از این بازدید مهم برجسته شده؛ ارزیابی مجدد توان تهاجمی نیروهای مستقر در این منطقه است. این در حالیست که اساس آرایش دریایی، زمینی و هوافضا سپاه در این منطقه مهم نظامی، دفاعی است. بر اساس آنچه منتشر شده، می توان این گزاره را به خوبی دریافت کرد که ظرفیت‌های تهاجمی این مناطق مهم نظامی، افزایش فوق العاده‌ای یافته و علاوه بر آن آمادگی جالبی است که نیروها و تجهیزات نظامی این منطقه برای تغییر  از حالت دفاعی به حالت تهاجمی ویرانگر پیدا کرده‌اند. فرمان اجرایی شدن تاکتیک تبدیل شدن از یک نیروی دفاعی به نیروی کاملا تهاجمی آنهم در خط مقدم دریایی ایران، تکمیل کننده همان گزاره  استراتژیک چند وقت اخیر ایران است که هرنوع تجاوز حتی محدود به ایران، ظرفیت نظامی ایران در خلیج فارس را کاملا تهاجمی و با قدرت ویرانگری بالا در دقایق اولیه همراه خواهد کرد.

ج: اما بر اساس زمان اخبار بازدید فرمانده کل سپاه -  البته با توجه به ملاحضات امنیتی حدس زمان دقیق حضور فرمانده سپاه بسیار سخت و تنها گمانه زنی است- و بیانیه منتشر شده پنتاگون به نظر می‌رسد که فرمانده کل سپاه در زمان ادعایی آمریکا درباره سقوط پهپاد ایرانی در  منطقه ای نزدیک به تنگه هرمز بوده است. اگر این حدس و فرضیه درست باشد و براساس روایت ایرانی از ماجرای اتفاق افتاده در خلیج فارس، یکی از پهپادهای ایرانی در زمان حضور فرمانده سپاه در مناطق نظامی ایران در نزدیکی تنگه هرمز، عملیات شناسایی و تصویربرداری از ناو "یواس‌اس باکسر" را با موفقیت پشت سر گذاشته و به آشیانه برگشته است. البته این اتفاق قابل توجه تنها یک فرضیه است و عملیات شناسایی و رصد اطلاعاتی ناوهای آمریکایی توسط تیم پهپادی سپاه یک امر متداول است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان